۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اکثر خرابی های ابر ربطی به ابر ندارند

حکم صادر شده است. بیشتر خرابی های رایانش ابری را می توان به اشتباهات بسیار انسانی ردیابی کرد. چه درس هایی (گران قیمت) آموخته ایم؟

حکم صادر شده است. بیشتر خرابی های رایانش ابری را می توان به اشتباهات بسیار انسانی ردیابی کرد. چه درس هایی (گران قیمت) آموخته ایم؟

من اغلب از نحوه قاب‌بندی شکست‌های محاسبات ابری توسط مطبوعات متعجب می‌شوم. به عنوان مثال، عناوینی مانند “ابر ارائه نمی شود”. آنها ممکن است کلیک داشته باشند، اما گمراه کننده هستند. فناوری ابری همیشه به آنچه وعده داده شده بود عمل کرده است. مسئله این است که خطای انسانی عامل اصلی خرابی ابر است که در نسل‌های مختلف این فناوری تغییر نکرده است.

همانطور که اغلب در اینجا نوشته‌ام، اکثر شکست‌های فناوری یک الگوی معمولی دارند: سوء تفاهم، عدم رهبری، و در بسیاری از موارد، کمبود دانش و تجربه. همانطور که قصد داریم پروژه‌های مولد هوش مصنوعی را در فضای ابری هدایت کنیم، وقت آن است که فکر کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

دلایل اصلی شکست

دلایل رخ دادن خرابی ها بسیار متفاوت است. چهار مورد برتری که من می بینم عبارتند از:

معماری ناکافی. اغلب، کسب‌وکارها بدون برنامه‌ریزی یا درک کافی از محاسبات ابری به ابر مهاجرت می‌کنند. مشکلات عملکرد یا قابلیت اطمینان قابل توجهی می تواند از این امر ناشی شود. یا به احتمال زیاد، سیستم‌هایی که در فضای ابری به‌شدت بهینه نشده‌اند و ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از آنچه باید پول می‌خورند. ما این مسائل را تا حد مرگ در اینجا شکست داده ایم، و من در مورد آن صحبت نمی کنم.

Wasm: 5 چیزی که توسعه دهندگان باید دنبال کنند

توافقنامه‌های سطح سرویس (SLA) با تعریف ضعیف. چرا استانداردهای عملکرد مورد انتظار برآورده نمی‌شوند؟ این عمدتاً به دلیل SLAهای نامناسب بین سازمان و ارائه دهنده خدمات ابری است. من پروژه‌های این کشتار را دیده‌ام که در آن‌ها برخی ریاضیات می‌توانستند پس از استقرار از درد همه را نجات دهند. اگرچه SLA ها می توانند گیج کننده باشند، من هرگز نمونه ای را ندیده ام که یک ارائه دهنده ابر به پایان خود عمل نکرده باشد. درعوض، توافق‌نامه‌ها با آنچه کاربران ابری انتظار داشتند و آنچه تحویل داده شده بود، مطابقت نداشتند، عمدتاً به این دلیل که مردم قبل از اجرای آن به توافق‌نامه توجه نمی‌کردند.

مدیریت نادرست منابع ابری و مازاد بر هزینه. مدیریت نادرست منابع می تواند منجر به بیش از حد بودجه یا گلوگاه عملکرد شود که اغلب با کمبودهای ابر اشتباه گرفته می شود. به همین دلیل است که finops اکنون وجود دارد. در اینجا دوباره، هنگام ردیابی این هزینه‌ها به علت واقعی مشکل، اغلب ناهماهنگی بین آنچه کاربران ابری فکر می‌کردند با قیمتی خاص تحویل داده می‌شود و آنچه که در واقع در زمانی که منابع به درستی مدیریت نمی‌شوند، تحویل داده می‌شود.

فرایندهای امنیتی و انطباق ناکافی و فناوری پشتیبانی. ناآگاهان فرض می‌کنند که ارائه‌دهنده ابر باید تمام نیازهای امنیتی را برطرف کند. با توجه به مدل مسئولیت مشترک، هرگز چنین نیست. مشتریان Cloud مسئول امنیت برنامه ها و داده های خود در فضای ابری هستند. این شامل درک عمیق هویت پیچیده و مدیریت دسترسی (IAM)، رمزگذاری، و استراتژی های نظارت است. در بسیاری از موارد، شرکت ها استعداد رسیدگی به این مسائل را ندارند و به بهترین ها امیدوارند. این منجر به نقض‌هایی می‌شود که چرخه اخبار ۲۴ ساعته را می‌سازد.

گارتنر: iPaaS، فروش پلتفرم با کد پایین به رشد دو رقمی در سال 2022 خواهد رسید

چگونه بهتر عمل کنیم

من موافق قرار دادن فناوری محاسبات ابری بر روی پایه ای نیستم که هیچ اشتباهی انجام ندهد. با این حال، اگر به الگوهای شکست نگاه کنید، انسان ها در بیشتر مواقع حلقه ضعیف هستند. تصمیمات بد را می توان به سوء تفاهم، کمبود تجربه و بزرگترین مشکل، کمبود کارکنان ماهر ردیابی کرد.

من گمان می‌کنم که کمبود استعداد در نتیجه بازار محاسبات ابری در دو جهت است. اول، فن آوری بسیار پیچیده تر می شود. محلول ها بسیار ناهمگن هستند و دارای قطعات متحرک زیادی هستند. دوم، تعداد معماران رایانش ابری واجد شرایط، مهندسین امنیت، مهندسان پایگاه داده و غیره کمتر از سرعت تقاضا در حال رشد است.

وقتی کسب‌وکارها نامزدهایی را استخدام می‌کنند که دارای صلاحیت کمتری هستند و مرتکب اشتباهاتی می‌شوند، مشکلات پس از ماه‌ها و گاهی سال‌ها کشف می‌شوند. اکثر چیزها در حین استقرار به اندازه کافی خوب کار می کنند، اما نقاط ضعف بعداً آشکار می شوند. این زمانی است که صورتحساب محاسبات ابری گسترده ای دریافت می کنید یا داده های شما نقض می شود.

OutSystems از AI Agent Builder بدون کد رونمایی کرد

بنابراین، با توجه به اینکه این واقعاً یک مسئله مردمی است و نه یک مسئله فناوری، باید تمرکز روی افراد باشد، چیزی که اکثر شما نمی‌خواستید بشنوید. وقت آن است که آموزش استراتژیک و استخدام کنید و در مورد افرادی که به آنها اعتماد دارید برای برقراری تماس های عمده در مورد نحوه استفاده از فناوری، از جمله فناوری ابر، بسیار دقیق باشید.

این کار قابل انجام است، اما باید فعال باشید و مایل باشید مقداری پول خرج کنید. اینجاست که اکثر کسب و کارها کوتاهی می کنند، به خصوص آنهایی که فناوری اطلاعات را صرفاً هزینه می دانند. تلاش آنها برای صرفه جویی در هزینه به ۱۰۰۰۰ برابر هر پولی که پس انداز می شود خرج می کند. هزینه واقعی اشتباهات و همچنین انباشت بدهی فنی را جمع آوری کنید.

مسئله بزرگتر درک اهمیت همه اینها است. بسیاری از مواردی که در اینجا فهرست می کنم زمانی اتفاق می افتد که کسب و کار رهبری فناوری اطلاعات را در اولویت قرار نمی دهد. می توانید از اشتباهات تاکتیکی مانند عدم تخصیص پول کافی برای استخدام و حفظ استعدادها شکایت کنید. با این حال، این از بالا سرچشمه می گیرد – مانند بسیاری از مشکلات و راه حل ها. ما باید بهتر عمل کنیم.