۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

عملیات فناوری اطلاعات مبتنی بر ابر در حال افزایش است

شما سیستم های داخلی را در پشت فایروال برای امنیت انتخاب کردید. الان نگاه نکن؛ سیستم های مبتنی بر ابر ممکن است این عملیات را در طرف دیگر فایروال انجام دهند.

شما سیستم های داخلی را در پشت فایروال برای امنیت انتخاب کردید. الان نگاه نکن؛ سیستم های مبتنی بر ابر ممکن است این عملیات را در طرف دیگر فایروال انجام دهند.

افرادی که از سیستم‌های سنتی مرکز داده نگهداری می‌کنند، همیشه به مدیریت دارایی‌های فناوری اطلاعات توسط سیستم‌های خارج از فایروال آنها اعتراض داشته‌اند. سال‌ها پیش، وقتی پیش‌بینی می‌کردم که این اتفاق بیفتد، مردم اغلب می‌خندیدند و من را باور نمی‌کردند. حتی در آن زمان نشانه ها واضح بود.

امروزه، تحقیقات گارتنر پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۷، ۳۵ درصد از زیرساخت‌های مرکز داده از طریق یک هواپیمای کنترلی مبتنی بر ابر مدیریت می‌شوند. به گفته گارتنر، مدیران ارشد فناوری باید توسعه زیرساخت‌های بومی ابری را در مراکز داده خود در اولویت قرار دهند. درک این نکته مهم است که افزایش استفاده از ابر عمومی به شدت بر بسیاری از سیستم های سازمانی در داخل و خارج از ابرهای عمومی تأثیر می گذارد. احتمالاً به چند دلیل عمده این اتفاق می افتد.

اول، بیشتر نوآوری‌های عملیاتی، از جمله استفاده از هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور، در ارائه‌دهندگان ابر عمومی رخ می‌دهند. منطقی است که فرض کنیم از فناوری ابری برای نظارت بر همه سیستم‌ها صرف نظر از مکان آنها استفاده خواهیم کرد.

دوم، استفاده از این نوع مدل‌های عملیاتی به‌طور متوسط ​​ارزان‌تر است. این فناوری بهتر با هزینه کل مالکیت بسیار کمتر است.

مهاجرت ابرها هنوز دردناک است

چرا در ابر؟

مزایای استفاده از ابزارهای عملیات مبتنی بر ابر برای کنترل عملیات در محل عبارتند از:

  • مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری. ابزارهای عملیاتی مبتنی بر ابر شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به راحتی عملیات خود را بر اساس تقاضا تنظیم کنند. منابع الاستیک ابر می‌توانند نوسانات حجم کار را به طور موثر مدیریت کنند.
  • مدیریت متمرکز. ابزارهای مبتنی بر ابر به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا از یک پلت‌فرم متمرکز واحد و عملیات مبتنی بر ابر را مدیریت کنند و از ثبات و کارایی اطمینان حاصل کنند.
  • اتوماسیون و کارایی. ابزارهای عملیات مبتنی بر ابر، قابلیت‌های خودکارسازی قدرتمند را برای خودکارسازی وظایف و فرآیندهای تکراری به کسب‌وکارها ارائه می‌دهند. این کار راندمان عملیاتی را افزایش می دهد و کار دستی و خطاهای انسانی را کاهش می دهد.

چرا در ابر نیست؟

خب، معایب چیست؟ چند مورد به ذهنم می رسد:

این سوال که آیا عملیات فناوری اطلاعات مبتنی بر ابر تبدیل به یک واقعیت گسترده خواهد شد دیگر مطرح نیست. اکنون تمرکز روی این است که چقدر سریع تبدیل به یک هنجار می شود. پیش‌بینی من این است که به تدریج از طریق استقرار چند سیستم عملیاتی مبتنی بر ابر برای برآوردن نیازهای خاص، جایگاه خود را به دست خواهد آورد و در نهایت بدون هیاهو و هیاهو در همه جا حاضر خواهد شد.

از آنجایی که بسیاری از ارائه‌دهندگان فناوری عملیاتی به مدل «فقط ابری» روی می‌آورند، این احتمال وجود دارد که دیگر جایگزین‌های داخلی ارائه ندهند. حفظ دو نوع استقرار می تواند پرهزینه باشد، بنابراین اکثر ارائه دهندگان ممکن است تصمیم بگیرند که فقط بر روی سیستم های مبتنی بر ابر تمرکز کنند. این تصمیم تحت تأثیر سرمایه گذاری های انجام شده توسط سایر ارائه دهندگان در این زمینه است.

در پایان روز، جنبه های منفی بیشتر بر اساس ادراک است تا واقعیت ها. حقایق منجر به عملیات بهبود یافته و کارآمدتر می شود که هزینه کمتری دارند. مهم نیست چگونه به اهداف خود می رسیم یا راه حل ها را کجا پیدا می کنیم.