۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

سردرگمی «بومی ابر» همچنان ادامه دارد

اصطلاح "بومی ابر" سالهاست که قدمت دارد، اما ما در مورد معنای آن و ارزش آن توافق نداریم.

اصطلاح “بومی ابر” سالهاست که قدمت دارد، اما ما در مورد معنای آن و ارزش آن توافق نداریم.

من طرفدار سرسخت کلمات فناوری نیستم. حتی اصطلاح رایانش ابری من را دیوانه کرده است گاهی، و البته اصطلاحات فناوری جدید همیشه ایجاد می‌شوند.

افشای کامل، من از کلمات کلیدی برای انتقال ایده‌ها استفاده می‌کنم، اگر این کلمات کلیدی روشی هستند که صنعت در حال حاضر مفاهیمی مانند اینترنت اشیا، محاسبات لبه، یادگیری ماشین و غیره را توضیح می‌دهد. برخی از کلمات کلیدی برای مدت طولانی تری به معنای خود باقی می مانند و ما در نهایت آنها را به شیوه ای نسبتاً ثابت تعریف می کنیم.

به نظر نمی رسد که این مورد در مورد اصطلاح محاسبات بومی ابری باشد. اگر می‌خواهید از سوراخ خرگوش پایین بروید، کافی است «ابر بومی» را در گوگل جستجو کنید تا ببینید چند راه برای آن تعریف شده است. جای تعجب نیست که هنوز سردرگمی زیادی در مورد اینکه چه چیزی بومی ابر است و چه چیزی نیست وجود دارد. با این حال، بیشتر چیزهایی که ما با ابر بومی مرتبط می‌کنیم دارای ارزش زیادی هستند، مانند توانایی ساخت و استقرار سیستم‌های بهتر.

بررسی برنامه‌نویس Amazon Q: تکمیل کد، چت کد و مهارت‌های AWS

شاید وقت آن رسیده است که مفهوم را بهتر تعریف کنیم. در اینجا سه ​​روش مختلف وجود دارد که می بینم از عبارت بومی ابر استفاده می شود.

اول، ما فروشندگانی داریم که تمام فناوری خود را “ابر بومی شسته” کرده اند، صرف نظر از اینکه چه چیزی است یا چه کاری انجام می دهد. این افراد در توصیف ویژگی‌ها و عملکرد محصولات خود کلمه کلیدی «ابر بومی» را قرار می‌دهند.

دوم، ما کسانی را داریم که ابر بومی را دقیقاً به نظر می‌رسد – توانایی توسعه سیستم‌هایی که از خدمات بومی ابری استفاده می‌کنند. این شامل خدمات ارائه‌دهندگان ابری مانند امنیت مبتنی بر ابر، حاکمیت مبتنی بر ابر، مقیاس‌بندی خودکار، بدون سرور و غیره، یا توانایی استفاده از خدماتی است که بومی یک ارائه‌دهنده ابری خاص است.

مایکروسافت پشتیبانی کانتینر را به NET SDK اضافه می کند

در نهایت، ما تعاریف گسترده تری از ابر بومی داریم. این شامل توضیح Cloud Native Computing Foundation (CNCF) است: «فناوری‌ها [که] سازمان ها را برای ساخت و اجرای برنامه های کاربردی مقیاس پذیر در محیط های مدرن و پویا مانند ابرهای عمومی، خصوصی و ترکیبی توانمند می کند. یا شاید بهتر بگوییم برنامه های کاربردی ابری را می توان در چندین محیط ابری مستقر کرد. این هسته اصلی پیشنهاد بومی ابری است.

برداشت قبلی این است که برنامه‌های کاربردی ابری به سرویس‌های ابری با برند بومی خاص محدود می‌شوند، به این معنی که قفل کردن یک نتیجه محتمل است. CNCF با این ایده بزرگ‌تر کار می‌کند که اگر به درستی کار بومی ابر را انجام دهید، رفتار برنامه کاربردی پویا و مقیاس‌پذیر را در بسیاری از پلتفرم‌ها، از جمله ابرهای عمومی، ابرهای خصوصی و حتی سیستم‌های قدیمی ارائه خواهید داد. معمولاً، این به پیچیده نیاز دارد استفاده از کانتینرها، ارکستراسیون کانتینر، و ریزسرویس‌ها برای جلوگیری از قفل شدن، که نتیجه مطلوبی برای بومی شدن ابر است. معمولاً، این سیستم‌ها یک پشته مشترک را تعریف می‌کنند که در آن ابرهای خصوصی و عمومی پایه هستند، اما ابرهای پایه معمولاً خدمات را مستقیماً به برنامه ارائه نمی‌کنند. برای ثبت، این انتخاب من برای معماری بهتر است. یعنی اگر ابر بومی را به روش CNCF تعریف کنید.

Red Hat OpenShift پشتیبانی Nvidia، Arm، AI را اضافه می کند

مشکل با تمام سردرگمی این است که مفهوم کلی ابر بومی را که ارزشمند است، کاهش می دهد. بنابراین بله، من کمی نگران هستم – نه با کسانی که نظرات خود را در مورد بومی ابری دارند و نظرشان تغییر نخواهد کرد، بلکه با رهبران فناوری اطلاعات که هنوز در تلاش هستند تا معنای واقعی کلمه بومی ابری را دریابند و آیا باید بخشی از آینده آنها باشد.

ممکن است با این یکی به پای خودمان شلیک کنیم. فقط گفتن