۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

برای رشد انفجاری ابر آماده شوید

علیرغم ادعاها مبنی بر اینکه ما در رکود هستیم، هوش مصنوعی رشد فوق‌العاده‌ای را به دنبال خواهد داشت. بهینه سازی سیستم های ابری هرگز مهم تر از این نبوده است.

علیرغم ادعاها مبنی بر اینکه ما در رکود هستیم، هوش مصنوعی رشد فوق‌العاده‌ای را به دنبال خواهد داشت. بهینه سازی سیستم های ابری هرگز مهم تر از این نبوده است.

این مقاله به من می‌گوید آنچه را که قبلاً درک کرده‌ام: استفاده از خدمات ابری، از جمله محاسبات و ذخیره‌سازی، در شرف افزایش است، شاید بیشتر از چیزی که از زمانی که رایانش ابری به یک چیز تبدیل شده است، دیده‌ایم.

خبرنگار پشت سر خبرنگار طی چند ماه گذشته با من تماس می‌گرفته است که چگونه ارائه‌دهندگان ابر به دلیل رکود متضرر می‌شوند. از آغاز همه‌گیری، زمانی که همه در دایره‌ای در حال دویدن بودند و منتظر فروپاشی بازار ابری بودند، دوباره این دژاوو است.

همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، این اتفاق نیفتاد. با تعجب بسیاری از خبرنگاران و تحلیل‌گران، با تغییر شرکت‌ها به سمت کار از راه دور، استفاده از ابر افزایش یافت و مراکز داده فیزیکی غیرقابل دسترس و بیشتر از یک مسئولیت.

خب، چگونه این یکسان است؟ علاقه مجدد به هوش مصنوعی، به‌ویژه سیستم‌های هوش مصنوعی مولد، به نتایج منطقی منجر می‌شود که اکنون باید به آنها فکر کنیم:

  • واضح است که هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است.
  • هوش مصنوعی، مطمئناً هوش مصنوعی مولد، به حجم عظیمی از ذخیره سازی و قدرت محاسباتی نیاز دارد.
  • مقرون به صرفه ترین راه برای مصرف این منابع از طریق یک ارائه دهنده ابر عمومی است.
  • استفاده از ابر عمومی (و درآمد) منفجر خواهد شد.
چگونه TigerGraph CoPilot هوش مصنوعی افزوده شده با نمودار را فعال می کند

اگر از من بپرسید خیلی جهش منطقی نیست. تحلیلگران و مطبوعات حدس می زنند که سیستم هایی مانند ChatGPT حدود ۷۰۰۰۰۰ دلار در روز هزینه دارد برای کار کردن. این فقط چیزی را ثابت می‌کند که اکثر افرادی که برای منابع ابری کار می‌کنند و پول پرداخت می‌کنند، قبلاً می‌دانند: داشتن و راه‌اندازی هوش مصنوعی پرهزینه است، بیشتر به این دلیل که هوش مصنوعی یک منبع ابری است.

کسی قرار است این همه پول به دست بیاورد، و این ارائه دهندگان ابر عمومی هستند که خدمات هوش مصنوعی را ارائه می دهند و منابع زیرساختی برای پشتیبانی از این خدمات را دارند. این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را در هوش مصنوعی انجام می‌دهند، به‌ویژه هوش مصنوعی مولد، که باید تقریباً بلافاصله به عنوان درآمد و ارزش به آنها برگردد.

چه باید کرد؟

ما ثابت کرده‌ایم که ارائه‌دهندگان ابر در طول یک تغییر در بازار خوب عمل خواهند کرد… دوباره. مدیران ارشد اطلاعات سازمانی باید در مورد این تغییر فکر کنند و چه چیزی را باید درک کنند؟

مراکز داده سازمانی واقعاً از بین نخواهند رفت

اولاً، افزایش سریع استفاده از ابر عمومی می‌تواند از نظر مزایا و منفی‌های خالص متفاوت باشد. برخی از ارائه دهندگان ابر ممکن است قیمت ها را کاهش دهند تا بازار به سرعت در حال رشد هوش مصنوعی ابری را تصاحب کنند. در آن سناریو، من به مشتریان خود توصیه می‌کنم که قیمت‌های پایین‌تر را از طریق قراردادهای سازمانی، در صورتی که واقعا قانع‌کننده هستند، قفل کنند.

با این حال، من می‌توانم عکس آن را نیز ببینم. اگر تقاضا برای رایانش ابری خیلی سریع رشد کند، قیمت ها افزایش می یابد. ما اخیراً این را با تخم مرغ و بیکن در فروشگاه گوشه دیدیم. همین واقعیت اقتصادی در مورد محاسبات ابری نیز صدق می کند.

دوم، مهم نیست که قیمت‌ها بالا، پایین یا ثابت بمانند، زمان خوبی است که یک برنامه finops را اجرا کنید یا برنامه‌ای را که دارید ارتقا دهید. اگر مصرف‌کننده ابری نمی‌داند که چگونه استفاده از ابر را به‌طور مؤثر مدیریت کند، منابع ابری اغلب هدر می‌رود. اگر انتظار گسترش سریع استفاده از ابر را داشته باشیم، بهتر شدن در مدیریت منابع ابری بسیار مهم‌تر است. می توانند یک مقدار بهینه شده را به کسب و کار برگردانند.

OpenAI از مدل‌های تعبیه‌شده جدید، به‌روزرسانی‌های GPT Turbo رونمایی می‌کند

در نهایت، برنامه خود را برای استفاده از هوش مصنوعی و ابری اجرا کنید. بیشتر شرکت‌ها به شما خواهند گفت که احتمالاً از هوش مصنوعی مولد برای برنامه‌های تجاری واقعی (فرای نوشتن یادداشت‌های تشکر یا ایجاد تصاویر ترسناک) استفاده می‌کنند. با این حال، آنها نمی توانند به شما بگویند که اینها چه هستند یا احتمالاً هوش مصنوعی چقدر ارزش دارد. قبل از اینکه اعلام کنید به سمت هر فناوری حرکت می کنید، باید به این سؤالات پاسخ دهید.

به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی به تفکر واکنشی در مورد استفاده از فناوری، از جمله هوش مصنوعی، عقب‌نشینی کرده است. اکنون یک طرح درست ایجاد کنید که بهترین مسیر را برای کسب و کارتان برای پذیرش هر فناوری به شما نشان می دهد. در غیر این صورت، تنها با در نظر گرفتن تعداد اشتباهات پرهزینه‌ای که احتمالاً مرتکب می‌شوید، احتمالاً بیش از آنچه نیاز دارید خرج می‌کنید و ارزش کافی را برنمی‌گردانید.

آیا افزایش دوباره استفاده از ابر چیز خوبی است؟ دارای جنبه های خوب و بد است. بهترین توصیه این است که بفهمید چه اتفاقی می افتد و یک استراتژی برای استفاده از این تغییر بازار تنظیم کنید.