۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

شور و نشاط منطقی هزینه های IT را هدایت می کند

به نظر می‌رسد شرکت‌ها تشخیص می‌دهند که انعطاف‌پذیری و سایر مزایای ابر (یادگیری ماشین، IaaS) در زمان‌های نامشخص حیاتی‌تر هستند.

به نظر می‌رسد شرکت‌ها تشخیص می‌دهند که انعطاف‌پذیری و سایر مزایای ابر (یادگیری ماشین، IaaS) در زمان‌های نامشخص حیاتی‌تر هستند.

“هزینه های فناوری اطلاعات در برابر رکود باقی می ماند.” بنابراین جان-دیوید لاولاک، معاون تحلیلگر برجسته در گارتنر صحبت کرد. با توجه به اخراج‌های بزرگ (بیش از ۲۰۰۰۰۰ و در حال افزایش) Big Tech در ۱۲ ماه گذشته، ممکن است باعث افزایش ابروها شود. علیرغم نظرات لاولاک، گارتنر اخیراً پیش بینی ۲۰۲۲ ۵.۱٪ رشد هزینه های فناوری اطلاعات به تنها ۲.۴٪. با این حال، این تغییر ظاهری واقعیت کاهش‌ها را رد می‌کند: بخش دستگاه‌های شخصی در حال کاهش است، همراه با باد مخالف ناشی از یک دلار قوی، به جای کاهش هزینه‌های ابر/نرم‌افزار، که در ۵.۴% ثابت مانده است.

با وجود این، ممکن است خیلی زیاد باشد که هزینه‌های فناوری اطلاعات را «ضد رکود» بنامیم. در دنیای ابری، مشخص نیست که چگونه هر شرکتی می‌تواند راه خود را به سمت ارتباط کاهش دهد. ابر یک ضرب کننده نیرو برای نوآوری سازمانی است. همانطور که به نظر می رسد خریداران سازمانی متوجه می شوند، کاهش آن، به ویژه در یک اقتصاد بد، نزدیک بینی است.

چی، نگرانم؟

حتی دیوید هاین مایر هانسون (DHH)، یکی از بنیانگذاران Basecamp و Hey، که در اکتبر ۲۰۲۲، adios خود را در فضای ابری وبلاگ‌نویسی کرد، انواع دلایل ظاهراً خوبی برای ترک انعطاف‌پذیری زیرساخت‌های ابری داشت، که شاید به اختصار چنین بیان می‌شود: «اجاره رایانه (عمدتاً) یک معامله بد است. برای شرکت های متوسطی مانند ما با رشد پایدار.”

مهاجرت به ابر ممکن است کند شود

همانطور که اشاره کردم، عملاً هیچ شرکتی در این سیاره با آن “رشد پایدار” مطابقت ندارد. به هر حال الان نه همه تا زمانی که پایدار نباشند پایدار هستند، و دقیقاً زمانی است که شما انعطاف پذیری قیمت ابر و کشش ابری را می خواهید. به امید اینکه سخت افزار مورد نیاز خود را با تمام قدرت پردازشی که فکر می کنید به آن نیاز دارید به طور کامل بارگیری کنید؟ همانطور که لیدیا لئونگ، تحلیلگر گارتنر استدلال کرده است، در مدیریت آن زنجیره تامین موفق باشید.

اما لازم نیست حرف من را قبول کنید. DHH’s را در نظر بگیرید که تا ژانویه ۲۰۲۳ ناراحتی مبنی بر اینکه انتقال از فضای ابری به سخت‌افزار/نرم‌افزار داخلی شامل قیمت‌گذاری است که «کلاً گران‌قیمت» است. و این فقط برچسب قیمت متورم نبود که او دوست نداشت: «ما باید بوی بدی را حس می‌کردیم که دریافت اطلاعات اولیه در مورد قیمت‌گذاری چندین جلسه آنلاین با «چانه‌زنی، … کلاهبرداری، … [و] بازی کردن طول کشید.» ”

بسیار گران و درد در باسن؟ چه چیزی را نباید دوست داشت!؟

او گفت: «تنها چیز بدتر از قیمت‌گذاری ابری، جایگزین‌های سازمانی است. «چرا آن‌ها وقت ما را در جلسه بعد از برگزاری جلسه با قیمت‌گذاری ناقص معامله تلف می‌کنند؟» او ادامه داد. (استفاده از تمام کلاه ها متعلق به اوست.)

شرکت ها همچنان منتظر بازگشت سرمایه ابری خود هستند

دلیلی وجود دارد که فناوری اطلاعات به سمت ابر حرکت می کند

اگر این به نظر نمی رسد که چگونه می خواهید دلارهای خود را در شرایط رکود خرج کنید، تنها نیستید. کل صنعت سال ها از کابوس نرم افزارهای سازمانی فرار کرده است. این تا حدودی به هزینه مربوط می شود، اما به چگونه هزینه نیز می پردازد: پول برای تهیه سخت افزار و نرم افزار و پول پرداخت به افراد برای مدیریت همه آن. بر خلاف ابر، هیچ راهی برای خاموش کردن آن پول پس از خرج کردن وجود ندارد، مگر اینکه اجازه دهید آن سرورها بیکار بمانند. در فضای ابری، می‌توانید منابع را کاهش دهید، و هزینه ثابت خرید سخت‌افزار زیربنایی بر عهده ارائه‌دهنده ابر است، نه شما. این راه ایده آلی برای جلوگیری از هزینه های غیر مرتبط با اجرای واقعی کسب و کار شما است.

با حفاظت نزولی، شرکت‌ها به دنبال موارد مثبت در ابر هستند. به گفته گارتنر، تعجب آور نیست که هزینه های زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) برای چیزهایی مانند محاسبات ابری و ذخیره سازی ابری در سال ۲۰۲۳ ۳۰ درصد افزایش یابد. بخش قابل توجهی از این پول نقد راه را برای هزینه های سازمانی بیشتر در پروژه های یادگیری ماشینی (ML) هموار می کند. اگرچه شرکت‌ها احتمالاً به تلاش برای استفاده از سخت‌افزار موجود برای تقویت آزمایش‌های ML ادامه خواهند داد، ماهیت آزمایش تا حدودی متعامد به سخت‌افزار و نرم‌افزار داخلی است. تقریباً طبق تعریف، برای تقویت چنین آزمایش‌های نوآورانه‌ای به کشش نیاز دارید، همانطور که AWS Exec Matt Wood توضیح داده است.

Cilium شبکه سرویس Kubernetes با قدرت eBPF را راه اندازی کرد

این اتکای آینده‌نگر به ابر را با واقعیت جدید نحوه خرج کردن پول فناوری اطلاعات همراه کنید. اگر شرکتی برنامه های کاربردی مشتری خود را در فضای ابری ساخته است، چگونه هزینه های خود را بدون آسیب رساندن به برنامه مشتری مرتبط با آن کاهش می دهد؟ این بدان معنا نیست که پروژه ها در مواجهه با بادهای مخالف اقتصاد کلان متوقف نمی شوند. البته که هستند، و این هم بر هزینه‌های داخلی و هم بر هزینه‌های ابری تأثیر می‌گذارد. اما وقتی یک تجربه عالی مشتری به روشن نگه داشتن «چراغ» برنامه بستگی دارد، راه خوبی برای خاموش کردن آن بدون آسیب رساندن به مشتریان وجود ندارد.

همه اینها به این معنی است که، همانطور که گارتنر پروژه می کند، ما باید همچنان شاهد هزینه های سالم در ابر باشیم، حتی زمانی که (و شاید به ویژه به دلیل) یک رکود اقتصادی رخ دهد.