۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

طلوع هماهنگ سازی هوشمند و خودکار داده ها

گردش کار سازمانی به شدت به چیزی نیاز دارد که کاربران آیفون و اندروید سال‌ها از آن لذت می‌برند – دسترسی آماده به فایل‌ها در هر کجا و هر زمان که نیاز باشد، صرف نظر از اینکه فایل‌ها در کجا قرار دارند.

گردش کار سازمانی به شدت به چیزی نیاز دارد که کاربران آیفون و اندروید سال‌ها از آن لذت می‌برند – دسترسی آماده به فایل‌ها در هر کجا و هر زمان که نیاز باشد، صرف نظر از اینکه فایل‌ها در کجا قرار دارند.

رشد تصاعدی داده‌ها و به‌ویژه داده‌های بدون ساختار، مشکلی است که شرکت‌ها برای دهه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. سازمان‌های فناوری اطلاعات در یک نبرد دائمی بین اطمینان از دسترسی کاربران به داده‌ها از یک سو و اینکه داده‌ها در سطح جهانی محافظت می‌شوند و از سوی دیگر با سیاست‌های حاکمیت داده مطابقت دارند، درگیر نبرد هستند. علاوه بر این، نیاز به اطمینان از اینکه فایل‌ها به مقرون به صرفه‌ترین شکل ممکن ذخیره می‌شوند، در هر مکانی که در آن نقطه از زمان بهترین است، ذخیره می‌شوند.

مشکل این است که چیزی به نام یک پلتفرم ذخیره‌سازی یک‌اندازه وجود ندارد که بتواند به‌عنوان مخزن مشترک برای همه داده‌های یک سازمان، به‌ویژه در چندین مکان، عمل کند. در عوض، انتخاب‌های ذخیره‌سازی بی‌شماری از تعداد زیادی فروشنده وجود دارد که هر کدام برای یک نیاز عملکرد خاص، پروتکل دسترسی و مشخصات هزینه برای هر مرحله از چرخه عمر داده‌ها مناسب‌تر هستند. کاربران و برنامه‌ها به سادگی می‌خواهند به فایل‌های خود دسترسی مطمئن و دائمی داشته باشند. اما سیاست‌های داده ناگزیر از انتقال فایل‌ها به پلتفرم‌ها یا مکان‌های ذخیره‌سازی مختلف در طول زمان است. این امر هزینه و پیچیدگی بیشتری را برای IT ایجاد می کند و گردش کار کاربر را مختل می کند.

انفجار هوش مصنوعی و آموزش ماشین برنامه‌های کاربردی باعث انفجار جدیدی از داده‌ها شده است که فقط این مشکل را بدتر می‌کند. نه تنها ایجاد داده‌ها حتی سریع‌تر رشد می‌کند، بلکه برنامه‌های هوش مصنوعی برای آموزش و استنباط حجم‌های کاری نیاز به دسترسی به مخازن داده‌های قدیمی دارند. این معمولاً مستلزم کپی کردن داده‌ها از سیستم‌های ذخیره‌سازی کم‌هزینه و عملکرد پایین‌تر به پلتفرم‌های بسیار پرهزینه و با عملکرد بالاتر است.

در فضای مصرف‌کننده، مردم به این واقعیت عادت کرده‌اند که وقتی دستگاه آیفون یا اندروید خود را باز می‌کنند، صرف‌نظر از اینکه فایل‌ها در کجا واقع شده‌اند، به سادگی فایل‌های خود را در جایی که انتظار دارند می‌بینند. اگر دستگاه جدیدی دریافت کنند، فایل‌ها فوراً در دسترس هستند. دید آنها نسبت به فایل ها ثابت است و از محل فیزیکی خود فایل ها انتزاع شده است. حتی اگر فایل‌ها از فضای ابری به فضای ذخیره‌سازی داخلی یا از دستگاه قدیمی به دستگاه جدید منتقل شوند، از دید کاربر، فایل‌ها همان جایی هستند که همیشه بودند. این هماهنگ سازی داده ها بین پلتفرم ها یک عملیات پس زمینه است که برای کاربر شفاف است.

این قابلیت به شدت مورد نیاز شرکت است، جایی که حجم داده ها و سطوح عملکرد می تواند بسیار زیاد باشد. این واقعیت که انتقال داده‌ها بین پلتفرم‌ها یا مکان‌ها برای کاربران و برنامه‌ها مخرب است، یکی از دلایل دشواری آن است. این امر چیزی را ایجاد می کند که اغلب گرانش داده نامیده می شود، که در آن هزینه عملیاتی کپی کردن داده ها در یک پلت فرم دیگر بیشتر از صرفه جویی است که می توان با گذاشتن آن در جایی که هست به دست آورد. وقتی چندین سایت و ابر به معادله اضافه می‌شوند، مشکل حادتر می‌شود.

نیاز به هماهنگ سازی خودکار داده ها

زیرساخت‌های سنتی فناوری اطلاعات که داده‌های بدون ساختار را در خود جای می‌دهند، به‌طور اجتناب‌ناپذیر سیلو می‌شوند. کاربران و برنامه‌ها از طریق سیستم‌های فایل به داده‌های خود دسترسی پیدا می‌کنند، که لایه ابرداده‌ای است که یک‌ها و صفرها را در پلت‌فرم‌های ذخیره‌سازی به ساختار فایل‌ها و پوشه‌های قابل استفاده‌ای که در دسک‌تاپ خود می‌بینیم، ترجمه می‌کند.

مشکل این است که در معماری‌های IT سنتی، سیستم‌های فایل در زیرساخت، در لایه ذخیره‌سازی مدفون می‌شوند، که معمولاً آنها و داده‌های شما را در یک پلتفرم فروشنده ذخیره‌سازی اختصاصی قفل می‌کند. انتقال داده ها از نوع ذخیره سازی یک فروشنده به نوع دیگر، یا به مکان یا فضای ابری دیگر، مستلزم ایجاد یک کپی جدید از فراداده سیستم فایل و اصل فایل است. این ازدیاد کپی‌های فایل و پیچیدگی لازم برای شروع مدیریت کپی در سیلوها، دسترسی کاربر را قطع می‌کند و موارد استفاده از مدرن‌سازی و ادغام فناوری اطلاعات را مهار می‌کند.

5 روش برای استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در دیتااپ ها

این واقعیت همچنین بر حفاظت از داده‌ها تأثیر می‌گذارد که ممکن است در سیلوها تکه تکه شوند. و از نظر عملیاتی بر کاربرانی تأثیر می‌گذارد که باید آنلاین و سازنده بمانند زیرا تغییراتی در زیرساخت لازم است. همچنین هنگامی که چندین نسخه اضافی از داده ها ایجاد می شود، یا زمانی که داده های غیرفعال در سیستم های ذخیره سازی گران قیمت با کارایی بالا گیر می کنند، ناکارآمدی اقتصادی ایجاد می کند، در حالی که در جای دیگر بهتر مدیریت می شود.

آنچه مورد نیاز است راهی است برای ارائه دسترسی چند پروتکلی یکپارچه به کاربران و برنامه‌ها به همه داده‌های آنها، که اغلب در سیلوهای ذخیره‌سازی چند فروشنده، از جمله در چندین سایت و ارائه‌دهنده ابر، تکه تکه می‌شوند. علاوه بر دسترسی کاربر جهانی، مدیران فناوری اطلاعات باید بتوانند خدمات داده بین پلتفرمی را برای مدیریت گردش کار، حفاظت از داده، ردیف‌بندی و غیره خودکار کنند، اما این کار را بدون ایجاد وقفه در کاربران یا برنامه‌ها انجام دهند.

برای حفظ عملیات موجود در میان بسیاری از ذینفعان به هم پیوسته دپارتمان در اوج بهره وری، و در عین حال مدرن سازی زیرساخت های فناوری اطلاعات برای همگام شدن با نسل بعدی موارد استفاده مبتنی بر داده، توانایی فراتر رفتن از سیلوهای فروشنده و تمرکز بر روی نتایج بسیار مهم است.

تعریف ارکستراسیون داده

هماهنگ‌سازی داده‌ها فرآیند خودکاری است که تضمین می‌کند فایل‌ها در زمانی که باید در آنجا باشند، بدون توجه به اینکه کدام پلتفرم فروشنده، مکان یا ابر برای آن مرحله از چرخه عمر داده‌ها مورد نیاز است، هستند. طبق تعریف، ارکستراسیون داده ها یک عملیات پس زمینه است که برای کاربران و برنامه ها کاملاً شفاف است. هنگامی که داده ها به طور فعال پردازش می شوند، ممکن است نیاز باشد که در فضای ذخیره سازی با کارایی بالا نزدیک به منابع محاسباتی قرار گیرند. اما پس از پایان پردازش، این داده‌ها باید به یک نوع ذخیره‌سازی کم‌هزینه یا به فضای ابری یا مکان دیگری منتقل شوند، اما باید این کار را بدون قطع دسترسی کاربر یا برنامه انجام دهند.

هماهنگ‌سازی داده‌ها دقیقاً به این دلیل که یک عملیات پس‌زمینه است که برای کاربران و برنامه‌ها شفاف است، با روش‌های سنتی به هم ریختن کپی‌های داده‌ها بین سیلوها، سایت‌ها و ابرها متفاوت است. از دیدگاه کاربر، داده ها جابه جا نشده اند. در ساختار فایل/پوشه مورد انتظار روی دسکتاپ آنها در فضای نام جهانی بین پلتفرمی باقی می ماند. این که فایل‌ها در حال حاضر روی کدام دستگاه ذخیره‌سازی واقعی یا مکان قرار دارند، بر اساس الزامات گردش کار هدایت می‌شود و بر اساس نیاز جریان کار تغییر می‌کند.

هماهنگ‌سازی صحیح داده‌های خنثی از فروشنده به این معنی است که این اقدامات قرار دادن فایل، دسترسی کاربر را مختل نمی‌کند، یا هیچ تغییری در لایه ارائه سلسله مراتب فایل در فضای نام جهانی ایجاد نمی‌کند. این درست است چه فایل ها بین سیلوها در یک مرکز داده حرکت کنند یا در چندین مرکز داده یا ابر. یک سیستم هماهنگ سازی خودکار داده به درستی تضمین می کند که اقدامات قرار دادن داده ها هرگز روی کاربران تأثیر نمی گذارد، حتی روی داده های زنده ای که به طور فعال استفاده می شود.

فعال کردن یک محیط داده جهانی

به‌جای مدیریت داده‌ها با کپی کردن فایل‌ها از سیلو به سیلو، که دسترسی کاربر را قطع می‌کند و پیچیدگی را اضافه می‌کند، Hammerspace پیشنهاد می‌کند. یک راه حل هماهنگ سازی و ذخیره سازی داده های تعریف شده توسط نرم افزار که دسترسی یکپارچه به فایل را از طریق یک سیستم فایل جهانی موازی با کارایی بالا فراهم می کند که می تواند انواع مختلف ذخیره سازی را از هر فروشنده، و همچنین در سراسر مکان های جغرافیایی، ابرهای عمومی و خصوصی و مناطق ابری را پوشش دهد. Hammerspace به‌عنوان یک راه‌حل نرم‌افزاری و خنثی از فروشنده، سیلوها را در یک یا چند مکان پل می‌کند تا یک محیط داده جهانی بین پلتفرمی را فعال کند.

ابر مدیریت داده انفورماتیکا مهندسی داده جدید، ابزارهای MLOps را دریافت می کند

این محیط داده جهانی می‌تواند بطور پویا گسترش یابد یا منقبض شود تا گردش‌های کاری پشت سر هم به سایت‌های ابری یا راه دور را تطبیق دهد، به عنوان مثال، همه اینها در حالی که امکان دسترسی بی‌وقفه و ایمن به فایل‌های جهانی را برای کاربران و برنامه‌ها در همه آنها فراهم می‌کند. Hammerspace به جای نیاز به تکیه بر راه‌حل‌های نقطه‌ای خاص فروشنده برای به هم زدن کپی‌ها بین سیلوها و مکان‌ها، از انواع متادیتا از جمله ابرداده‌های سفارشی تعریف‌شده توسط گردش کار برای خودکارسازی خدمات داده بین پلتفرمی و وظایف قرار دادن داده استفاده می‌کند. این شامل خط‌مشی‌های طبقه‌بندی و قرار دادن داده‌ها، اما همچنین عملکردهای حفاظت از داده‌ها مانند سوابق ممیزی جهانی بین پلتفرمی، حذف حذف، نسخه‌سازی، بازیابی شفاف از فاجعه، نوشتن یک بار آماده بسیاری (WORM) و موارد دیگر می‌شود.

همه سرویس‌های داده را می‌توان به صورت جهانی خودکار کرد و حتی در داده‌های زنده بدون وقفه کاربر در همه انواع و مکان‌های ذخیره‌سازی فراخوانی کرد.

Hammerspace به‌طور خودکار ابرداده‌های فایل را از داده‌های موجود، بدون نیاز به انتقال داده‌ها از فضای ذخیره‌سازی موجود، جذب می‌کند. به این ترتیب، در عرض چند دقیقه، کاربران و برنامه‌های کاربردی حتی در محیط‌های بسیار بزرگ می‌توانند سیستم فایل جهانی را نصب کنند تا از طریق پروتکل‌های استاندارد صنعتی SMB و فایل NFS به تمام داده‌های خود در سطح جهانی دسترسی بین‌پلتفرمی داشته باشند، که شامل همه انواع ذخیره‌سازی موجود و جدید می‌شود. مکان ها برای دسترسی مستقیم کاربران یا برنامه‌ها به فایل‌هایشان، هیچ نرم‌افزار سرویس‌گیرنده‌ای لازم نیست، با نماهای سیستم فایل مشابه آنچه که به آن عادت کرده‌اند.

نتیجه این است که فراداده فایل واقعاً در بین همه کاربران، برنامه‌ها و مکان‌ها در یک فضای نام جهانی به اشتراک گذاشته می‌شود و دیگر در سطح زیرساخت در سیلوهای فروشنده اختصاصی به دام نمی‌افتد. سیلوهای بین پلتفرم‌های ذخیره‌سازی و مکان‌های مختلف ناپدید می‌شوند.

قدرت فراداده جهانی

در آرایه‌های ذخیره‌سازی سنتی، کاربران نمی‌دانند یا اهمیتی نمی‌دهند که فایل‌هایشان در حال حاضر روی کدام درایو دیسک در سیستم است یا ممکن است بعداً به آن منتقل شوند. همه هماهنگ سازی بیت های داده خام در پلاترها و درایوها در یک آرایه ذخیره سازی برای آنها شفاف است، زیرا کاربران در حال تعامل با فراداده سیستم فایل سیستم ذخیره سازی هستند که بالاتر از سطح سخت افزار زندگی می کنند.

به همین ترتیب، هنگامی که کاربران از طریق سیستم فایل Hammerspace به فایل‌های خود دسترسی پیدا می‌کنند، همه جابه‌جایی داده‌ها بین سیلوهای ذخیره‌سازی و مکان‌ها برای آنها به همان اندازه شفاف است که حرکت بیت‌ها بین درایوها و صفحات روی آرایه‌های ذخیره‌سازی آنها. فایل‌ها و پوشه‌ها به سادگی جایی هستند که انتظار دارند روی دسک‌تاپ خود باشند، زیرا دید آن‌ها از آن فایل‌ها از طریق فراداده سیستم فایل جهانی بالاتر از سطح زیرساخت است. داده ها می توانند در فضای ذخیره سازی موجود باقی بمانند یا به طور شفاف به فضای ذخیره سازی جدید یا ابر منتقل شوند. کاربران به سادگی سیستم فایل خود را مانند همیشه، در یک فضای نام جهانی یکپارچه، بدون تغییر در گردش کار خود می بینند.

برندگان جایزه فناوری سال 2023 InfoWorld

به‌نظر می‌رسد که همه فایل‌ها در همه انواع و مکان‌های ذخیره‌سازی در یک پلت فرم غول پیکر ذخیره‌سازی متصل به شبکه محلی (NAS) با دسترسی مبتنی بر استانداردهای یکپارچه از هر نقطه جمع‌آوری شده‌اند.

برای سازمان‌های فناوری اطلاعات، این امر اکنون دنیایی از امکانات را با امکان مدیریت متمرکز داده‌های خود در تمامی انواع ذخیره‌سازی و مکان‌ها بدون خطر اختلال در دسترسی کاربر باز می‌کند. علاوه بر این، به آن‌ها اجازه می‌دهد آن منابع ذخیره‌سازی را کنترل کنند و خدمات داده‌ها را در سطح جهانی از یک صفحه شیشه به‌طور خودکار انجام دهند. و اینجاست که می توانیم قدرت فراداده جهانی را ببینیم.

یعنی، مدیران فناوری اطلاعات اکنون می‌توانند از هر ترکیبی از چندین نوع ابرداده برای خودکارسازی خدمات داده حیاتی در سراسر جهان در سیلوهای فروشنده ناسازگار استفاده کنند. و آن‌ها می‌توانند این کار را به‌طور کامل در پس‌زمینه، بدون راه‌حل‌های نقطه اختصاصی یا اختلال در کاربران انجام دهند.

با استفاده از ابزارهای اتوماسیون Hammerspace به نام Objectives، مدیران می‌توانند به طور فعال قوانینی را برای نحوه مدیریت، قرار دادن و محافظت کلاس‌های مختلف داده در سراسر سازمان تعریف کنند. این را می توان در سطح فایل انجام داد، با این متغیرهای فراداده سطحی از اطلاعات را در مورد اینکه داده ها چه هستند و ارزشی که برای سازمان دارد ارائه می دهند.

این بدان معناست که سرویس‌های داده می‌توانند به‌خوبی تنظیم شوند تا با قوانین تجاری هماهنگ شوند. این خدمات شامل خدماتی مانند طبقه‌بندی در سیلوها، مکان‌ها و ابر، انتقال داده و سایر وظایف قرار دادن داده، مرحله‌بندی داده‌ها بین انواع ذخیره‌سازی و مکان‌ها برای خودکارسازی گردش‌های کاری، گسترش زیرساخت‌های اولیه به ابر، انجام عکس‌های فوری جهانی، اجرای فاجعه جهانی است. فرآیندهای بازیابی و موارد دیگر. اکنون همه می توانند بدون وقفه برای کاربران به صورت جهانی خودکار شوند.

و در محیط‌هایی که جریان‌های کاری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به شرکت‌ها امکان می‌دهد ارزش‌های جدیدی را از داده‌های موجود خود کشف کنند، توانایی هماهنگ‌سازی خودکار برای آموزش و استنتاج گردش‌های کاری با داده‌های موجود در سیلوهای موجود بدون ایجاد مخازن انبوه جدید حتی بیشتر است. ارتباط.

این رویکرد داده محور قدرتمند برای مدیریت داده ها در سیلوهای ذخیره سازی به طور چشمگیری پیچیدگی را برای کارکنان فناوری اطلاعات کاهش می دهد، که هم می تواند هزینه های عملیاتی را کاهش دهد و هم استفاده از ذخیره سازی را افزایش دهد. این به مشتریان امکان می‌دهد از فضای ذخیره‌سازی موجود خود استفاده بهتری ببرند و نیاز به افزودن فضای ذخیره‌سازی بیشتر را به تأخیر بیندازند.

دوران شرکت‌هایی که با محیط داده‌ای سیلو، توزیع‌شده و ناکارآمد دست و پنجه نرم می‌کردند به پایان رسیده است. زمان آن فرا رسیده است که با هماهنگ‌سازی خودکار داده‌ها، انتظار بیشتری از معماری داده‌های خود داشته باشید.

Trond Myklebust یکی از بنیانگذاران و CTO Hammerspace است. Trond به عنوان نگهدارنده و توسعه دهنده اصلی برای کلاینت NFS هسته لینوکس، به معماری و توسعه چندین نسل از سیستم های فایل شبکه ای کمک کرده است. تروند قبل از پیوستن به Hammerspace در NetApp و دانشگاه اسلو کار می کرد. تروند دارای مدرک کارشناسی ارشد در نظریه میدان کوانتومی و زمینه های بنیادی از امپریال کالج لندن است. او در فیزیک با انرژی بالا در دانشگاه اسلو و سرن کار کرد.

انجمن فناوری جدید مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر مشارکت‌کنندگان خارجی – فراهم می‌کند تا فناوری سازمانی نوظهور را در عمق و وسعت بی‌سابقه بررسی و بحث کنند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه پرس و جوها را به doug_dineley@foundryco.com.