۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

تاثیر افزایش قیمت ابر عمومی

هر چه صورت حساب های ابری بالاتر باشد، سوالات بیشتری پرسیده می شود. در اینجا نحوه ارزیابی اینکه آیا باید از ارائه دهنده ابر خود جدا شوید، آمده است.

هر چه صورت حساب های ابری بالاتر باشد، سوالات بیشتری پرسیده می شود. در اینجا نحوه ارزیابی اینکه آیا باید از ارائه دهنده ابر خود جدا شوید، آمده است.

رشد و موفقیت رایانش ابری غیرقابل انکار است. همچنین نگرانی‌هایی در مورد افزایش قیمت‌ها که با این رشد ظاهر شده است، غیرقابل انکار است، به خصوص که هوش مصنوعی مولد و توسعه مرتبط در فهرست کارهای همه افراد قرار دارد.

افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است. آن‌هایی که می‌توانند خدمات ابری را تولید، اجرا و نگهداری کنند، همچنین صورت‌حساب‌های فزاینده‌ای برای استعداد، قدرت، و مسائل قانونی دارند که اجرای یک سرویس ابری عمومی را چالش‌برانگیز می‌کند.

آیا باید “در را قفل کنیم؟”

تغییر ارائه‌دهنده خدمات ابری برای شرکت‌هایی که پول و زمان زیادی را صرف استفاده از خدمات بومی ابرهای عمومی خاص می‌کنند، آسان نیست. انتقال به یک ارائه دهنده ابر دیگر برای اکثر شرکت ها خارج از بودجه است. فقط هزینه تعویض بسیار زیاد است.

قفل کردن همیشه یک خطر شناخته شده بود، و هر چه بیشتر برنامه‌ها و مجموعه داده‌های خود را برای یک ارائه‌دهنده ابر خاص بهینه‌سازی کنیم، بیشتر درگیر آن ارائه‌دهنده می‌شویم. این یک catch-22 است. اگر بخواهیم از ویژگی‌های ابری بومی استفاده نکنیم، توانایی بهره‌برداری بیشتر از پلتفرم‌های ابری عمومی را از دست می‌دهیم.

مرز بعدی در رایانش ابری

در نتیجه، مشتریان به طور موثر در ارائه‌دهنده خدمات ابری خود قفل می‌شوند. عدم تحرک مشتریان را در معرض افزایش قیمت قرار می دهد. قفل کردن از نظر عملکردی اجتناب ناپذیر است. درست مانند رابطه ما با شرکت برق، وقتی قیمت ها بالا می رود، باید قیمت های بالاتری بپردازیم. اما آیا یک رسانه شاد وجود دارد؟

همه احساس فشار می کنند

اگرچه خدمات ابری مزایای فوری ارائه می دهند، ارائه دهندگان نرم افزار هزینه های بلندمدتی را که شرکت ها باید مدیریت کنند تعیین می کنند. این عدم کنترل می تواند به ویژه برای مشاغل کوچک و مصرف کنندگان فردی که نمی توانند به سرعت خود را با افزایش قیمت قابل توجه سازگار کنند، مضر باشد. من از بسیاری از مشاغل کوچک می شنوم که به دلیل قرار گرفتن در معرض این خطر، به دنبال کنار گذاشتن ارائه دهندگان ابر عمومی هستند.

بیشتر به گزینه های بهتری نیاز دارند. خدمات ابری برای عملیات آنها حیاتی است. آنها احساس می کنند که وقتی قیمت افزایش می یابد باید پول را پیدا کنند. حتی ممکن است در مورد مشاغلی که خدمات ابری را به طور غیرمستقیم مصرف می کنند، مانند خرده فروشی، خدمات استریم و سیستم های ذخیره سازی ابری شخصی، شاهد این موضوع باشیم. این هزینه های ابری بالاتر به مصرف کنندگان غیرمستقیم ابر نیز منتقل می شود.

امنیت ابری منطقه نبرد جدید است

مدیریت ریسک

البته راه‌هایی برای محافظت از خود در برابر افزایش قیمت وجود دارد. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

روندهای قیمت گذاری را به دقت زیر نظر داشته باشید، از جمله اعلامیه های ارائه دهندگان خدمات ابری. نظارت بر به‌روزرسانی‌های اخبار، تغییرات قیمت و شرایط قرارداد به شما کمک می‌کند در جریان اطلاعات قرار بگیرید و در مورد خدمات ابری تصمیم‌گیری کنید. هیچ چیز نباید غافلگیر کننده باشد.

مذاکره قراردادهای بلندمدت را در نظر بگیرید، که یک ترتیب قیمت ثابت را برای مدت طولانی تضمین می‌کند. ارائه دهندگان ابری معمولاً موافق هستند زیرا آنها تضمین درآمد آینده را دوست دارند. سازمان‌ها می‌توانند خود را از افزایش کوتاه‌مدت قیمت محافظت کنند و از ثبات هزینه در یک بازه زمانی مشخص لذت ببرند.

به‌طور دوره‌ای الزامات استفاده از ابر را ارزیابی کنید تا فرصت‌های بهینه‌سازی را شناسایی کنید. این هدف اصلی finops است که همه شرکت ها باید آن را اجرا کنند. با درک الگوهای استفاده، کسب و کارها می توانند تخصیص منابع خود را تنظیم کنند، مدل های قیمت گذاری مناسب را انتخاب کنند و هزینه ها را کاهش دهند. این حتی در مواجهه با افزایش قیمت نیز جواب می دهد.

نحوه شناسایی و حل مشکلات مقیاس وب

ریسک و هزینه قفل شدن فروشنده را بررسی کنید و ارائه دهندگان ابر را متنوع کنید. سازمان‌ها می‌توانند قیمت‌ها را مقایسه کنند و با استفاده از چندین ارائه‌دهنده برای ارائه نرخ‌های رقابتی -امیدوارم در مورد قراردادها مذاکره کنند. اگر زمانی مجبور به یافتن محاسبات ابری ارزان‌تر هستید، به یک برنامه خروج در پشت ذهن خود نیاز دارید.

راه‌حل‌های ابر خصوصی را در نظر بگیرید. این راه‌حل‌ها بهتر از گذشته هستند و جایگزینی برای تکیه صرف به خدمات ابری عمومی ارائه می‌دهند. در بسیاری از موارد، شرکت ها متوجه می شوند که نیازی به ابرهای عمومی نیست. این استراتژی همچنین شامل سخت افزار سنتی مرکز داده است که اخیراً مقرون به صرفه تر شده است.

به خاطر داشته باشید که قیمت ها بالا و گاهی کاهش می یابد. این یک بازار کالایی است و احتمالاً موجی از تغییرات رخ خواهد داد. لازم نیست از افزایش قیمت ها و تاثیر قفل شدن هراس داشته باشید. با این حال، شما باید این را به عنوان یک ریسک مداوم مدیریت کنید، که همان چیزی است که هست.