۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ظهور و سقوط Stack Overflow

علامت سوال های بزرگی روی وب سایت برنامه نویسی و توسعه نرم افزار با تمام پاسخ ها آویزان است.

علامت سوال های بزرگی روی وب سایت برنامه نویسی و توسعه نرم افزار با تمام پاسخ ها آویزان است.

می‌توانم به یاد بیاورم که جف اتوود (کاربر شماره ۱) در توییتر رفت و از مردم خواست نام‌هایی را برای وب‌سایتی پیشنهاد کنند که برای توسعه‌دهندگان مفید باشد. او در مورد اینکه آن سایت دقیقاً چه کاری انجام می دهد مبهم بود، اما در نهایت او به همراه شریک خود، جوئل اسپولسکی، استک اورفلو را تأسیس کردند. /a>.

وحی بود. چشم انداز آنها روشن بود – تبدیل شدن به یک مکان آزاد و آزاد که در آن توسعه دهندگان بتوانند سؤال بپرسند و از توسعه دهندگان دیگر پاسخ بگیرند. به پاسخ های خوب رأی مثبت داده می شود و پایگاه دانش وسیعی ساخته می شود. اتوود و اسپولسکی آنچه را که در نظر داشتند انجام دادند. آنها اینترنت را برای توسعه دهندگان تعمیر کردند.

چه کسی دوست ندارد چیزی را در گوگل جستجو کند و پیوند Stack Overflow را در بالای صفحه ببیند، زیرا می‌داند که تقریباً مطمئناً پاسخ کاملی برای سؤال خود دریافت خواهید کرد؟ این سایت به زودی به یک نیروگاه در دنیای توسعه تبدیل شد. محبوب توسعه دهندگان، و در نتیجه از قدرت تبلیغاتی قوی برخوردار بود، در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۱.۸ میلیارد دلار فروخته شد.

همانطور که هر اقتصاددانی به شما خواهد گفت، مشوق ها مهم هستند. و Stack Overflow مشوق هایی را از طریق امتیاز شهرت و نشان ها ارائه کرد. شهرت عموماً از طریق ارائه پاسخ‌ها و سؤالات خوب که توسط سایر اعضا تأیید شده بود به دست آمد. افزایش شهرت امتیازات مختلفی را باز کرد. نشان‌ها مورد علاقه بودند. حتی می‌توانید ویجت کوچکی را در وب‌سایت خود نمایش دهید که امتیاز شما و تعداد نشان‌های طلا، نقره و برنزی که برنده شده‌اید را نشان می‌دهد.

شهرت بد

اما مردم مردم هستند و برخی از مشکلات ظریف شروع به ظهور کردند. سپس آنها چندان ظریف نشدند.

مثل هر سیستمی که به افراد اجازه می‌دهد امتیازات کسب کنند، مردم شروع به استفاده از این امتیازات نسبتاً قوی و جدی کردند. به عنوان مثال، پرسیدن یک سوال خوب بخش مهمی از Stack Overflow است. با این حال، بسیاری از افراد جدید، مانند افراد جدید، سؤالات بدی می پرسند. با تصور اینکه Stack Overflow یک صفحه بحث است، آنها وارد می شدند و سؤالی را می پرسیدند که آنطور که ممکن بود کامل نبود. قابل درک است.

اما به زودی این فرهنگ تبدیل شد که نسبتاً به این سؤالات بد طبق استاندارد رأی منفی بدهیم. نظراتی که توضیح می‌دهند چرا سؤال‌ها بد هستند، همیشه دوستانه یا ملایم نبودند، و تازه‌کارها – که مأموریت Stack Overflow را درک نمی‌کردند و فقط می‌خواستند به سؤالات خود پاسخ دهند – اغلب با طعم بدی در دهانشان را ترک می‌کردند. اضافه کردن توهین به آسیب، گرفتن رأی منفی به شهرت تازه وارد لطمه می زند. دسته‌ها شروع به تسلط بر برخی برچسب‌ها یا کلیدواژه‌ها کردند، و غالباً با دستی نه چندان ملایم حکومت می‌کردند. و نشان Tumbleweed چه هدفی داشت؟ برای راندن مردم؟

این سایت به زودی به عنوان مکانی غیر دوستانه شهرت پیدا کرد. طولی نکشید که افراد شروع به کار کردند تعجب می کنم که آیا این فرهنگ مشکلی ندارد. بحث‌های بزرگی در توییتر و وبلاگ‌ها شکل گرفت. حتی جان اسکیت – یکی از مفیدترین افراد استک اورفلو در تمام دوران، با امتیاز شهرت بسیار-< یک href="https://codeblog.jonskeet.uk/2018/03/17/stack-overflow-culture/">درباره نحوه دوست‌تر کردن سایت بررسی شده.  

Stack Overflow اقداماتی را برای بهبود وضعیت انجام داد، اما هنگامی که شهرت ایجاد شد، پس گرفتن آن دشوار است. سایت حتی اخیراً یک ویژگی Staging Ground ایجاد کرد تا به اعضای جدید اجازه دهد در منطقه ای با بخشش تر و بدون شهرت سوال بپرسند. اما اگر مجبور به انجام این کار هستید، در حال حاضر ضرر کرده اید.

معمای هوش مصنوعی

افزایش کمک برنامه نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز کمکی نمی کند. Stack Overflow کاهش واضحی در ترافیک داشته است، چه در پرسش و چه در پاسخ، زیرا مردم برای مشکلات دقیق خود بدون نیاز به جستجوی راه حل از طریق سایت کمک می گیرند. این شرکت داشته است برای اخراج پرسنل در نتیجه. بدتر از همه، سیاست Stack Overflow مبنی بر ارائه علنی داده های خود از طریق مجوز Creative Commons دقیقاً همان چیزی است که این ابزارهای هوش مصنوعی را به این کار تبدیل می کند. موثر و مفید.

خودم نمی‌توانم آخرین باری که فکر کردم در Stack Overflow سؤالی بپرسم یا پاسخ دهم را به خاطر نمی‌آورم. حالا من فقط از GitHub Copilot یا ChatGPT می پرسم. من متوجه شدم که این دو ابزار به هر سوالی که دارم پاسخ می دهند.

و در حرکتی که به نظر می رسد “اگر نمی توانید آنها را شکست دهید، به آنها بپیوندید” است، Stack Overflow اخیراً یک API ایجاد کرده است به نام OverflowAI، که به ابزارهای کدنویسی هوش مصنوعی اجازه دسترسی به پایگاه دانش خود را می دهد. این شرکت در حال کار با OpenAI، گوگل و مایکروسافت است تا به این ارائه دهندگان هوش مصنوعی اجازه دهد تا از داده های سایت بهتر استفاده کنند. البته، این مورد برای بسیاری از توسعه دهندگانی که دانش خود را در طول سال ها ارائه کرده اند، خوشایند نخواهد بود.

همه اینها یک معمای جالب و شناخته شده ایجاد می کند. Stack Overflow بیشتر دانشی را ارائه می دهد که در ابزارهای کدگذاری هوش مصنوعی تعبیه شده است، اما هر چه توسعه دهندگان بیشتر به ابزارهای کدنویسی هوش مصنوعی اعتماد کنند، احتمال کمتری دارد که در Stack Overflow، سایتی که این دانش را تولید می کند، شرکت کنند.

همه ما می دانیم که هوش مصنوعی همه انواع صنایع را به روشی که ما تازه درک می کنیم مختل می کند. خوب یا بد، به نظر می رسد Stack Overflow یک نمونه اصلی از این اختلال است. نمی‌دانم آینده Stack Overflow چه خواهد بود، اما هر اتفاقی که بیفتد، روزهای شکوه آن احتمالا پشت سر است.

همچنین توسط این نویسنده

شاید به این مطالب علاقمند باشید