۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

شکاف دیجیتال، مشاغل روستایی و رایانش ابری

کسب‌وکارهای روستایی فاقد دسترسی آسان به اینترنت پرسرعت و در نتیجه منابع مبتنی بر ابر هستند، که باعث مضرات گسترده‌ای می‌شود که بر اقتصاد کلی تأثیر می‌گذارد.

کسب‌وکارهای روستایی فاقد دسترسی آسان به اینترنت پرسرعت و در نتیجه منابع مبتنی بر ابر هستند، که باعث مضرات گسترده‌ای می‌شود که بر اقتصاد کلی تأثیر می‌گذارد.

مطالعه دیگری به ما می گوید که اکثر ما قبلاً می دانیم: اکنون دسترسی به خدمات ابری یک ضرورت تجاری است. با این حال، برای منابع ابری، به دسترسی به اینترنت پرسرعت نیاز دارید، و بسیاری از کسب و کارها هنوز در این زمینه به کمک نیاز دارند.

در واقع، این مطالعه جدید از ایالت پن و بنیاد ملی علوم ارزش صرف وقت برای خواندن آن را دارد. این گزارش نتیجه می گیرد که پذیرش ابری یک شاخص قابل اعتماد برای جهت گیری نوآوری یک تجارت است. هر چه آنها نوآورتر باشند، احتمالاً سیستم های ابری هسته اصلی تجارت آنها هستند. ابر تأثیری توانمند بر نوآوری کسب‌وکار دارد و شواهد ملموسی از تأثیر نامطلوب شکاف دیجیتال ارائه می‌کند. کسب‌وکارهای روستایی که به دلیل تاخیر در قابلیت‌های اینترنت، دسترسی خوبی به خدمات مبتنی بر ابر ندارند، احتمالاً در رنج هستند.

اینترنت در بینهایت

جوامع روستایی مدت‌هاست با نابرابری‌های زیرساختی مواجه بوده‌اند و دسترسی به اینترنت نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از مشاغل روستایی نمی توانند از فناوری های مدرن برای رشد و نوآوری استفاده کنند. نگهداری و ارتقاء زیرساخت‌های سنتی فناوری اطلاعات در محل اغلب پرهزینه است و مانع دیگری برای شرکت‌های روستایی ایجاد می‌کند.

نقش پایگاه داده در محاسبات لبه

این واقعا یک داستان قدیمی با زاویه ای جدید است. قبلاً فهمیده‌ایم که اتصال برای بسیاری از چیزها اساسی است، از جمله توانایی انجام تکالیف مدرسه، یافتن خانه، خرید آنلاین و حتی لذت بردن از اخبار و سرگرمی‌های ارزان یا رایگان.

در سال ۲۰۱۸، وزارت کشاورزی ایالات متحده برنامه ReConnect را معرفی کرد که بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. تا کنون برای گسترش زیرساخت‌های پهنای باند پرسرعت در مناطق روستایی محروم. کنگره ایالات متحده ۶۰۰ میلیون دلار برای این ابتکار بلندپروازانه مجوز داد و در سال ۲۰۱۹ ۵۰۰ میلیون دلار اضافه کرد. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، کنگره به ترتیب ۵۵۵ و ۶۳۵ میلیون دلار اضافی اختصاص داد. ما برای رفع این مشکل پول زیادی خرج می کنیم.

آمار عالی نیست. ۲۲.۳ درصد از آمریکایی ها در مناطق روستایی و ۲۷.۷ درصد در سرزمین های قبیله ای فاقد پوشش پهنای باند ۲۵/۳ مگابیت بر ثانیه زمینی ثابت هستند. بر اساس گزارشی که اخیراً توسط کمیسیون ارتباطات فدرال.

چه کاری می توان انجام داد؟

همکاری و نوآوری از ارزش های کلیدی رایانش ابری هستند. این ابر با امکان دادن به تیم ها برای همکاری در زمان واقعی بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، همکاری را تقویت می کند. این همکاری افزایش یافته، نوآوری را تسهیل می کند. برای کسب و کارهای روستایی، زمین بازی را هموار می کند و آنها را برای رقابت با همتایان شهری خود توانمند می سازد.

مدیریت پیچیدگی استراتژی های ابری

دسترسی به داده ها و اطلاعات هسته ای به همان اندازه مهم است. با ظهور هوش مصنوعی مولد، دسترسی به خدمات ابری حتی ارزش بیشتری نسبت به قبل دارد. خدمات هسته هوش مصنوعی قابلیت‌های بازاریابی، فروش و تولید پیشرفته‌ای را ارائه می‌کنند که با پردازش دستی قابل تکرار نیستند و برای استقرار در مکان‌های کسب‌وکارهای کوچک‌تر بسیار گران هستند.

البته، اتصال یک مشکل قابل حل است. کسانی که در مناطق روستایی زندگی و کار می‌کنند، از قبل می‌دانند که گزینه‌های غیرزمینی مانند اینترنت ماهواره‌ای، استارلینک ایلان ماسک، و دسترسی سلولی حتی ۵G در برخی مکان‌ها وجود دارد. البته، آن‌ها گران‌تر هستند و در همه زمینه‌ها فراگیر نیستند. به دلیل مسائل مربوط به هزینه و تأخیر، هنوز اصلاً مطلوب نیست.

آیا کسب‌وکارها باید به مناطق شهری بیشتری نقل مکان کنند که دسترسی به اتصال بسیار آسان‌تر است؟ این به معنای مالیات بیشتر و هزینه زندگی بالاتر است و بسیاری نمی توانند نقل مکان کنند، مانند مزارع و سایر مشاغل که فقط در مناطق روستایی وجود دارند. علاوه بر این، با توجه به مسائل پیرامون آن، آیا باید مردم و مشاغل را برای زندگی در فضاهای شلوغ تر سوق دهیم؟

دسترسی برابر برای همه خوب است

به ازای هر دلار سرمایه‌گذاری شده در زیرساخت‌های شبکه گسترده و قابل اعتماد، حداقل ۵ دلار به صورت مالیات از موفقیت کسب‌وکار روستایی و این واقعیت که افرادی که در نواحی با اتصال خوب زندگی می‌کنند می‌توانند درآمد بیشتری به ازای هر خانوار نسبت به کسانی که زندگی می‌کنند به دست آورند، برمی‌گردد. در بیابان های اینترنتی.

Kubernetes راه رو به جلو را برای هوش مصنوعی نشان می دهد

مشکل با اجرا است. تامین مالی تنها نیمی از کار است. استقرار زیرساخت‌های فیزیکی به زمان نیاز دارد، زیرا فیبر باید در جاده‌ها و بین مزارع اجرا شود. البته، گزینه‌های جایگزین دیگری مانند شبکه در حال گسترش ۵G نیز مانند ماهواره‌های مدار پایین، گزینه‌های مناسبی هستند.

ظهور محاسبات ابری فرصت‌های جدیدی را برای شرکت‌ها باز کرده است، اما همه شرکت‌ها دسترسی برابر ندارند. با پذیرش ابر، کسب و کارهای روستایی می توانند از محدودیت های تحمیل شده توسط زیرساخت های محلی خود فراتر رفته و مزیت رقابتی کسب کنند. دسترسی پیشرفته، صرفه جویی در هزینه، مقیاس پذیری، افزایش کارایی، و همکاری بهبود یافته ارائه شده توسط رایانش ابری می تواند اقتصادهای روستایی را جوان کرده و رشد پایدار را هدایت کند.

سیاست‌گذاران، سازمان‌های دولتی و حتی سازمان‌های خصوصی باید نیاز به سرمایه‌گذاری کافی در زیرساخت‌های اینترنتی و منابع رایانش ابری را تشخیص دهند تا زمینه بازی برای کسب‌وکارها در مناطق روستایی فراهم شود. ما می توانیم با پر کردن شکاف دیجیتالی، چشم انداز کسب و کار فراگیرتر و پررونقی را برای همه ایجاد کنیم.