۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بنابراین شما می خواهید یک توسعه دهنده وب ۳ باشید

آخرین کلمه کلیدی صنعت، دریچه ای برای توسعه دهندگان جاه طلب ایجاد می کند تا به یک اکوسیستم نوظهور هیجان انگیز کمک کنند که زیربنای دفتر کل توزیع شده و ارزهای دیجیتال است. اما اخطارهای زیادی در Web3 وجود دارد که ابتدا باید با آنها مقابله کرد.

آخرین کلمه کلیدی صنعت، دریچه ای برای توسعه دهندگان جاه طلب ایجاد می کند تا به یک اکوسیستم نوظهور هیجان انگیز کمک کنند که زیربنای دفتر کل توزیع شده و ارزهای دیجیتال است. اما اخطارهای زیادی در Web3 وجود دارد که ابتدا باید با آنها مقابله کرد.

از آنجایی که تبلیغات پیرامون Web3 به اوج خود می رسد، شکاف فزاینده ای بین مهندسانی که الگوی جدید و هیجان انگیزی را برای توسعه وب می بینند و کسانی که تنها تلاش هایی را برای کسب درآمد سریع می بینند، وجود دارد. p>

همانطور که Web3 در حال حاضر تعریف شده است، چشم اندازی برای اینترنت عمومی است که در آن داده ها و محتوا در زنجیره های بلوکی ثبت می شوند، توکن می شوند، یا مدیریت می شوند و در شبکه های توزیع شده همتا به همتا قابل دسترسی هستند. این اینترنت غیرمتمرکز است که در حال حاضر از ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و انواع جدیدی از برنامه‌های غیرمتمرکز (موسوم به dapps) پشتیبانی می‌کند که توسط یک دفتر کل توزیع شده پشتیبانی می‌شوند.

این مدل جدید برای ساختن نرم‌افزار بر روی بلاک‌چین‌های توزیع‌شده مطمئناً یک انحراف اساسی از معماری‌های سه‌لایه سنتی است و بسته به دیدگاه شما، فرصتی بزرگ برای توسعه‌دهندگانی است که می‌خواهند از آخرین روند فناوری پرش کنند.

بر اساس تحلیل شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز متمرکز بر رمزارز Electric Capital ، جامعه توسعه دهندگان Web3 کوچک است، با ۱۸۰۰۰ توسعه دهنده فعال که امروزه بر روی پروژه های Web3 و رمزارز منبع باز کار می کنند، اما از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون ۷۵ درصد رشد کرده است.

دیو والترز، مدیر ارشد فناوری پلت فرم استخدام فناوری Hired، به InfoWorld گفت که «فعالیت برای نامزدهای Web3 اخیراً در پلتفرم Hired رشد داشته است. تقاضای نسبی برای نامزدهای Web3 از ابتدای سال ۲۰۲۱ حدود ۶۷ درصد افزایش یافته است.”

به هر حال توسعه Web3 چیست؟

موسس شرکت ابزارهای توسعه دهنده Web3 Decentology، نیک کالیانی، Web3 را فرصتی برای ساده سازی چشمگیر توسعه نرم افزار، با تعریف واضح تر و تمایز بین مهارت های front-end و back-end می داند. او گفت: «از نقطه نظر توسعه‌دهنده، مرزبندی واضحی از این که مجموعه مهارت‌های شما در کجا می‌تواند باشد و کجا باید برتر باشد، وجود دارد.

در انتهای صفحه، “شما یک بلاک چین را انتخاب می کنید، با یک زبان کار می کنید، و هنگامی که تغییر در معماری را درک کردید، می توانید عمیق تر به کارایی فکر کنید، بهینه سازی برای ذخیره سازی – همه چیزهایی که شما را قادر می سازد. او می‌گوید که یک توسعه‌دهنده قرارداد هوشمند واقعاً خوب باشد. سپس توسعه‌دهندگان یا طراحان فرانت‌اند می‌توانند مهارت‌های موجود خود را بکار گیرند و مستقیماً در برنامه‌های Web3 اعمال کنند.

چگونه با Web3 شروع کنیم

نادر دبیت، حامی ارشد توسعه‌دهنده خدمات وب آمازون (AWS) سال گذشته با پیوستن به Edge & Node، شرکتی که بر پروتکل نمایه‌سازی Graph برای داده‌های بلاک چین متمرکز بود، به طور تمام وقت به Web3 منتقل شد. طبیعتاً، او نسبت به قابلیت انتقال مهارت‌های توسعه سنتی Web 2.0 به عرصه Web3 خوش‌بین است.

دبیت گفت

بهترین مکان برای شروع، اتریوم و Solidity. خواندن آنها اصول اساسی درک محبوب ترین اکوسیستم بلاک چین و نحوه نوشتن یک قرارداد هوشمند را ارائه می دهد.

منحنی یادگیری Solidity برای اکثر توسعه دهندگان نباید خیلی شیب دار باشد، زیرا شبیه به C++ و جاوا است. توسعه دهندگان شروع به نوشتن قراردادهای هوشمند در زبان برنامه نویسی همه منظوره Rust نیز کرده اند.

شما همچنین باید با محیط توسعه جدیدی مانند Remix راحت باشید و نحوه استقرار در ماشین مجازی اتریوم یا مکانیزم اجرایی مشابه برای بلاکچین مورد نظر خود را بیاموزید. سپس باید با سازوکار امضای تراکنش‌ها به بلاک چین آشنا شوید و MetaMask به عنوان یک ابزار استاندارد صنعتی اولیه برای این فرآیند در حال ظهور است.

Deno 1.21 REPL، مدیریت خطا را بهبود می بخشد

به طور خلاصه، برای ساخت یا استفاده از اکثر برنامه‌های کاربردی Web3 امروز، باید با دنیای کاملاً جدیدی از اصطلاحات کنار بیایید، یک کیف پول رمزنگاری راه‌اندازی کنید، و هزینه‌های فرار «گاز» مورد نیاز برای انجام اقدامات را بپردازید. بلاک چین اتریوم – همه اینها می تواند برای تازه واردان به فضا مضر باشد. کالیانی می‌گوید: «آنچه مردم را می‌ترساند، به‌خصوص وقتی که به اتریوم وارد می‌شوند، هزینه‌های گاز است. “این به این معنی است که بسیاری از توسعه دهندگان تمایل دارند در مرحله سرهم بندی بمانند و هنوز برای استقرار آماده نیستند.”

اما این در حال حاضر در حال تغییر است، زیرا سایر پلتفرم‌های بلاک چین مانند Cosmos، سولانا و کاردانو رشد می کنند محبوبیت به دلیل وعده آنها برای کاهش هزینه های گاز. همچنین مجموعه رو به رشدی از شبکه های آزمایشی موجود است، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند خود را بدون پرداخت هزینه گاز آزمایش کنند.

وضعیت پشته Web3

حتی در این سطح بالا، پشته برنامه‌نویس Web3 واضح است نابالغ، تا حدودی مات و تکه تکه شده است. اما این ممکن است در حال تغییر باشد. «اگر همه اینها سرتان را به هم می زند، شما تنها نیستید. پریتی کاسیردی، توسعه‌دهنده سابق Coinbase در یک پست وبلاگ.

فریم‌ورک‌های توسعه‌دهنده مانند Hardhat در حال حاضر تلاش می‌کنند ساخت، استقرار و آزمایش قراردادهای هوشمند در اتریوم و چارچوب‌هایی مانند Polygon را آسان‌تر کنند. به توسعه دهندگان قول استقرار با یک کلیک در شبکه های بلاک چین را می دهد. و با افزایش علاقه و سرمایه گذاری در این فضا، مطمئناً تعداد چارچوب ها و SDK های Web3 افزایش می یابد.

Onur Akpolat، یک توسعه دهنده نرم افزار در بنیاد Interchain، به InfoWorld گفت: «ما در نقطه اوج هستیم که اجزای کافی برای هر توسعه دهنده ای برای تغییر [از Web 2.0 به Web3] کافی است.

لوک یانگ بلاد، مهندس ارشد صرافی رمزارز Coinbase و معمار سابق راه حل‌ها در AWS، «به‌عنوان فن‌آوران مهم است که از روندها، از مجازی‌سازی گرفته تا ابر و اکنون به Web3، به‌روز بمانیم». به InfoWorld گفت.

خوشبختانه، با افزایش علاقه به اکوسیستم، طیف وسیعی از آموزش‌های Web3 و جوامع توسعه‌دهنده به سرعت در حال رشد هستند، از جمله دوره‌هایی که در Udemy و Coursera، و از طریق جوامع آموزشی آنلاین در حال رشد مانند Web3 University، ETHGlobal و Buildspace.

مانند بسیاری از مهندسان، Youngblood سفر خود به Web3 را با استخراج بیت کوین آغاز کرد. در سال ۲۰۱۷ بود که او شروع به یادگیری اتریوم و برنامه نویسی قراردادهای هوشمند در اوقات فراغت خود کرد، در حالی که در کار روزانه خود در AWS درگیر بلاک چین و طراحی سیستم های توزیع شده بود. اما دیری نگذشت که او Web3 را به عنوان یک مسیر شغلی بالقوه دید. او گفت: «آنچه برای من فاش‌کننده بود، ایده مالکیت محتوای ما بود و مالکیت آن در یک پایگاه داده متمرکز توسط فیس‌بوک یا گوگل نیست.

چرا Web3؟ پول را دنبال کنید

حتی پس از یادگیری اصول اولیه، تغییر از سرهم‌بندی با Web3 در آخر هفته‌ها به اختصاص زمان و انرژی قابل توجه به فضا یک جهش بزرگ است.

اما ورود به طبقه همکف Web3 یک نکته مهم نیز دارد: پول. حقوق تمام وقت برنامه‌نویسان Web3 معمولاً از منطقه شش رقمی شروع می‌شود، زیرا شرکت‌ها برای ورود به این جدید تلاش می‌کنند. فضا. طبق گفته Hired، نامزدهای Web3 در حال حاضر میانگین حقوق پایه ۱۶۰,۰۰۰ دلاری در ایالات متحده دریافت می کنند.

نحوه کار با نوع داده لیست پایتون

و این قبل از آن است که مزایای اضافی توسعه Web3 را با مسائل جدید توکن در نظر بگیرید، که در صورت شروع پروژه می تواند ارزش آن به طرز چشمگیری افزایش یابد. Edge & Node’s Dabit اعتراف کرد که این عنصر از اکوسیستم Web3 “برخی افرادی را که در آن هستند فقط برای پول جذب می کند.”

“یک فرض اساسی Web3 این است که هر محصول به طور همزمان یک فرصت سرمایه گذاری است… انگار که کاربر اولیه فیس بوک یا اوبر نیز به طور خودکار شما را به سهامدار فیس بوک یا اوبر تبدیل می کند، و زمانی که این خدمات شما را بزرگ کردند. ثروتمند شدم،» نوشت مت لوین، ستون نویس بلومبرگ.

نمونه ارائه شده توسط خالق سیگنال، موکسی مارلین اسپایک را در نظر بگیرید، که در مورد تجربه خود در ساختن یک برنامه اولیه به نام هنر خودکار نوشته است. یک پست وبلاگ اکنون ویروسی با عنوان “اولین برداشت های من از Web3 .”

دستگاه Autonmous Art به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام مشارکت در یک اثر هنری مشترک، رمز جدیدی برای NFT ایجاد کنند. او می‌گوید: «هزینه مشارکت بصری در طول زمان افزایش می‌یابد و وجوهی که مشارکت‌کننده به ضرابخانه می‌پردازد بین همه هنرمندان قبلی توزیع می‌شود (تجسم این ساختار مالی شبیه چیزی شبیه به شکل هرم است)» نوشت. “افرادی که در انتهای خط هستند که NFT ها را تغییر می دهند اساساً به مدل های اعتماد توزیع شده یا مکانیک های پرداخت اهمیت نمی دهند، بلکه به این اهمیت می دهند که پول کجاست.”

Madhavan Malolan یکی از بنیانگذاران Questbook است، استارت آپی که هدف آن کمک به توسعه دهندگان کسب درآمد از طریق مشارکت در پروژه های Web3 است. او توسعه Web3 را شبیه به مشارکت در یک پروژه منبع باز می‌داند، اما با این تفاوت کلیدی که شما از لحاظ مادی برای مشارکت‌های خود پاداش دریافت می‌کنید. او به InfoWorld گفت: «این یک تفاوت بزرگ است، زیرا توسعه‌دهندگان همچنان منبع باز می‌سازند، اما افراد زیادی هستند که برای دسترسی به این پاداش‌های مالی، که یک تقویت‌کننده هستند، از حصار می‌پرند.»

برای دیگران، ایجاد یا مشارکت در پروژه‌های Web3 صرفاً برای سود مالی مشکل‌ساز است. آدام جاکوب، یکی از بنیانگذاران سرآشپز به InfoWorld گفت: “شاید این بهتر باشد، اما پیرمرد درون من فکر می کند وقتی عنصر مشترک و ایده انجام کار بهتر برای یکدیگر را از دست می دهید، چیز زیبایی را از دست می دهید.” «جایگزینی آن انگیزه با پول؟ این احساس می کند که آن را ارزان می کند.”

یا همانطور که تیم اوریلی در پست وبلاگ: “به نظر می رسد پول آسانی که با سفته بازی در دارایی های رمزنگاری به دست می آید، توجه توسعه دهندگان و سرمایه گذاران را از کار سخت ساخت سرویس های مفید در دنیای واقعی منحرف کرده است.”

همه اینها باعث می‌شود رابین اسلون رمان‌نویس و توسعه‌دهنده سرگرمی پرسیدن : «اگر آن ارزها بر حسب دلار بی‌ارزش باشند، آیا هنوز درباره Web3 کنجکاو می‌شوید؟ برای برخی از افراد، پاسخ «بله، کاملاً» است، زیرا هنوز معماهای اساسی را قانع‌کننده می‌دانند. برای دیگران، اگر صادق باشند، پاسخ این است “nnn’t notyy.”

Web3: این یک دنیای جدید و شجاع از چالش های فنی است

این بدان معنا نیست که Web3 مجموعه‌ای از چالش‌های فنی جالبی را برای مهندسان ارائه نمی‌کند – فقط این سؤال مشروع را مطرح می‌کند که چه چیزی آنها را برمی‌انگیزد.

برای ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، این فقط به خاطر پول نیست، بلکه فرصتی برای ساختن چیزی واقعا متفاوت است. او در استدلال کرد: “بسیاری از توسعه دهندگان واقعاً به تمرکززدایی و عدم اعتماد اهمیت می دهند.” Reddit در پاسخ به پست وبلاگ Marlinspike.

نحوه اندازه گیری عملکرد API در ASP.NET Core

علیرغم شک و تردیدهای مستندش، حتی مارلین اسپایک اعتراف می‌کند که «به راحتی می‌تواند ببیند که چرا بسیاری از مردم اکوسیستم Web3 را آنقدر تمیز می‌دانند»، به‌ویژه «در سطح مبتدی – و فضایی برای خلاقیت/کاوش ایجاد می‌کند که تا حدودی است. یادآور روزهای اولیه اینترنت.»

برای مهندس نرم افزار و منتقد خواننده Web3 استفان دیهل، Web3 وعده می دهد کمک به حل برخی از مشکلات قانع کننده علوم کامپیوتر. با این حال، او به InfoWorld گفت: «از دیدگاه مهندسی، جایی که شما باید واقعاً آن فناوری را به کار ببرید، من در تلاش برای دیدن برنامه‌های کاربردی مفید در دنیای تجارت هستم.

حتی در مواجهه با این نوع شک و تردید، توسعه دهندگان زیادی وجود دارند که هیجان زده خواهند شد تا دندان های خود را به چیزی واقعاً جدید وارد کنند. «مردم این امکان را احساس می‌کنند که چیزی ایجاد کنند که یک پیشرفت با Web3 باشد. آنها احساس می کنند که می توانند تک شاخ بعدی را در Web3 ایجاد کنند. به همین دلیل است که پروژه‌های مستقل زیادی در این حوزه وجود دارد، به دلیل آن احساس پیشگامی،” مدافع و توسعه دهنده Web3 ویتوریو ریوابلا به InfoWorld گفت.

اشلی «اشنیکریست» کریستنسون، یکی از مدیران ارشد جامعه در بازار NFT SuperRare، به InfoWorld گفت: «این هنوز یک جامعه نسبتاً کوچک با فضایی برای افراد برای ایجاد هر چیزی است، و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حال انجام است. «این احساس چیزی بود که من به دنبال آن بودم. احساس می‌کردم لحظه‌ی دات کام من است.»

آیا Web3 اینجاست؟

بخشی از لحظه‌ی دات‌کام نسل Z می‌تواند پیشنهادی قانع‌کننده باشد، اما باید به‌عنوان هشداری در برابر تعهد بیش از حد به چیزی عمل کند که پتانسیل انفجار را دارد.

برای چندین مهندس که به دنیای Web3 پرداخته‌اند، مانند توسعه‌دهنده نرم‌افزار Hubspot، Molly White، برخی اصول کلیدی فناوری اساسی – یعنی تمرکززدایی و تغییرناپذیری – به سادگی در برابر بررسی دقیق نیستند.

او در پست وبلاگ.

او از نمونه دزدی‌های پرتقاضاً Bored Apes NFT برای برجسته کردن این موضوع که چگونه، «در یک دنیای واقعاً تغییرناپذیر و غیرمتمرکز، که در آن «کد قانون است» و هیچ مرجع متمرکزی نمی‌تواند مداخله کند، انتقال یک دارایی بدون توجه به اینکه آیا از طریق ابزار مناسب به دست آمده باشد، نهایی خواهد بود.»

با این حال، صرافی متمرکز – در این مورد، بازار OpenSea – می‌تواند و وارد عمل شده تا دارایی را مسدود کند و اساساً آن را برای یک دزد بی‌ارزش کند. او نتیجه گرفت: “فناوری های بلاک چین به نوعی توانسته اند در بدترین هر دو جهان فرود بیایند – غیرمتمرکز اما نه واقعا، تغییر ناپذیر اما نه واقعا.”

به طور مشابه، مارلین اسپایک به این نتیجه رسیده است که بسیاری از آنچه Web3 برای توسعه دهندگان وعده می دهد، هنوز شبیه اتکا به پلتفرم های مرکزی خاصی است که عصر وب ۲.۰ را تعریف کرده است. «برای قابل استفاده کردن این فناوری‌ها، فضا در اطراف… پلتفرم‌ها تجمیع می‌شود. دوباره،» او نوشت، و از Infura، Alchemy، و MetaMask به عنوان گلوگاه های توسعه دهندگان از قبل تاسیس شده است.

نیکلاس ویور، مدرس علوم کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا برکلی، انتقاد شدیدتری دارد. او در مقاله ای با نام پست وبلاگ. “کاربرد واقعی این سیستم های “غیرمتمرکز” در حال حاضر در سیستم های توزیع شده مدرن به روش هایی موجود است که چندین مرتبه کارآمدتر و توانمندتر هستند.”