۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

سرور Couchbase و Capella برای به دست آوردن پشتیبانی برداری

Couchbase در تلاش است تا قبل از ماه می، جستجوی شباهت برداری و قابلیت‌های تولید تقویت‌شده بازیابی را در پایگاه داده‌های خود ارائه دهد.

Couchbase در تلاش است تا قبل از ماه می، جستجوی شباهت برداری و قابلیت‌های تولید تقویت‌شده بازیابی را در پایگاه داده‌های خود ارائه دهد.

NoSQL ارائه‌دهنده پایگاه داده مبتنی بر سند Couchbase روز پنجشنبه گفت که در تلاش است تا پشتیبانی از قابلیت‌های برداری را به ارائه‌های پایگاه داده خود، از جمله پایگاه داده مدیریت شده Capella خود اضافه کند. -as-a-service (DBaaS).

قابلیت های برداری شامل شباهت جستجو و نسل تقویت شده بازیابی (RAG)، اضافه کرد که افزودن این قابلیت‌ها عملکرد پایگاه داده را نیز افزایش می‌دهد زیرا همه الگوهای جستجو را می‌توان در یک فهرست پشتیبانی کرد تا تأخیر پاسخ کمتر شود.

Google برای کمک به شرکت‌ها در بهینه‌سازی هزینه‌های ابری، Pricing API را راه‌اندازی می‌کند

فروشندگان پایگاه داده قابلیت های جستجوی برداری را برای کمک به شرکت ها در ساخت برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد اضافه کرده اند. در اوایل روز، Google Cloud گفت که در حال افزودن پشتیبانی بردار به همه پیشنهادات پایگاه داده خود است، از جمله Firestore، Bigtable، CloudSQL برای MySQL، CloudSQL برای PostgreSQL، و آچار.

سال گذشته، فروشندگان پایگاه داده از جمله MongoDB، DataStax و Kinetica جستجوی برداری و سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی تولیدی را به پیشنهادات خود اضافه کردند. p>

JDK 18: ویژگی های جدید در جاوا 18

تحلیلگران بر این باورند که پشتیبانی برداری تا پایان سال ۲۰۲۶ به سهام جدول برای همه پایگاه های داده تبدیل خواهد شد.

به گفته داگ هنشن، تحلیلگر اصلی Constellation Research، AWS و مایکروسافت نیز قابلیت‌های جاسازی برداری و جستجوی برداری را به چندین سرویس پایگاه داده اضافه کرده‌اند.

«Oracle نشان داده است که در حال کار بر روی افزودن پشتیبانی برداری برای پایگاه داده خود هستند. کاملاً واضح است که اضافه کردن این قابلیت‌ها کار سختی نیست و آنها در نهایت به طور فراگیر در دسترس خواهند بود.

محققان در مورد پسوندهای Visual Studio Code مخرب هشدار می دهند

علاوه بر افزودن پشتیبانی برداری به سرور Couchbase و Capella، Couchbase در حال ادغام LangChain و LlamaIndex – چارچوب‌هایی برای توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی – برای افزایش بهره‌وری توسعه‌دهندگان است.

این شرکت گفت که انتظار می‌رود قابلیت‌های جدید تا قبل از ماه می در Couchbase Server و Capella در دسترس باشند، و افزود که ارائه‌های پایگاه داده تلفن همراه و لبه آن قابلیت‌های مشابهی را در بتا در یک بازه زمانی دریافت خواهند کرد.