۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

خوبی و بدی عملیات ابری با لمس صفر

ما در حال نزدیک‌تر شدن به عملیات‌های ابری بدون لمس واقعی هستیم، یا این‌طور است که می‌شنویم. قبل از پریدن، نگاهی شفاف به مزایا و معایب بیندازید.

ما در حال نزدیک‌تر شدن به عملیات‌های ابری بدون لمس واقعی هستیم، یا این‌طور است که می‌شنویم. قبل از پریدن، نگاهی شفاف به مزایا و معایب بیندازید.

عملیات ابری لمسی صفر مفهوم خودکارسازی فرآیندهای عملیات ابری (cloudops) برای به حداقل رساندن نیاز به دخالت انسان است. به طور خاص، شامل خودکارسازی استقرار، پیکربندی، مقیاس‌بندی، نظارت و حل مسائل در همه پلت‌فرم‌های ابری (عمومی و خصوصی) است و حتی به سیستم‌های قدیمی قدیمی و سیستم‌های محاسبات لبه نیز گسترش می‌یابد.

از نظر فیزیکی، این لایه‌ای از فناوری است که در بالای ارائه‌دهندگان ابری (به عنوان مثال، ابر ابر) اجرا می‌شود. این می تواند هر چیزی باشد که بتواند کلوداپ ها را خودکار کند، به عنوان مثال، فناوری AIops، مدیریت هویت، مدیریت عملکرد، حاکمیت و finops. این شامل شناسایی مسائل و حل آنها بدون مشارکت انسانی است.

اتخاذ یک ابر ابری همچنین به معنای فرآیندهای عملیاتی کمتر فوری است، مانند شیوه‌های تعمیر و نگهداری استاندارد (از جمله مواردی که در اطراف بازیابی فاجعه هستند). زنجیره‌های ابزار Devops نیز از این نوع فناوری‌ها برای اهداف مشابه استفاده می‌کنند.

مثل هر حرکت فناوری خوب، نکات مثبت و منفی وجود دارد که باید در نظر گرفت. بیایید به هر دو نگاه کنیم.

خبر خوب

اصولاً، ابرهای بدون لمس چند مزیت کاملاً درک شده به همراه دارند:

  • کارایی بیشتر. خودکارسازی وظایف معمول در ابرها زمان و منابع را برای تیم‌های ابری برای تمرکز بر ابتکارات استراتژیک‌تر آزاد می‌کند.
  • خطای کمتر. اکثر مواقعی که مشکلی پیش می‌آید، انسان آن را خراب کرده است. لمس صفر خطر خطای انسانی را کاهش می دهد.
  • زمان سریع‌تر برای استقرار. استقرار خودکار و مقیاس‌بندی خدمات ابری، چارچوب زمانی ایده تا استقرار را فشرده می‌کند.
  • زمان آپدیت بهبود یافته. با استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیش‌بینی مشکلات قبل از وقوع (مثلاً در AIops)، تیم‌های ابری می‌توانند به طور فعال مشکلات را حل کرده و زمان کار را بهبود بخشند.
  • همکاری بهتر. ادغام شیوه‌های devops در کلوداپ می‌تواند همکاری بین تیم‌های توسعه و عملیات را با تمام مزایای آشکار بهبود بخشد.
بر اساس نظرسنجی Red Hat، کاربران Kubernetes با امنیت درگیر هستند

خبر بد

البته، اخبار خوب باید با واقعیت هایی که این روزها کمتر در مورد آن بحث می کنند، متعادل شود.

  • عدم کنترل. خودکارسازی وظایف معمول در مدیریت ابری می‌تواند سطح کنترلی را که تیم‌های ابری بر محیط دارند کاهش دهد. بسیاری از معماران ابر از ترس از اتوماسیون رنج می برند، اما به نکات معتبری اشاره می کنند.
  • از دست دادن مهارت های ابری. اگر ما در بیشتر مواقع مستقیماً ابرهای ابری را کنترل نکنیم، چگونه یاد می‌گیریم که وقتی به انسان‌ها نیاز است، چیزها را اصلاح کنیم؟ ابرهای بدون لمس می تواند منجر به رضایت خاطر شود. این می‌تواند منجر به فاجعه شود، زمانی که مهارت‌های واقعی انسانی مورد نیاز است، اما هیچ‌کس برای سال‌ها کار ابری واقعی انجام نداده است.
  • توازن کردن اتوماسیون با نظارت انسانی. اکثر شرکت‌ها در یک افراطی اشتباه می‌کنند: یا انسان‌ها هرگز درگیر نیستند یا کاملاً درگیر هستند. واقعیت این است که لمس صفر همچنان مستلزم نظارت انسان است، اما باید تعادلی پیدا کرد.
  • وابستگی به فناوری. شمشیر دولبه این است که فناوری می‌تواند کارایی را بهبود بخشد و ریسک را کاهش دهد، اما همچنین می‌تواند خطرات و چالش‌های جدیدی را در صورت شکست ایجاد کند. بسیاری از تیم ها فقط بر روی مزایا تمرکز می کنند. مقداری ریسک هنوز وجود دارد، یا می‌توان ریسک خالص جدید را با ابرهای لمسی صفر معرفی کرد.
  • گران است. پیاده‌سازی لمس صفر قیمت بالایی دارد—نه فقط فناوری، بلکه استعداد و برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری موفقیت‌آمیز آن. اغلب، من می بینم که شرکت ها تلاش می کنند این کار را با قیمت ارزان انجام دهند و اوضاع را بدتر کنند. اگر فکر می‌کنید صرفه‌جویی در هزینه‌ای که ممکن است منجر به یک پروژه تحول بدون لمس شود (این را اغلب می‌شنوم)، ناامید خواهید شد.
5 روشی که می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد

ارزش زمان، ریسک و پول را دارد؟

من در اینجا بیشتر روی جنبه‌های منفی لمس صفر تمرکز کرده‌ام. بسیاری دیگر از کارشناسان و ارائه دهندگان فناوری این کار را نخواهند کرد. من سعی می کنم تمام حقایق را برای بررسی شما روی میز بیاورم. برای اکثر شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری در ابرهای بدون لمس، از جمله ساخت یک لایه فناوری ابر ابری صدا، در واقع ارزش زیادی را به کسب و کار بازمی‌گرداند.

پیشرفت‌های هوش مصنوعی به هزینه‌های زیرساخت ابری دامن می‌زند

با این حال، موفقیت تا حد زیادی به دامنه خاص بستگی دارد، به این که چه کاری انجام می دهید و چه راه حل هایی می سازید. هنوز هیچ راه‌حلی با قابلیت لمس صفر وجود ندارد، اگرچه بسیاری از فروشندگان ادعا می‌کنند که راه‌حل‌های آنها در وثیقه فروش خود انجام می‌دهند. این نیاز به برنامه ریزی و تعداد زیادی از افراد باهوش گران قیمت دارد تا به راه حل مناسب دست پیدا کنند. پیشنهاد می‌کنم سرمایه‌گذاری مورد نیاز را انجام دهید یا زحمت ندهید.

امیدوارم کمی توقعات شما را کاهش داده باشم، اما با لمس صفر، شانس موفقیت شما را نیز افزایش داده ام.