۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

شرکت ها همچنان منتظر بازگشت سرمایه ابری خود هستند

همه برای صرفه جویی در هزینه به رایانش ابری پریدند اما برعکس شد. Cloud ROI قبل از اینکه به وعده های گذشته عمل کند به بهینه سازی، finops و refactoring نیاز دارد.

همه برای صرفه جویی در هزینه به رایانش ابری پریدند اما برعکس شد. Cloud ROI قبل از اینکه به وعده های گذشته عمل کند به بهینه سازی، finops و refactoring نیاز دارد.

بیشتر کسب و کارها دلایل زیادی برای جابجایی به ابر دارند. رایج ترین آن صرفه جویی در پول است. متأسفانه، حداقل در کوتاه مدت، به ندرت اتفاق می افتد. در عوض، به عنوان  اخیراً گزارش شده است که وال استریت ژورنال ، مدیران شرکت می‌گویند که هزینه‌های آنها با تغییر به رایانش ابری در حال افزایش است.

اکنون که مزایا و تعهدات پلتفرم‌های مبتنی بر ابر را بهتر درک می‌کنیم، حقیقت نتیجه دردناک است. ما آموخته‌ایم که اکثر شرکت‌ها از ابر به روش‌های بهینه‌شده برای کسب‌وکار استفاده نمی‌کنند و در نتیجه بازدهی وعده داده شده را از دست می‌دهند.

همانطور که در کتاب محاسبات ابری من۲:۲۰p

من در آن زمان شک داشتم و اکنون نیز شک دارم. شما می توانید از فناوری با پتانسیل صرفه جویی در هزینه، ارتقاء چابکی و مقیاس استفاده کنید. بخش ترسناک این است که افرادی که تصمیم می گیرند اغلب نمی دانند چگونه به یک راه حل بهینه برسند. به عبارت ساده‌تر، باید پیکربندی‌های فناوری مبتنی بر ابر بسازید که بهتر از حالت «همان‌طور که هست» باشند. در عوض، بسیاری از شرکت‌ها فقط تعداد زیادی از برنامه‌ها و پایگاه‌های داده را روی پلتفرم‌های ابری می‌فرستند و سپس تعجب می‌کنند که چرا صورت‌حساب ابری آن‌ها اینقدر زیاد است.

چیزهای جدید در خدمات هوش مصنوعی NLP مایکروسافت آزور

برای همه آسان است که در یک دایره قرار بگیرند و تصمیمات نادرست فناوری را ناشی از کمبود بازگشت سرمایه رایانش ابری بدانند. گفتگوی سخت‌تر اما سازنده‌تر این است که چگونه سیستم‌های ابری را در مسیری مقرون‌به‌صرفه‌تر و کارآمدتر قرار دهیم.

مشکل وضعیت فعلی رایانش ابری این است که بسیاری از شرکت‌ها به روش آسان مهاجرت کردند و باید دوباره به روش درست مهاجرت کنند. بیشتر کسب‌وکارها بارهای کاری و داده‌های خود را در ابرهای عمومی مجدداً تغییر دادند، و زمانی که نمی‌توان از آن‌ها اجتناب کرد، تغییراتی ایجاد کردند. اکنون که برنامه‌ها و داده‌ها روی پلتفرم‌های ابری قرار دارند، مدیران به این درک ناخوشایند می‌رسند که مشکلات و محدودیت‌های سیستم‌های قدیمی به‌طور جادویی در فضای ابری ناپدید نشده‌اند. یک تحقق ناخوشایند دیگر؟ تنها راه برای یافتن ارزش داده‌های تجاری و برنامه‌های کاربردی در فضای ابری، بازسازی و پیکربندی مجدد برای کارایی مبتنی بر ابر است.

چرا بسیاری از شرکت ها پول را در فضای ابری هدر می دهند؟

این قابل درک است که قوطی تبدیل با رویکرد انتقال و جابجایی به سمت پایین راه افتاد. تبدیل صحیح مستلزم مقدار زیادی کار است، از جمله:

  • در حال انجام مجدد سیستم‌های ذخیره‌سازی داده‌ها که مملو از افزونگی هستند، بدون یک منبع حقیقت.
  • یافتن فرصت‌های از دست رفته برای پردازش بهتر کسب‌وکار، مانند داشتن سیستم‌های تحلیلی که دوباره به فرآیندهای تجاری متصل می‌شوند
  • استفاده از خود پلتفرم های ابری با پیاده سازی finops برای نظارت بر هزینه و بهینه سازی
  • بازسازی برنامه‌هایی که باید قبل از انتقال به پلتفرم‌های مبتنی بر ابر بازسازی می‌شدند

موارد بیشتری وجود دارد، اما اینها دسته‌های وظایف اصلی هستند.

چه اشتباهی رخ داد؟ تعداد زیادی از افراد به عواقب حرکت به سمت ابر به روش‌های کم‌هدف اشاره نکردند. در واقع، به اکثر شرکت‌ها توصیه شد که در اسرع وقت به فضای ابری بپرند و وقتی به آنجا رسیدند، همه چیز را بفهمند. معلوم شد که این توصیه بدی است، اما من شک دارم که بابت کمبود ROI عذرخواهی کنید. به احتمال زیاد شما بهانه‌هایی مانند این را خواهید شنید: «ما تازه به ابر رسیده‌ایم، پس اکنون فقط باید پیچیدگی‌ها را برطرف کنیم.» یا، «x٪ از بارهای کاری را منتقل کردیم. بخش سخت به پایان رسیده است.» خبر بد؟ هر گونه تغییر از آن اظهارات احتمالاً نادرست است.

سردرگمی «بومی ابر» همچنان ادامه دارد

کاش می‌توانستم به شما بگویم این مجموعه ابزار یا آن فرآیندها را برای بازیابی ROI جامد پیاده‌سازی کنید. هیچ جادویی وجود ندارد که این مشکل را حل کند. شما باید یک ارزیابی صادقانه از جایی که امروز هستید انجام دهید، مسائلی را که از بازگشت سرمایه پیش‌بینی‌شده جلوگیری می‌کنند پیدا کنید و آنها را یکی یکی حذف کنید. نتیجه باید یک سیستم بسیار بهبود یافته باشد که ارزشی را برای کسب و کار فراهم می کند که اغلب ارزش زیادی دارد. این بدون تلاش زیاد، تعهد و صلابت سیاسی برای نامیدن این چیزی که هست – یک گام اشتباه به دست نمی آید.