۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

رایانش ابری و متاورژن

چگونه محاسبات ابری در متاورس نقش دارد؟ قبل از اینکه عینک واقعیت مجازی خود را بزنید و املاک دیجیتال بخرید، در اینجا چند فکر وجود دارد.

چگونه محاسبات ابری در متاورس نقش دارد؟ قبل از اینکه عینک واقعیت مجازی خود را بزنید و املاک دیجیتال بخرید، در اینجا چند فکر وجود دارد.

دوباره، من در مورد عباراتی می نویسم که درست نکرده ام. از پایان سال گذشته، این “متافوره” بوده است. سوال اصلی برای من به عنوان یک متخصص ابر: متاورس برای رایانش ابری چه معنایی دارد؟

ابتدا، جالب است بدانید که جان اودل در مقاله‌ای در سال ۲۰۰۶ درباره متاورس صحبت کرد که مربوط به بازی Second Life بود. در واقع، همین سال گذشته اندرو الیور متاورس را «زندگی دوم با عینک واقعیت مجازی» نامید.  شاید بهترین توصیف کوتاه تا به امروز باشد.

ما می دانیم که مفهوم فرا وجهی که هنوز در حال تعریف است، داغ است. این یکی از بخش های فناوری با سریع ترین رشد است. بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات بلومبرگ در سال ۲۰۲۱، متاورس می‌تواند نزدیک به ۸۰۰ میلیارد دلار فرصت بازار را باز کند.

من مطمئن نیستم که این امر ناشی از خرید و فروش خانه های دیجیتالی است که در نزدیکی سایر خانه های جعلی متعلق به افراد مشهور است. با این حال، با ظهور رسانه‌های اجتماعی سنتی، جایی که متاورس احتمالاً مخاطبان خود را پیدا می‌کند، با همین موضوع روبرو شدیم، مطمئناً از آنجایی که غول رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک به طور کامل به مفهوم و فناوری جهش کرده است.

آیا نیاز به بازگشت از ابر دارید؟

حقیقت این است که با توجه به میزان ذخیره‌سازی و پردازش مورد نیاز برای پشتیبانی از یک جهان واقعیت مجازی، متاورس یک موهبت برای محاسبات ابری خواهد بود. از آنجایی که عملکرد و جزئیات بیشتری مورد نیاز خواهد بود، رایانه های مبتنی بر ابر راه دور تنها راه مقرون به صرفه برای حل این مشکل خواهند بود.

در اینجا دو منطقه بزرگ رشد وجود خواهد داشت. اول، خود ارائه دهندگان متاورس، به خاطر داشته باشید که اگر سرمایه گذاران فناوری این را یک فرصت واقعی بدانند، احتمالاً شاهد ظهور چندین مورد خواهیم بود. برخی از آنها با مراکز داده خصوصی و برخی با خدمات مدیریت شده ساخته خواهند شد، اما بیشتر این سیستم های محاسباتی و گرافیکی فشرده بر روی ارائه دهندگان ابر عمومی ساخته خواهند شد.

دسترسی به محاسبات و فضای ذخیره‌سازی درخواستی با استفاده از مدل‌های پرداخت به‌موقع برای کسانی که وظیفه ساخت دنیای مجازی را دارند جذاب خواهد بود. جذابیت بزرگ‌تر ارائه‌دهندگان ابر عمومی این است که می‌توانند نقاط حضور پراکنده در سراسر جهان را فراهم کنند، بنابراین برخی از تأخیر در ارسال گرافیک‌های ارائه‌شده به کاربر را از بین می‌برند تا بتوانند تجربه‌ای باورپذیر به دست آورند.

چرا حکمرانی برای موفقیت ابر ضروری است؟

به خاطر داشته باشید که ما قبلاً می دانیم که چگونه این نوع سیستم ها را بسازیم. واقعیت مجازی سال‌هاست که بخشی از اکثر ارائه‌دهندگان ابر عمومی بوده است و این فناوری اغلب شبیه‌سازهای آموزشی و سایر روش‌های آموزشی را ارائه می‌دهد. ما می دانیم که این نوع سیستم ها عبارتند از محاسبات، شبکه و ذخیره سازی.

ما به عنوان متخصصان ابر چه کاری باید انجام دهیم تا برای این احتمال که متاورس یک چیز باشد آماده شویم؟ من چند پیشنهاد دارم:

ابتدا، بفهمید که این فناوری چیست و چه کاری انجام می‌دهد. پردازش واقعیت مجازی و فناوری که آن را انجام می‌دهد به خوبی گرافیک سنتی و پردازش صوتی درک نشده است. ارائه‌دهندگان ابر عمومی امروزه سیستم‌های توسعه VR را ارائه می‌کنند که به اندازه کافی ارزان هستند تا مهارت‌های اولیه در نحوه ساختن چیزها در یک متاورس را به دست آورند.

دوم، قضیه کسب و کار را کشف کنید. اگر فقط از تبلیغاتی شبیه بیت کوین سود می‌برید، مطمئناً می‌توانید راهی برای ایجاد یک کسب‌وکار در اطراف آن پیدا کنید. این چیزهای احمقانه تر خواهد بود، مانند خرید املاک دیجیتال یا سرمایه گذاری در آثار هنری دیجیتال از طریق NFT (توکن های غیر قابل تعویض).

چگونه دروازه های API مکمل ESB ها هستند

برای اکثر کسب و کارها، موارد استفاده برای متاورس بسیار عملی تر خواهد بود. من می‌توانم ببینم چگونه این می‌تواند همکاری از راه دور را با برگزاری جلسات مجازی که بیشتر شبیه چیز واقعی است، به سطح دیگری برساند.

همچنین، ساخت و استقرار سیستم‌های تجاری در متاورس، مانند مدیریت لجستیک یا تجزیه و تحلیل تجاری را در نظر بگیرید. این سیستم ها می توانند راه های جدیدی برای دسترسی به بازارهای نوظهور پیدا کنند. این بازار می تواند با ارائه تجربه کاربری بهتر در دنیای مجازی و همچنین با دسترسی مجازی به پشتیبانی بهتر، منفجر شود. آموزش بخش دیگری است. اگر تجربه VR به اندازه کافی غنی باشد تا آموزش جذاب‌تری ایجاد کند، این زمینه رشد بزرگی برای این فناوری خواهد بود.

این نوع “انقلاب ها” هر چند سال یکبار به وجود می آیند. برخی واقعی می شوند. دیگران فقط کنار راه می افتند من یاد گرفته ام به جایی که می روند نگاه کنم و محتاطانه خوشبین باشم. اگر این موضوع بیشتر شود، محاسبات ابری و کسانی که سیستم‌هایی را در فضای ابری می‌سازند، خیرین اصلی خواهند بود.