۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ساخت اقدامات سفارشی برای Power Automate برای ویندوز

همراه با ویندوز 11، Power Automate برای ویندوز به شما امکان می دهد گردش های کاری کم کد را در اطراف برنامه های دسکتاپ خود بپیچید. یک SDK جدید از اقدامات سفارشی پشتیبانی می کند.

همراه با ویندوز ۱۱، Power Automate برای ویندوز به شما امکان می دهد گردش های کاری کم کد را در اطراف برنامه های دسکتاپ خود بپیچید. یک SDK جدید از اقدامات سفارشی پشتیبانی می کند.

پلتفرم پاور مایکروسافت معمولاً به عنوان یک پلتفرم کم‌کد میزبان ابر در نظر گرفته می‌شود. این فقط تا حدی درست است، زیرا ابزار اتوماسیون فرآیند آن، Power Automate، یک جزء دسکتاپ نیز دارد. همراه با Windows 11، Power Automate برای Windows طراحی شده است تا گردش‌های کاری کم‌کد را در اطراف برنامه‌های دسکتاپ شما بپیچد، تقریباً به همان روشی که ابزار ابری برای نرم‌افزار به‌عنوان یک سرویس انجام می‌دهد.

این مدلی است که اغلب RPA نامیده می شود، یا اتوماسیون فرآیند رباتیک . در مورد Power Automate، هدف این است که کارهای کوچکی را که بسیاری از روزهای کاری ما (و در برخی موارد، زندگی شخصی ما) را اشغال می کنند، خودکار کنیم. برای مثال می‌توانید از Power Automate در رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ خود برای هدایت خودکار اسناد از ایمیل‌های ارسال شده توسط همکاران به پوشه‌های پروژه استفاده کنید، یا از اطلاعات یک وب‌سایت به‌روزرسانی شده به‌طور منظم برای برنامه‌ریزی فعالیت‌هایی مانند پیگیری جدول جزر و مد هنگام برنامه‌ریزی پرنده استفاده کنید. سفر. ابزار RPA مایکروسافت با سرویس‌های هوش مصنوعی ادغام می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت تجزیه و تحلیل متن و دید رایانه‌ای را در جریان کاری خود بگنجانید.

در حالی که ابزار Power Automate مفید است، محدودیتی برای فرآیندهایی که می‌تواند به صورت خودکار انجام دهد، وجود دارد، به خصوص وقتی صحبت از برنامه‌های دسکتاپ توسعه‌یافته داخلی باشد. بر خلاف برنامه های کاربردی وب، برنامه های دسکتاپ برای کنترل از راه دور طراحی نشده اند. اینکه برنامه‌های دسکتاپ به طور ناگهانی تمرکز را از بین ببرند تا بتوانند خودکار شوند، در بهترین حالت باعث حواس‌پرتی و در بدترین حالت خطرناک است. مایکروسافت در حال کار بر روی راه حلی برای این بود و در بیلد ۲۰۲۳ این شرکت پیش نمایشی از NET SDK که اقدامات سفارشی Power Automate را به کد شما اضافه می کند.

عملکردهای سفارشی مانند هر عمل دیگری کار می‌کنند و به‌عنوان بلوک‌های عمل در بوم Power Automate برای Windows ظاهر می‌شوند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که آنها برای همه کاربران شما نیستند. بلکه باید در محیط Power Platform آپلود شوند و به کاربران مجوز مناسب اختصاص داده شود. این به مدیریت دسترسی، برای توسعه دهندگان و همچنین برای کاربران کمک می کند، زیرا آپلودها به نقش‌های برنامه‌نویس ماژول جریان دسک‌تاپ نیاز دارند.

تعریف راه حل ابری با مهارت هایی که در واقع دارید

معرفی Desktop Actions SDK

Desktop Actions SDK یک کتابخانه دات نت است که بر اساس .NET Standard 2.0 ساخته شده است. این به آن اجازه می دهد تا با اکثر برنامه های دات نت کار کند، خواه با .NET Framework ساخته شده باشند یا .NET 5.0 و بالاتر. اسناد نشان می دهد که حداقل نسخه .NET Framework 4.7.2 است. شما Desktop Actions SDK را از NuGet با استفاده از NET CLI یا ابزارهای مدیریت بسته دلخواه خود، از جمله استفاده از پشتیبانی یکپارچه NuGet در ویژوال استودیو، نصب می‌کنید. به همراه SDK به یک کپی از Power Automate برای Windows، نسخه ۲.۳۲ یا بالاتر نیاز دارید.

از آنجایی که اکشن ها DLL هایی هستند که از مستاجر Power Automate شما تحویل داده می شوند، باید هر کدی را که تولید می کنید به صورت دیجیتالی امضا کنید و گواهی دیجیتال خود را بین کاربران خود توزیع کنید. این امر دسترسی عملکرد شما را به کاربران خود محدود می‌کند، اگرچه می‌توانید گواهی‌ها را با شرکا و تامین‌کنندگانی که ممکن است به مستاجر شما دسترسی داشته باشند به اشتراک بگذارید.

هنگامی که پیش‌نیازها را در رایانه شخصی توسعه‌دهنده خود دارید، می‌توانید شروع به اضافه کردن عملکردهای Power Automate به کد موجود خود یا به برنامه‌های جدیدی کنید که با APIهای موجود برای سیستم‌های تجاری کار می‌کنند. این آخرین گزینه بسیار جالب است، جایی که شما از Power Automate برای جایگزینی برنامه های قدیمی سرویس گیرنده/سرور یا حتی برنامه های قدیمی نوشته شده در ویژوال بیسیک استفاده می کنید که دیگر برای هدف مناسب نیستند.

ساخت اقدامات سفارشی برای Power Automate برای ویندوز

مایکروسافت استفاده از ویژوال استودیو را برای ساخت موارد جدید توصیه می کند. اقدامات سفارشی در حال حاضر. SDK قالب‌های جدیدی را برای برنامه‌های کنسول سی شارپ فراهم می‌کند که داربست‌های مورد نیاز برای انتشار یک اقدام را تنظیم می‌کنند، با همه مراجع لازم در محل، آماده شروع نوشتن کد. احتمالاً بهتر است با الگوی Simple Module شروع کنید، که نمونه ای از عملکرد را به شما می دهد و سپس می توانید آن را سفارشی کنید.

هدف ویژگی‌های جدید آمازون Lex AI این است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به سرعت ربات‌ها را بسازند و تقویت کنند

نمونه C# ساده است. یک رشته ورودی می گیرد و در پاسخ یک رشته خروجی تولید می کند، در این مورد یک “Hello World” اصلی به ورودی اضافه می کند. به شما نشان می دهد که چگونه یک اقدام را به عنوان یک کلاس عمومی تعریف کنید و چگونه یک خطا را در صورت عدم موفقیت ارائه دهید. می‌توانید به‌عنوان آزمایش یا به‌عنوان روشی برای کار با ورودی‌های تهی هنگام فراخوانی یک اقدام، پیش‌فرض‌ها را به ورودی‌ها اضافه کنید. رابط برنامه‌نویسی برنامه‌نویسی استفاده‌شده از نوع bare-bones است، با تنها چند ویژگی.

محدودیت‌هایی در نحوه نام‌گذاری ماژول‌ها وجود دارد، زیرا قالب خاصی برای خواندن آن‌ها توسط ابزار Power Automate دسکتاپ لازم است. این نیاز به نام DLL دارد که یا با رشته Modules شروع شود یا حاوی رشته باشد. نام معتبر با چیزی شبیه Modules.MyAction.dll باشد. هر ماژول به یک شناسه منحصربه‌فرد برای جلوگیری از برخورد درون جریان‌ها نیاز دارد.

یک جنبه مهم از اقدامات شما این است که آنها را کاربر پسند کنید. ورودی‌ها و خروجی‌ها به توضیحات و نام‌های دوستانه نیاز دارند، و همین امر در مورد هر پارامتر ضروری نیز صدق می‌کند. شما باید اینها را در فایل منبع ماژول اضافه کنید، جایی که برای Power Automate در دسترس هستند، سپس آنها را از طریق رابط کاربری خود به کاربران نمایش می دهد.

سپس می توانید ویژگی های ویژگی های ماژول را تنظیم کنید. یکی از گزینه‌های مفید، توانایی دسته‌بندی اقدامات است، به‌ویژه اگر قصد دارید عملکردهای مختلف را از طریق ماژول‌های مختلف نمایش دهید. برای ماژول ها مهم است که خود توصیف شوند. با ابزارهای کم‌کد و بدون کد مانند Power Automate، باید فرض کنید که کاربران شما توسعه‌دهندگان حرفه‌ای نخواهند بود و تا جایی که می‌توانید به آنها کمک کنید.

عملکردها می توانند عملکرد مشروط را نشان دهند. برای مثال، می‌توانید اقداماتی را ایجاد کنید که بر اساس شرایط ورودی، true یا false را برمی‌گردانند. به این ترتیب می‌توانید جریانی بسازید که قبل از اجرای عملکردهای دیگر، چه از طریق اقدامات استاندارد یا سفارشی، بررسی کند که آیا یک رکورد خاص وجود دارد یا خیر، و برخی از عناصر کنترل جریان را برای اتوماسیون‌های شما فراهم می‌کند. نتایج به‌عنوان Booleans ارائه می‌شوند و به شما امکان می‌دهند از ساختارهای C# آشنا استفاده کنید.

توسعه دهندگان نیازی به بررسی عملکرد ندارند

ساخت اقدامات پیچیده در Power Automate

کنش‌های پیچیده‌تر می‌توانند از انتخابگرها برای فیلتر کردن ورودی‌ها استفاده کنند، یا از enums یا Booleans برای انتخاب ورودی‌های مورد استفاده و کدی که آنها فراخوانی می‌کنند، استفاده کنند. برای مثال، می‌توانید ماژولی داشته باشید که بررسی می‌کند آیا دستگاه اینترنت اشیا بر اساس ورودی‌های انتخابی کاربر، نتیجه خاصی را ارائه کرده است یا خیر. باز هم، باید تمام توضیحات انتخابگر خود را ارائه دهید تا کاربران شما بدانند چگونه از ماژول استفاده کنند.

هنگامی که کد خود را نوشتید و امضا کردید، قبل از آپلود در Power Platform به عنوان یک فایل کابین بسته بندی می شود. این یک فرمت استاندارد بسته ویندوز است، بنابراین نباید منحنی یادگیری وجود داشته باشد و می توانید از ابزارهای موجود استفاده کنید. پس از آپلود بسته، می توانید مدیریت کنید که چه کسی به اقدام شما دسترسی دارد و همچنین توضیحات را ویرایش کنید. کاربران اقدامات سفارشی را در کتابخانه دارایی‌های Power Automate پیدا می‌کنند که برای استفاده در جریان‌های دسکتاپ آماده است. سپس می‌توانند آنها را به بخش Actions در خود اضافه کنند. Power Automate برای بوم دسکتاپ.

آوردن Power Automate به دسکتاپ یک توسعه موثر پلتفرم است. ابزارهای RPA برای کدنویسی به واسط نیاز دارند و مایکروسافت با اقدامات سفارشی داربست های لازم را برای ساخت آن افزونه ها برای شما فراهم می کند. با این حال، سادگی SDK به این معنی است که شما باید کارهای مورد نیاز برای ترجمه API های پیچیده را به بلوک های ساختمانی ساده انجام دهید. قبل از شروع ساختن اقدامات، نشستن با کاربران و تعیین آنچه آنها نیاز دارند ضروری است.

این ایده خوبی است که اقدامات خود را ساده نگه دارید، زیرا نمی‌خواهید منابع توسعه‌دهنده را صرف اقدامات پیچیده‌ای کنید که ممکن است کاربرد زیادی نداشته باشند. قبل از شروع کار، به انواع اقدامات مایکروسافت و شرکای آن نگاهی دقیق بیندازید و آنها را با APIهای موجود مقایسه کنید. بررسی این که چگونه آن اقدامات عملیات را ساده می کنند، باید به شما کمک کند تا تصمیمات طراحی درستی بگیرید، و شما را در مسیری برای ارائه اقدامات سفارشی که ترکیبی از سادگی و کاربردی هستند، قرار دهد.