۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بازار در حال انفجار مدیریت چند ابری

چند سال گذشته شاهد گسترش چند ابرها و ابزارهایی برای مدیریت آنها بودیم. اکنون زمان آن است که استراتژی خود را برای به حداکثر رساندن ROI چند ابری به روز کنید.

چند سال گذشته شاهد گسترش چند ابرها و ابزارهایی برای مدیریت آنها بودیم. اکنون زمان آن است که استراتژی خود را برای به حداکثر رساندن ROI چند ابری به روز کنید.

multitic انتظار می رود بازار رشد کند با نرخ ثابتی در حدود ۲۵٪ در طول دوره پیش بینی شده (۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸)، عمدتاً به دلیل عدم قطعیت خدمات ابری واحد، افزایش نیاز به سطوح بالای حاکمیت و امنیت، و پیچیدگی فزاینده فناوری محاسبات ابری این شامل AIops و ابزارهای استاندارد مدیریت ابری است، اما تعداد و انواع ابزارها همیشه در حال افزایش است.

Multicloud حالت عادی جدید است. این بخش‌های متحرک بیشتری را برای مدیریت به ارمغان می‌آورد و بنابراین به فناوری مدیریت چند ابری نیاز دارید. آیا پیچیده تر از این است؟ بله، اینطور است.

نه تنها به ابزارهای اضافی برای مقابله با پیچیدگی چند ابری نیاز داریم (به هوش مصنوعی، اتوماسیون، انتزاع، و دیگر ترفندهای نوظهور فکر کنید)، بلکه می‌توانیم اوضاع را بدتر کنیم اگر مراقب نباشیم ابزارها می توانند لایه دیگری از پیچیدگی را معرفی کنند، از جمله سیلوهای جدید که به حجم کاری اضافه می کنند. من امروز در پایان سال ۲۰۲۲ شروع به دیدن این موضوع کردم و این یک مشکل واقعی است.

Google Cloud بارهای کاری با کارایی بالا را با ماشین های مجازی مبتنی بر Arm و زمان بندی کار دسته ای هدف قرار می دهد

مفید است قبل از اینکه به کارهایی که باید انجام می‌دهیم نگاهی بیندازیم. در اینجا برخی از اشتباهاتی است که من می بینم.

  • خود ابزارهای چند ابری که تبدیل به سیلوهای جدید می شوند: ما به فناوری هایی نیاز داریم که در سیلوها یکپارچه شوند، مانند ابرهای عمومی، و توانایی ما را برای مدیریت منابع بین سیلوها، مانند محاسبه، ذخیره سازی و پایگاه داده با این حال، بسیاری از شرکت‌ها مهارت‌ها و فن‌آوری‌ها را به موجودیت‌های جداگانه‌ای جدا می‌کنند و در نهایت پیچیدگی و سردرگمی را اضافه می‌کنند.
  • هیچ استراتژی کلی مدیریت چند ابری وجود ندارد: ما یک سنت طولانی در پرتاب پول و ابزار برای مشکلات، به ویژه مشکلات عملیاتی داریم. شرکت‌ها واقعاً به یک چشم‌انداز کلی در محل نیاز دارند – یک استراتژی و برنامه‌ای که توالی راه‌اندازی ابزارها، فرآیندها و حتی منابعی مانند انسان را به تفصیل شرح دهد.
  • عدم کنار گذاشتن سیستم‌های محاسباتی قدیمی و لبه‌ای: یک چارچوب باید شامل همه سیستم‌هایی باشد که باید در فضای ابری ادغام شوند. برای دسترسی به داده‌ها و فرآیندهای سیستم‌های غیر ابری، مانند محاسبات قدیمی و لبه، به یک پشته استراتژی و فناوری نیاز دارید.
چگونه finops می تواند ابر را ایمن تر کند

حتی شرکت‌هایی که از این اشتباهات مطلع هستند، قبل از اینکه مسیر درستی برای مدیریت چند ابری بیابند، در نهایت اجاق گاز را لمس می‌کنند. بیشتر شرکت‌ها واقعاً استراتژی یا استعدادی برای ایجاد یک پشته فناوری مدیریت چند ابری سالم ندارند، چه رسد به استقرار آن.

برای ایجاد استراتژی‌های چند ابری و استقرار فناوری، آزمایش و خطای پرهزینه و پرخطری نیاز است. ما همان مسیری را دنبال می‌کنیم که بیشتر شرکت‌ها چند سال پیش برای مدیریت و راه‌اندازی ابرهای منفرد طی کردند. برای آن، می‌توانید از ابزارهای بومی ارائه‌دهنده ابر استفاده کنید.

در حال آزمایش Azure Developer CLI

با مدیریت چند ابری، پیچیدگی حدود ۵۰ برابر بدتر است، و باید با تفاوت‌های بین پلتفرمی در فضای ذخیره‌سازی، محاسبات، صورت‌حساب و غیره مقابله کنید—و باید راه‌های متداول بین پلتفرمی را برای مقابله با عملیات چند ابری بیابید. . اگر این کار را نکنید، تعداد قطعات متحرک بسیار زیاد و برای کار کردن بسیار پرهزینه خواهد بود.

زمان رسیدن به سر کار است.