۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بررسی: Creatio 8.0 Atlas shoulders بدون کد CRM

Creatio 8.0 Atlas یک محیط توسعه بدون کد مناسب است، با قابلیت های CRM خوب برای فروش، بازاریابی و خدمات، و قابلیت های BPM خوب.

Creatio 8.0 Atlas یک محیط توسعه بدون کد مناسب است، با قابلیت های CRM خوب برای فروش، بازاریابی و خدمات، و قابلیت های BPM خوب.

Creatio، که قبلاً bpm’online نامیده می‌شد، به‌عنوان «یک پلتفرم برای خودکارسازی گردش‌های کاری صنعت و CRM بدون کد و حداکثر درجه آزادی» نام‌گذاری شده است. Creatio استودیویی را برای ایجاد گردش‌های کاری BPM (مدیریت فرآیند کسب‌وکار)، طراحی رابط‌های کاربری، و مدیریت برنامه‌های Creatio با قابلیت‌های CRM برای فروش، بازاریابی و خدمات ترکیب می‌کند. همچنین گردش‌های کاری BPM ویژه صنعت از پیش ساخته شده و مجموعه‌ای از برنامه‌ها، الگوها و رابط‌ها را فراهم می‌کند.

برنامه‌های Creatio را می‌توان در مرورگر یا دستگاه‌های تلفن همراه اجرا کرد و سرورهای Creatio را می‌توان در فضای ابری یا در محل مستقر کرد.

Creatio به طور مستقیم با Salesforce، HubSpot، Oracle و Microsoft رقابت می کند. همچنین با سطوح مختلف همپوشانی با تقریباً ۴۰۰ محصول کم کد/بدون کد موجود در بازار رقابت می کند، اما به ویژه با آنهایی که دارای قابلیت BPM هستند. Creatio بیش از ۷۰۰ شریک در سرتاسر جهان دارد و حداکثر ۵۰ درصد حاشیه را به شرکا ارائه می دهد.

creatio 8 atlas 01

بخش‌های کاربردی اصلی Creatio در بالای صفحه فهرست شده‌اند. گردش کار BPM نشان داده شده برای تأیید محصول front office است.

قابلیت های Creatio

شعار «یک پلتفرم برای خودکارسازی گردش‌های کاری صنعت و CRM بدون کد و حداکثر آزادی» چگونه به عمل می‌آید؟ بیایید هر بار یک بخش را مرور کنیم.

Studio Creatio

Studio Creatio برای ایجاد گردش‌های کاری BPM (مدیریت فرآیند کسب‌وکار)، مدل‌های داده، و ادغام است. این راه حل پایه طیف محصولات Creatio است که هم به عنوان یک برنامه جداگانه و هم به عنوان بخشی از سایر محصولات Creatio و راه حل های نرم افزار Creatio Marketplace در دسترس است. Studio در دو نوع ارائه می‌شود: Studio Free، محصولی رایگان برای تسریع طراحی و پیاده‌سازی فرآیند کسب‌وکار، و Studio enterprise، یک پلت‌فرم کم‌کد برای اتوماسیون فرآیند کسب‌وکار و توسعه برنامه‌های تجاری سفارشی.

creatio 8 atlas 02 copy

رابط کاربری Studio Creatio شامل پانل کناری (۱)، پانل اعلان (۲)، خط فرمان (۳)، پوشه‌ها و ناحیه فیلتر (۴) و محتوای صفحه‌ای است که در لحظه نمایش داده می‌شود ( ۵).

طراح فرآیند Creatio

Creatio Process Designer بخشی از Studio Creatio است که به شما امکان می دهد نمودارهای گردش کار BPM را ایجاد کنید. عناصر فرآیند شامل اقدامات کاربر، اقدامات سیستم، رویدادها، دروازه‌ها، فرآیندهای فرعی، جریان‌های فرآیند کسب‌وکار و اقدامات اتصال می‌شوند. برخی از اقدامات به وظایف برنامه ریزی شده خارج از Creatio اشاره دارد. برخی دیگر اقدامات رابط کاربری، مانند دیالوگ ها را در Creatio نمایش می دهند.

creatio 8 atlas 03 copy

فضای کاری Creatio Process Designer برای ایجاد و ویرایش فرآیندهای تجاری طراحی شده است. فضای کاری شامل تمام عناصر مورد نیاز برای ایجاد یک فرآیند است: نوار ابزار (۱)، ناحیه کاری (۲)، نوار ابزار عنصر فرآیند (۳)، ناحیه تنظیم عنصر (۴)، منوی زمینه ناحیه فرآیند (۵)، و نوار ابزار بزرگنمایی (۶).

اندروید 15 به نسخه بتا می رسد

طراح رابط کاربری Freedom

Freedom UI Designer به شما امکان می‌دهد رابط‌های کاربری را با طرح‌بندی برنامه کاملاً پاسخگو (از جمله تلفن همراه) طراحی کنید. همچنین این مکان جایی است که منابع داده را تنظیم کرده و آنها را به صفحات برنامه متصل می کنید. می‌توانید فیلدها، نمودارها، اجزای رابط کاربری مانند دکمه‌ها، فهرست‌ها و برچسب‌ها و اجزای طرح‌بندی مانند پانل‌های توسعه، برگه‌ها و ظروف انعطاف‌پذیر را قرار دهید.

creatio 8 atlas 04 copy

طراح رابط کاربری Freedom شامل کتابخانه عنصر (۱)، یک پانل اکشن (۲)، یک بوم کاری (۳)، و یک منطقه راه‌اندازی (۴) است.

Creatio یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی

Creatio از تجزیه و تحلیل داده های پیش بینی با استفاده از یک سرویس یادگیری ماشین پشتیبانی می کند. . Creatio از مجموعه های خاصی از مدل ها برای استودیو، فروش، بازاریابی و خدمات پشتیبانی می کند. به طور کلی، شما باید مدل های خود را بر اساس داده های تاریخی و فعلی خود آموزش دهید. انواع مدل عبارتند از: پیش‌بینی ارزش جستجو (طبقه‌بندی)، پیش‌بینی عددی (رگرسیون)، امتیازدهی پیش‌بینی‌کننده، توصیه، و جستجوی متنی مشابه.

شما احتمالاً به یک مهندس داده برای جمع‌آوری و تمیز کردن مجموعه‌های داده‌های آموزشی و یک دانشمند داده برای آموزش مدل‌ها و تنظیم آن‌ها با آستانه‌های احتمالی معقول و برنامه‌ریزی برای بازآموزی منظم آنها نیاز دارید. هنگامی که مدل‌های خوبی در اختیار دارید، کاربران عادی کسب‌وکار Creatio باید بتوانند به سادگی پیش‌بینی‌های خود را بپذیرند، اگر کیفیت به اندازه کافی بالا باشد.

بسته به نسبت احتمال، Creatio انواع پیش‌بینی زیر را متمایز می‌کند:

  • پیش‌بینی‌های خاص
  • پیش‌بینی‌های تقریباً قطعی
  • پیش‌بینی‌های ضعیف

Creatio فقط یک فیلد را با پیش‌بینی‌های خاصی پر می‌کند. برای پیش‌بینی‌های تقریباً قطعی، کاربر می‌تواند فهرست پیش‌بینی‌ها و احتمالات آنها را مشاهده کند.

creatio 8 atlas 05 copy

سرویس یادگیری ماشینی Creatio یک سرویس کانتینری است که در کنار برنامه اصلی Creatio اجرا می‌شود.

Creatio Application Hub

Creatio Application Hub ماژولی برای مدیریت و هماهنگی برنامه های کاربردی در هر مرحله از چرخه عمر توسعه. این به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های جدید را طراحی و راه اندازی کنند، برنامه های موجود را پیکربندی کنند و نمونه ها و استقرارها را مدیریت کنند. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد یک نمای تلفیقی از همه برنامه‌ها، رابط‌ها و الگوهای موجود داشته باشند، به عناصر قابل ترکیب در دسترس دسترسی داشته باشند و فرآیند توسعه بدون کد مشترک را راه‌اندازی و تسهیل کنند.

creatio 8 atlas 06 copy

Creatio Applications Hub به شما یک نمای تلفیقی از همه برنامه‌ها، رابط‌ها و الگوهای موجود می‌دهد. این به شما امکان می دهد نمونه ها را مدیریت کنید و روند توسعه بدون کد مشترک را تسهیل کنید.

ابزارهای CRM Creatio

Creatio CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) را برای فروش، بازاریابی و خدمات ارائه می دهد. در نگاه اول، برای من عجیب به نظر می رسید که Creatio CRM و محصولات کم کد/بدون کد را ترکیب می کند، اما هر سه محصول CRM بر اساس جریان های کاری کم کد و BPM Studio Creatio ساخته شده اند. نحوه قیمت گذاری Creatio برای بخش های بازاریابی، فروش، خدمات و فناوری اطلاعات شما منطقی است که خریدهای خود را تحت یک قرارداد واحد ترکیب کنند.

موتور سری زمانی نسل بعدی InfluxDB بر روی Rust ساخته شده است و از SQL پشتیبانی می کند

creatio 8 atlas 07

این کنسول تجزیه و تحلیل اصلی برای بازاریابی CRM یکی از بسیاری از ویژگی‌های محصولات CRM Creatio است.

جریان کاری BPM خاص صنعت

Creatio تعدادی گردش کار BPM ویژه صنعت از پیش ساخته شده را ارائه می دهد. وقتی در فوریه ۲۰۲۲ بررسی کردم، محصولات سفارشی برای نه صنعت وجود داشت: خدمات مالی، تولید و توزیع، خدمات حرفه ای، خرده فروشی، داروسازی، مخابرات، بخش عمومی، حمل و نقل و تدارکات، و رسانه و تبلیغات.

Creatio Marketplace

Creatio Marketplace برنامه‌ها، الگوها و رابط‌ها را ارائه می‌دهد. تنها ۱۲ برنامه از بیش از ۳۵۰ برنامه توسط Creatio تأیید شده بودند. حدود ۲۱۰ رایگان و ۱۴۵ پولی بود.

قیمت های افزونه های Creatio Marketplace متفاوت است. برخی گران هستند. به عنوان مثال، افزونه Field Sales 240 دلار برای هر کاربر در سال و افزونه Pharma 900 دلار برای هر کاربر در سال قیمت دارد. سایر افزونه‌ها رایگان هستند، مانند افزونه GDPR که توسط پروژه جامعه devlabs ایجاد شده است، و سازنده گزارش‌های Excel، همچنین از devlabs.

افزودن چیزی از Creatio Marketplace ساده به نظر می‌رسد مگر اینکه نصب بزرگی با متعادل‌کننده بار داشته باشید. سپس باید منتظر بمانید تا بعد از ساعات کاری، همه موارد به جز یک نمونه را خاموش کنید، نصب را روی آن نمونه انجام دهید، فایل‌های جدید را در تمام سرورهای دیگر کپی کنید، سپس همه نمونه‌ها را مجددا راه‌اندازی کنید.

creatio 8 atlas 08

وقتی Creatio Marketplace را در فوریه ۲۰۲۲ بررسی کردم، ۱۸ سیستم خاص صنعت، ۱۲۷ اتصال دهنده و ۲۲۱ برنامه کاربردی را ارائه داد. ۲۱۰ پیشنهاد رایگان و ۱۴۵ پیشنهاد پرداخت شد. ۱۲ برنامه توسط کارشناسان Creatio تایید شده است.

چه چیزی در Creatio 8 جدید است؟

Creatio 8.0 Atlas سه نوآوری عمده را معرفی می‌کند: Application Hub، No-Code Designer، و یک طراح رابط کاربری برجسته به سبک بوم به نام Freedom UI. همه این موارد در بالا در قسمت «قابلیت‌های Creatio» بحث شده است.

شروع با Creatio

برای شروع کار با Creatio، اساساً باید با ایمیل کاری خود ثبت نام کرده و وارد فضای کاری رایگان خود شوید. سپس می‌توانید استودیو، محصولات CRM و هر افزونه Marketplace را که مرتبط به نظر می‌رسد کاوش کنید.

هر وقت بیش از چند ساعت از رایانه خود دور شدم و برگشتم، برای ورود به فضای کاری رایگان خود با مشکل مواجه شدم. با این حال، آنها در نهایت “گرم شدند”. فکر نمی‌کنم این مشکل با نمونه‌های پولی باشد.

creatio 8 atlas 09

Creatio آزمایش‌های رایگان همه محصولات خود را ارائه می‌دهد. در حالی که Studio Enterprise و مجموعه CRM محصولات جداگانه ای هستند، می توانید آنها را تحت یک قرارداد واحد مجوز دهید، که با توجه به سیاست حداقل حجم خرید سالانه Creatio منطقی است.

7 روش خلاقانه برای استفاده از ابزارها و پلتفرم های کم کد

Creatio برای توسعه دهندگان

اگر لایه بدون کد Creatio را بررسی کنید، برنامه‌نویس‌گرا را خواهید یافت. طراحی صفحه و کد منبع. کد منبع پشتیبان C# است. کد منبع جلویی جاوا اسکریپت با AMD (تعریف ماژول ناهمگام) و RequireJS است. علاوه بر IDE خود Creatio، می‌توانید از یک IDE خارجی استفاده کنید. ویژوال استودیو.

creatio 8 atlas 10

به این صورت است که در Creatio لایه توسعه دهنده را بررسی می کنید. با رها کردن «تنظیمات پیشرفته» و انتخاب یک ماژول برای باز کردن شروع کنید.

creatio 8 atlas 11

این اسکرین شات طراحی صفحه ای را نشان می دهد که در طراح Freedom UI باز شده است. پیوند کد منبع در بالا سمت راست است.

creatio 8 atlas 12

این کد منبع جاوا اسکریپت AMD را برای یک ماژول مشتری نشان می دهد. به استفاده از کلمه کلیدی define توجه داشته باشید تا به ماژول اجازه داده شود به صورت پویا بارگذاری شود.

توسعه بدون کد شایسته

به طور کلی، Creatio یک محیط توسعه بدون کد مناسب است، با قابلیت های CRM خوب برای فروش، بازاریابی و خدمات، و قابلیت های BPM خوب. حداقل قیمت Creatio برای مشاغل کوچک بسیار بالا است، اما برای مشاغل متوسط ​​تا بزرگ منطقی است.

Creatio بازار نسبتاً قوی ای از برنامه های افزودنی، قالب ها و رابط ها دارد که بیش از نیمی از آنها در حال حاضر رایگان هستند. برای نه صنعت محصولات سفارشی‌سازی شده دارد، اگرچه به نظر می‌رسد افزودنی‌های خاص صنعت گران‌ترین هستند.

هر قسمت از Creatio که با آن بازی کرده‌ام به صورت آزمایشی رایگان در دسترس است. من مطمئناً توصیه می کنم قبل از خرید آن را امتحان کنید. همچنین مستقیماً آن را با محصولات رقیب مقایسه می‌کنم، مانند محصولات Salesforce، Oracle، و Microsoft.

هزینه: طراح فرآیند Studio Creatio: رایگان. Studio Creatio Enterprise: 25 دلار/کاربر/ماه پس از آزمایش رایگان. ایجاد فروش: از ۳۰ دلار/کاربر/ماه شروع می شود. به https://www.creatio.com/sales/pricing مراجعه کنید. Marketing Creatio: بر اساس تعداد کاربران بازاریابی، تعداد مخاطبین فعال و ترافیک ایمیل محاسبه می شود. به https://www.creatio.com/marketing/pricing مراجعه کنید. ایجاد خدمات: از ۴۵ دلار در ماه برای هر کاربر شروع می شود. به https://www.creatio.com/service/pricing مراجعه کنید. قیمت هر راه حل در Creatio Marketplace متفاوت است و می توان آن را در برگه مربوطه در Marketplace یا با ارائه دهنده راه حل بررسی کرد. حداقل حجم خرید سالانه برای هر مشتری ۵۰۰۰ دلار است. حداقل مدت قرارداد برای همه محصولات و نسخه‌ها سه سال است.

پلتفرم: سرورهای آنلاین (ابر) یا درون محل (IIS یا NET Core، حافظه پنهان Redis، و انتخاب Microsoft SQL Server، Oracle Database یا PostgreSQL؛ متعادل کننده بار اختیاری و کنترل نسخه ).