۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بسترسازی برای کدنویسی مقرون به صرفه

برای جلوگیری از هزینه های ابری غیر ضروری، باید کدی را که در بالای زیرساخت اجرا می شود بهینه کنید. تعریف هزینه به عنوان SLO راه را هموار می کند.

برای جلوگیری از هزینه های ابری غیر ضروری، باید کدی را که در بالای زیرساخت اجرا می شود بهینه کنید. تعریف هزینه به عنوان SLO راه را هموار می کند.

هر شرکتی که مصرف کننده فضای ابری است، نگران هزینه های ابری است. برای رفع این نگرانی‌ها، سه ارائه‌دهنده خدمات ابری بزرگ محاسبهای قیمت گذاری ابری. ما همچنین شاهد ظهور finops بوده‌ایم.

این شروع خوبی است.

اما ماشین‌حساب‌های ابری و finops متمرکز بر زیرساخت هستند، نه بر برنامه‌ها. برای جلوگیری از هزینه های ابری غیر ضروری، باید کدی را که در بالای زیرساخت اجرا می شود بهینه کنید. ارائه دهندگان ابر به آن بخش از معادله نمی پردازند – این به شما بستگی دارد.

وقت آن رسیده است که مردم به ابر به عنوان افزونه کد خود فکر کنند. این بسیار مهم است زیرا کد ناکارآمد در ابر باعث می شود از روز اول/دقیقه اول پرداخت کنید.

عدم بهینه سازی منجر به افزایش صورت حساب های ابری می شود

در دنیای داخلی، می‌توانید کد را روی سرور مستقر کنید. بعداً می‌توانید ویژگی‌ها و داده‌هایی را اضافه کنید تا به کاربران بیشتری خدمت کنید. جایی در امتداد خط، سرور شما ۷۰٪ تا ۸۰٪ استفاده می کند. در آن مرحله، به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید کاربران بیشتری را در خود جای دهید.

خرید سرورهای بیشتر معمولاً نحوه رشد مراکز داده بود. اما از آنجایی که خرید، تهیه و اتصال یک سرور سه تا شش ماه طول می کشد، ممکن است سعی کنید عملکرد را تنظیم کنید تا ببینید آیا می توانید میزان استفاده از سرور را از ۸۰% به ۶۰% برگردانید. به این ترتیب، تا زمانی که بتوانید سخت‌افزار جدید خود را بخرید و راه‌اندازی کنید، ۲۰ درصد فضای سر بیشتری خواهید داشت.

نحوه یادگیری زبان برنامه نویسی با استفاده از هوش مصنوعی

وقتی کد را در محیط ابری استقرار می‌دهید، داستان متفاوتی است.

در دنیای ساده انگارانه، با افزایش پذیرش، میزان استفاده به همان نسبت افزایش می یابد. با این حال، شما هرگز به ۷۰٪ یا ۸۰٪ ظرفیت نمی رسید زیرا ابر مقیاس خودکار است. بنابراین، شما هرگز وارد چرخه برنامه‌ریزی برای توسعه بعدی خود نمی‌شوید—و هرگز برای بهینه‌سازی کد خود برای به دست آوردن فضای بیشتر تلاش نمی‌کنید.

از آنجایی که وارد این فرآیند نمی‌شوید، بهینه‌سازی ۲۰ تا ۳۰ درصدی که در محل برای ایجاد فضای سر در اختیار داشتید هرگز اتفاق نمی‌افتد. این بدان معناست که شما به طور خودکار روی آن ۲۰ تا ۳۰ درصد استفاده خرج می کنید. با ادامه این چرخه معیوب، شما صورتحساب هایی را به مراتب بالاتر از آنچه فکر می کنید باید باشد پرداخت می کنید.

توسعه دهندگان و SLO ها در حال حاضر هزینه را در نظر نمی گیرند

بسیاری از مردم هنوز بر این باورند که ابر یک زیرساخت است. این نیست. کد است! با این حال، هیچ توسعه‌دهنده‌ای به این فکر نمی‌کند که خط کد آنها در تولید چقدر هزینه دارد.

توسعه دهندگان برای عملکرد یا در برخی موارد انعطاف پذیری کد می نویسند. سازمان ها پارامترهایی مانند مصرف CPU و حافظه، تأخیر و زمان پاسخ را به عنوان اهداف سطح سرویس (SLO) در نظر می گیرند.

تصور کنید الزامات یک پروژه زمان پاسخگویی دو ثانیه و مصرف ۶۰ درصد بود. اگر توسعه‌دهندگان این دو شرط را برآورده می‌کردند، فکر می‌کردند خوب است که ادامه دهند.

Kotlin 1.8.0 کپی بازگشتی، حذف را برای دایرکتوری ها اضافه می کند

اما ابر نیازمند رویکردی تکامل یافته است. زیرا در ابر، مصرف هزینه است.

هر ثانیه اجرا هزینه اضافه می کند. بهینه‌سازی یک ثانیه برای معامله‌ای که معمولاً دو ثانیه طول می‌کشد، مستقیماً در خوشحالی مشتری و صرفه‌جویی ملموس در هزینه بلافاصله منعکس می‌شود. اگر بتوانید خطی از کد را که دو ثانیه اجرا می‌کند تا ۵۰۰ میلی‌ثانیه بیاورید، می‌توانید ۷۵% صرفه‌جویی کنید.

کدنویسی آگاهانه هزینه کارایی و صرفه جویی را ارائه می دهد

اتخاذ کدنویسی آگاهانه هزینه چنین بهینه سازی و صرفه جویی در هزینه را ممکن می کند. و زمانی که توسعه‌دهندگان با خلبان‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند، کدنویسی مقرون به صرفه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا کد را بسیار سریع‌تر توسعه دهند.

چگونه با کدنویسی مقرون به صرفه شروع می‌کنید؟

کدنویسی مبتنی بر هزینه نیاز به دانش مهندسی قابلیت اطمینان سایت (SRE) دارد. شما ممکن است دانش SRE داشته باشید، یا آن را بسازید، یا می توانید با شریکی کار کنید که دارای تخصص SRE است. SRE را به عنوان یک ساختار پشتیبانی تولید در نظر نگیرید. به جای آن به عنوان یک فلسفه مهندسی نرم افزار فکر کنید.

یک شروع خوب این است که هزینه را به عنوان یک SLO در نظر بگیرید. لحظه ای که هزینه را به عنوان SLO در کنار در دسترس بودن، عملکرد، مقیاس پذیری و مصرف تعریف کنید، توسعه دهندگان شروع به کار برای رسیدگی به آن خواهند کرد.

هزینه SLO خود را با تعریف، اندازه‌گیری، کالیبره کردن و کالیبره کردن مجدد آن مدیریت کنید. کدگذاری آگاهانه هزینه یک فرآیند تکراری است. سازمان های مختلف در ابتدای تلاش خود به صرفه جویی های متفاوتی دست خواهند یافت. همانطور که پیشرفت می کنید، بازده شما تثبیت می شود زیرا کدگذاری آگاهانه هزینه از قانون کاهش بازده پیروی می کند.

7 مرحله برای بهبود تجزیه و تحلیل برای سازمان های داده محور

درک این موضوع که بازدهی کاهش می یابد بسیار مهم است. می‌خواهید فقط در جایی از کدنویسی آگاهانه از هزینه استفاده کنید

اما وارد عمل کدنویسی مقرون به صرفه شوید—و چرخه پرداخت بیشتر از آنچه باید برای خدمات ابری پرداخت کنید را بشکنید. برای کسب و کار شما خوب خواهد بود. حتی اگر در حد بودجه ابری خود هستید، سعی کنید برنامه نویسی مقرون به صرفه انجام دهید. با رشد پایگاه کاربر، مصرف، برنامه ها و درآمد شما، مقیاس پذیری و سودآوری را برای شما فراهم می کند.

پرمکومار بالاسوبرامانیان، مدیر ارشد فناوری خدمات دیجیتال هیتاچی. او مسئول اصلی استراتژی و پشتیبانی از تمام فعالیت‌های شرکت به بازار، معماری راه‌حل‌های تکرارشونده و ارائه فناوری و رهبری فکری در زمینه‌های ابر، داده، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی است.

New Tech Forum مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر مشارکت‌کنندگان خارجی – فراهم می‌کند تا فناوری سازمانی نوظهور را در عمق و وسعت بی‌سابقه بررسی و بحث کنند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه پرس و جوها را به doug_dineley@foundryco.com.