۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

شما در حال از دست دادن قایق در ابر بومی هستید

توسعه اپلیکیشن بومی ابری رویای آینده نیست. در حال حاضر این یک ضرورت تجاری است.

توسعه اپلیکیشن بومی ابری رویای آینده نیست. در حال حاضر این یک ضرورت تجاری است.

روز پیش یک گزارش OutSystems را خواندم که مرا شگفت زده کرد. طبق “Cloud-Native Development: آماده یا نه؟” OutSystems > گزارش، اگرچه هم Gartner و هم IDC پیش‌بینی می‌کنند که ۹۰ تا ۹۵ درصد برنامه‌ها تا سال ۲۰۲۵ در فضای ابری قرار خواهند گرفت، تنها ۴۷ درصد از تصمیم‌گیرندگان و توسعه‌دهندگان فناوری اطلاعات حتی می‌دانند که «بومی ابر» به چه معناست.

به عبارت دیگر، کمتر از نیمی از افرادی که باید بدانند چگونه یک برنامه بومی ابری بسازند و پیاده‌سازی کنند، در واقع درک می‌کنند که بومی بودن در فضای ابری چیست و چگونه آماده آی تی. اگر درست باشد، این یک وضعیت ترسناک برای تلاش‌های توسعه سازمانی مدرن است.

اکثر پاسخ دهندگان در این گزارش (۷۲٪) اذعان دارند که بیشتر برنامه های کاربردی جدید با استفاده از فناوری های بومی ابری تا سال آینده ایجاد خواهند شد. بنابراین، در حالی که بیشتر شرکت‌ها هنوز برای دنیای بومی ابری آماده نشده‌اند، می‌دانند که باید همین الان شروع به ساخت این برنامه‌ها کنند.

cloud-native چیست؟

محاسبات بومی ابری یک متدولوژی تحول‌آفرین در حال ظهور برای توسعه برنامه‌های کاربردی است که شما را قادر می‌سازد تا با استفاده از فناوری‌ها و نوآوری‌های ابری برنامه‌ها را بسازید، اجرا کنید و مقیاس‌بندی کنید. استفاده از برنامه‌های کاربردی ابری می‌تواند چابکی و کارایی عملیاتی سازمان را بهبود بخشد و زمان عرضه محصولات و خدمات جدید را به بازار کاهش دهد.

Cloud-native به برنامه‌هایی اطلاق می‌شود که از ابتدا برای استفاده از مزایای محاسبات ابری، از جمله معماری‌های انعطاف‌پذیر، مقیاس‌پذیری بالا، در دسترس بودن بالا، انعطاف‌پذیری و کشش طراحی شده‌اند.

فناوری‌های بومی ابری نه تنها انعطاف‌پذیری عملیاتی برنامه، بلکه انعطاف‌پذیری توسعه را نیز بهبود می‌بخشند، که منجر به فرآیند توسعه سازگارتر و نوآوری فنی بیشتر می‌شود.

چرا cloud-native مهم است؟

طبق گزارش OutSystems، یک معماری بومی ابری “به مقیاس عظیم با سرعت‌های سریع اجازه می‌دهد… و سازمان‌ها را از انعطاف‌ناپذیری سیستم‌های قدیمی رها می‌کند.” توسعه برنامه‌های بومی ابری به سازمان‌ها انعطاف‌پذیری و سازگاری لازم برای بهبود رقابت‌پذیری خود را می‌دهد. این مزایا در همه صنایع امکان پذیر است، نه فقط در صنایعی که دارای نفوذ فناوری قوی هستند.

پارادایم محاسبات بومی ابری پاسخی به چالش‌های بازار دیجیتال امروزی است. کسب و کارها باید به سرعت به تغییر سلیقه مصرف کننده، فرصت های جدید بازار و ظهور فناوری های مخرب واکنش نشان دهند. آنها همچنین باید نگرانی های فزاینده در مورد قابلیت اطمینان نرم افزار، امنیت و مدیریت داده ها را برطرف کنند.

حل مسائل پیچیده با پایگاه داده برداری

محاسبات بومی ابری به شرکت‌ها انعطاف‌پذیری لازم برای برآوردن نیازهای تجاری رو به رشد خود را می‌دهد.

پاسخگویی از طریق چابکی

در دنیای توسعه نرم‌افزار، چابکی به معنای داشتن ظرفیت و قابلیت واکنش سریع به تغییرات با کاهش زمان ارائه ویژگی‌های جدید، رفع اشکالات و بهبود سیستم‌های موجود است. وقتی سازمان‌ها برنامه‌های کاربردی خود را بر اساس شیوه‌های بومی ابری ایجاد می‌کنند، می‌توانند سریع‌تر به تغییرات واکنش نشان دهند. آنها می‌توانند نرم‌افزاری بسازند که به‌راحتی می‌تواند برای رسیدگی به تقاضای افزایش یا کاهش یافته، کوچک یا بزرگ شود. نرم افزار آنها ماژولارتر و انعطاف پذیرتر است و اصلاح آن را آسان تر می کند. چابکی بهتر به کسب و کارها اجازه می دهد تا سریعتر به نیازهای مشتری، روندهای بازار و ترجیحات کارکنان پاسخ دهند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با چالش‌های جدید، راحت‌تر حرکت کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد آزادانه‌تر آزمایش کنند و راه‌هایی را برای گسترش پیشنهادات خود کشف کنند.

قابلیت اطمینان و امنیت بیشتر

ساختن نرم‌افزار پیرامون شیوه‌های بومی ابری، قابلیت اطمینان و امنیت برنامه شما را بهبود می‌بخشد. برنامه‌های کاربردی ساده‌تر و مقیاس‌پذیرتر طبیعتاً قابل اعتمادتر و ایمن‌تر هستند، اما مزایا فراتر از آن است.

برنامه‌های کاربردی Cloud-Native به شما این امکان را می‌دهند که از پیشنهادات امنیتی بومی ارائه‌شده توسط ارائه‌دهندگان ابر استفاده کنید. این پیشنهادات امنیتی، که توسط برخی از بهترین سازمان‌های امنیتی موجود پشتیبانی می‌شوند، دانش امنیتی و آموخته‌های ارائه‌دهنده ابر را در برنامه‌های ابری شما گسترش می‌دهند و امنیت شما را افزایش می‌دهند.

در نهایت، چابکی و توانایی بهبود یافته برای حرکت سریع به این معنی است که می‌توانید سریع‌تر حرکت کنید و وقتی تهدیدهای بازیگران بد بر برنامه‌های کاربردی و سازمان شما تأثیر می‌گذارند، سریع‌تر واکنش نشان دهید. تطبیق سریع با تهدیدات جدید و مداوم باعث می شود کمتر قربانی آسیب پذیری های امنیتی شوید.

چگونه برای محاسبات بومی ابری آماده شویم

شرکت ها به دلایل مختلف به سمت ابر عمومی حرکت می کنند. با این حال، بسیاری از آنها به سادگی برنامه های موجود را از خانه های خود به یک مکان مبتنی بر ابر منتقل می کنند. این برنامه‌های «lift and shift» از مزایای یا قابلیت‌های بومی ابری استفاده نمی‌کنند.

زمان اجرا Wasmer WebAssembly کامپایل بومی را اضافه می کند

به‌علاوه، شرکت‌هایی که برنامه‌های کاربردی جدید را در فضای ابری می‌سازند، اغلب این برنامه‌ها را با استفاده از فرآیندها، رویه‌ها، سیستم‌ها و معماری‌هایی که در دنیای قبل از ابرشان کار می‌کردند، می‌سازند. نتیجه برنامه‌های ابری جدید است که درست مانند برنامه‌های کاربردی داخلی کار می‌کنند. این نوع توسعه برنامه‌های بومی ابری ایجاد نمی‌کند. این برنامه‌های قدیمی را ایجاد می‌کند که در محیط ابری اجرا می‌شوند.

برای توسعه واقعی برنامه‌های کاربردی ابری، شرکت‌ها باید فرآیندها و رویه‌های بومی ابری را برای ساخت و راه‌اندازی این برنامه‌ها اتخاذ کنند. این رویه‌ها اساساً تعداد سازمان‌هایی را که نرم‌افزار توسعه می‌دهند تغییر می‌دهد و ممکن است نیاز به بازنگری در تمام جنبه‌های توسعه و فرآیندهای عملیاتی شما داشته باشد. در واقع، بسیاری از تغییرات مورد نیاز توسعه ابری بومی برخلاف فرهنگ سنتی فناوری اطلاعات بسیاری از شرکت‌ها، به‌ویژه شرکت‌های بزرگ است.

مهارت های جدید

یکی از اولین گام‌هایی که شرکت‌ها باید برای توسعه یک محیط ابری بردارند، اطمینان از داشتن استعداد مناسب است. این شامل نسل جدیدی از معماران – معمار ابر – است که فناوری‌های بومی ابر را می‌فهمد و می‌تواند به طور موثر از آن استفاده کند. این مجموعه مهارت ضروری برای هر سازمان موفق ابر محور مهم است و برای یک سازمان بومی ابری کاملاً حیاتی است.

با این حال، اکثر شرکت ها فاقد افرادی هستند که در تکنیک های معماری ابری ماهر باشند. طبق نظرسنجی OutSystems، ۷۷٪ از پاسخ دهندگان معتقدند که برای رفع نیازهای معماری ابری خود نیاز به استخدام کارکنان جدید دارند.

اما یک معمار ابر کافی نیست. اغلب، کل فرهنگ شرکت شما باید مدرن شود تا بتوانید از برنامه های کاربردی واقعی ابری بهره ببرید. رهبران فناوری اطلاعات باید استراتژی‌های بومی ابری خود را در دسته‌های شغلی مختلف، از توسعه‌دهنده پشتیبان گرفته تا طراح و صاحب محصول، تکمیل کنند.

ابزار جدید

تغییر سازمانی یک شبه اتفاق نمی افتد، فقط به این دلیل که شما شروع به استخدام استعدادها برای رشد تخصص خود در فضای ابری می کنید. با این حال، فناوری جدید برای کمک به بهبود و هدایت فرآیند توسعه ابری بومی وجود دارد. تکنیک‌های توسعه به کمک هوش مصنوعی، در حالی که در مراحل اولیه‌ی خود هستند، شروع به جلب توجه می‌کنند و فرآیندها و سیستم‌های توسعه جدید را هدایت می‌کنند.

موتورهای داده نسل بعدی عملکرد ابرداده را تغییر می دهند

علاوه بر این، تکنیک‌های توسعه با کد پایین از دوران کودکی خود رشد کرده‌اند و به غیربرنامه‌نویسان اجازه می‌دهند تا برنامه‌های کاربردی سریع و کثیف را توسعه دهند، به ابزارهای توسعه کاملی تبدیل شده‌اند که به سازمان‌های توسعه کمک می‌کنند تا برنامه‌های کاربردی ابری را سریع‌تر و بیشتر بسازند. انعطاف پذیری.

این ابزارها به رشد کارکنان جدید و فعلی شما کمک می‌کنند و می‌توانند به ایجاد تغییرات در فرآیند لازم برای تبدیل شدن شرکت شما به یک سازمان بومی ابری کمک کنند.

آینده بومی ابری شما

پارادایم محاسبات بومی ابری پاسخی به چالش‌های موجود در بازار دیجیتال امروزی است. این یک تغییر در معماری نرم افزار است که برنامه ها را مقیاس پذیرتر، قابل قبول تر و ایمن تر می کند. کسب‌وکارها را تشویق می‌کند تا شیوه‌های توسعه چابکی را اتخاذ کنند که در عین بهبود بهره‌وری، سریع‌تر به تغییرات واکنش نشان دهند.

بومی بودن در فضای ابری برای موفقیت شرکت مدرن در هر صنعتی بسیار مهم است. تبدیل شدن به فضای ابری مستلزم تغییرات فرآیند و تغییرات فرهنگی است که انقلابی در نحوه انجام کسب و کار ما ایجاد می کند، و به مهارت های جدید و ابزارهای جدید نیاز دارد تا ما را قادر سازد فرآیندها و سیستم های بومی ابری خود را توسعه دهیم.

بومی بودن در فضای ابری رویای آینده نیست، بلکه یک ضرورت تجاری در اینجا و اکنون است. علاوه بر این، این یک تجارت ضروری است که بسیاری از مشاغل برای آن مجهز نیستند. زمانی برای تلف کردن وجود ندارد.

دنیای توسعه نرم افزار به سرعت در حال حرکت است. سازمان‌های مدرن تنها با پذیرش توسعه‌های ابری می‌توانند چابک و نوآور باقی بمانند. برای زنده ماندن، باید برنامه‌های کاربردی جدیدی ایجاد کنید، ارائه دهید و مقیاس‌بندی کنید که بتوانند تقاضاهای در حال تغییر مشتریان شما را برطرف کنند. شما باید به سرعت به تهدیدها و فرصت ها پاسخ دهید. و برای اینکه رقابتی باقی بمانید باید سریع حرکت کنید.