۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

رایانش ابری دیگر یک اسلم دانک نیست

سخت‌افزار مرکز داده ارزان است و هزینه‌های ابری بالاست، که شرایط تجاری را برای استفاده عمومی از ابر پیچیده می‌کند. در اینجا نحوه ارزیابی گزینه های خود آورده شده است.

سخت‌افزار مرکز داده ارزان است و هزینه‌های ابری بالاست، که شرایط تجاری را برای استفاده عمومی از ابر پیچیده می‌کند. در اینجا نحوه ارزیابی گزینه های خود آورده شده است.

دفتر آمار کار شاخص قیمت تولید کننده (PPI) کاهش ۳.۹ درصدی ماهانه در هزینه رایانه ها و سرورهای میزبان را گزارش کرد. قیمت خدمات ابری ۲.۳ درصد افزایش یافت. این اتفاق پس از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ رخ داد. با کاهش ۱.۶ درصدی قیمت کالاها و افزایش ۰.۲ درصدی کارمزدهای خدمات، PPI کلی ۰.۳ درصد در ماه مه کاهش یافت. این اداره رایانش ابری را در دسته پردازش داده، میزبانی و خدمات مرتبط ردیابی می کند.

فشار دادن دکمه تنظیم مجدد

آخرین کتاب من توضیح می‌دهد که محاسبات ابری هرگز نباید مدل مصرف برای همه برنامه ها و مجموعه داده ها. بسیاری از شرکت‌ها دکمه بازنشانی را برای برخی از سیستم‌هایی که قبلاً روی پلتفرم‌های ابری قرار دارند فشار می‌دهند، آنها را به مراکز داده سنتی برمی‌گردانند برای هزینه‌های جذاب‌تر.

ده سال پیش، دلایل حرکت به سمت مدل مصرف ابر عمومی قوی بود. ما از هزینه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار، هزینه‌ها و هزینه‌های نگهداری این پلتفرم‌ها اجتناب کردیم و از محاسبات و ذخیره‌سازی به عنوان یک ابزار استفاده کردیم. فروش صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی بود، اول از همه با اجتناب از بسیاری از هزینه‌های سرمایه (سرمایه در مقابل اوپکس). مزایای ثانویه چابکی و سرعت برای استقرار، روی کیک بود.

ترفندهای فراموش شده مقیاس بندی ابر

البته، وقتی صحبت از فناوری جدید به میان می آید، همه چیز به این سادگی نیست. ما با بسیاری از چالش‌های غیرمنتظره مواجه شدیم، یعنی سقوط آزاد قیمت‌ها برای سخت‌افزار مرکز داده در همان زمان که هزینه‌های خدمات محاسبات ابری افزایش یافت. این کافی است تا مدیران ارشد مالی مکث کنند تا در صورت عدم وجود مزیت هزینه قابل توجه برای جبران خطرات مهاجرت، در مورد خرد انتقال همه دارایی های فناوری اطلاعات به فضای ابری تجدید نظر کنند. پرونده های تجاری امروزی پیچیده تر از چند سال پیش هستند.

در نظر گرفتن مزایا و معایب

این امر پیچیده‌تر از بررسی هزینه‌های هر مدل استقرار است، حتی با قیمت‌های جدید پایین‌تر برای سخت‌افزار. اگر دقیقاً بر اساس هزینه‌های واقعی تصمیم بگیرید، احتمالاً ارزش تجاری زیادی را که درک آن بسیار دشوارتر است از دست خواهید داد. همچنین، اگر هر برنامه و مجموعه داده را فقط بر اساس الزامات خاص آن بررسی کنید، احتمالاً نیروهای استراتژیک بزرگتری را از دست خواهید داد.

هوش مصنوعی مولد ممکن است جایگزین توسعه ابر سنتی شود

آیا برنامه ها و مجموعه داده هایی با الگوهای تکرارپذیر استفاده از محاسبات و ذخیره سازی دارید؟ آیا بعید است که به سرعت مقیاس را بالا یا پایین کنید؟ اینها کاندیدای عالی برای اقامت در سرورهای سنتی شما هستند.

اکنون نمونه‌هایی از شرکت‌هایی داریم که با ارائه‌دهندگان ابر عمومی شروع به کار کرده و به سخت‌افزار متعلق به سنتی برگشتند. انتقال‌های موفق نیازمندی‌های محاسباتی و ذخیره‌سازی و تقاضای آسان برای برنامه‌ریزی را به خوبی درک کرده بودند. این الگوهای خاص از سخت‌افزار کم‌هزینه‌تر بهره می‌برند و از کاهش قیمت اخیر برای مزیت تجاری استفاده می‌کنند.

با این حال، همه برنامه ها و مجموعه داده ها در این دسته قرار نمی گیرند. هرچه فضای ذخیره سازی و محاسبات مورد نیاز برای یک برنامه یا مجموعه ای از برنامه ها پویاتر باشد، احتمالاً ابرهای عمومی گزینه بهتری هستند. مقیاس‌پذیری و یکپارچه‌سازی یکپارچه ارائه شده توسط سرویس‌های ابری برای این نوع داده‌ها و محاسبات، و همچنین توانایی گسترش سریع و ایجاد سرویس‌های ابری عمومی با سایر سرویس‌های بومی بسیار مهم است.

ممکن است داشتن یک مزیت کوتاه مدت برای داشتن سخت افزار برای برخی از برنامه ها وجود داشته باشد. با این حال، با تغییر و گسترش الزامات برنامه، ابر عمومی در دراز مدت ارزان تر می شود. صرف نظر از این، هزینه های مستهلک شده راه حل های سخت افزاری سنتی در محل مقرون به صرفه تر است. مزایای استفاده از سرورهای شما برای محاسبات و ذخیره سازی زمانی که الزامات این منابع به طور مکرر تغییر می کند، می تواند به سرعت کاهش یابد.

ساخت برنامه های مشترک با Teams Live Share

چه باید کرد؟

رایانش ابری هرگز نباید یک راه حل پیش فرض باشد. پس از در نظر گرفتن الزامات تجاری خود، باید مزایای هر راه حل فناوری را زیر سوال ببرید. همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده از منابع در مرکز داده شما مزایایی دارد، اما دلایلی برای استفاده از ارائه دهندگان ابر عمومی نیز دارد.

از آنجایی که قیمت سرورهای سنتی کاهش می یابد، مهم است که به طور مداوم اهداف خود را برای استفاده از این سیستم ها مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم. سوالات مداومی در مورد توانایی سرورهای سنتی برای انطباق و ادغام با سایر انواع خدمات وجود خواهد داشت. برخی ارزیابی‌ها به ابرهای عمومی به‌عنوان پلتفرمی اشاره می‌کنند که بیشترین ارزش را به کسب‌وکار برمی‌گرداند، اما همیشه اینطور نخواهد بود. آن ارزیابی ها را به روز نگه دارید.