۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

فرآیندهای finops را با معیارهای مناسب پیکربندی کنید

شرکت ها برای کاهش هزینه ها به سیستم های finops متمایل شده اند. با این حال، اگر این تنها معیار باشد، می‌توانید مزیت تجاری رایانش ابری را از مسیر خود خارج کنید.

شرکت ها برای کاهش هزینه ها به سیستم های finops متمایل شده اند. با این حال، اگر این تنها معیار باشد، می‌توانید مزیت تجاری رایانش ابری را از مسیر خود خارج کنید.

ظهور برنامه ها و ابزارهای finops کمی مرا می ترساند. من معتقدم که بسیاری از شرکت‌ها از آنها به اشتباه استفاده می‌کنند، و در بسیاری از موارد، فناوری finops در برخلاف بازگشت ارزش به کسب‌وکار عمل می‌کند. برخی از افرادی که در حال رانندگی با فینوپ هستند حتی نمی‌دانند که آنها نتیجه معکوس دارند.

اگر علامت نزنید، بسیاری از این برنامه‌های نادرست finops ممکن است آسیب واقعی به بار آورند. مطمئناً، بسیاری از شرکت‌ها صرفه‌جویی در هزینه‌های ابری را که این روزها به دنبال آن هستند، پیدا می‌کنند. با این حال، برنامه های finops آنها نیز تأثیر منفی بر تجارت دارد. چگونه این اتفاق می افتد؟

در اینجا واقعیت اصلی در مورد اینکه چگونه رایانش ابری ارزش کسب و کار را افزایش می دهد، وجود دارد. صرفه‌جویی در هزینه‌های ابری، مانند کاهش تعداد منابع و بهینه‌سازی هر منبع، صرفه‌جویی خالصی در هزینه‌های عملیاتی دارد، اما همچنین باید روی چیزی تمرکز کرد که بسیاری در نظر نمی‌گیرند: اثر ارزش بازگشتی به تجارت، که لزوماً با صرفه جویی در دلارهای عملیاتی همگام نیست.

چگونه از شلاق ابری جلوگیری کنیم

همه ما این ضرب المثل را شنیده‌ایم، “پانی عاقلانه و پوندی احمقانه”. صرفه جویی در پول، اگرچه به طور کلی یک چیز خوب است، ممکن است یک اثر منفی خالص بر کسب و کار اصلی، به ویژه افزایش ارزش داشته باشد.

به عنوان مثال، بیایید یک شرکت فناوری مراقبت های بهداشتی را تصور کنیم. تیمی که یک برنامه جدید finops را اجرا می کند در مورد توانایی آنها برای “مدیریت بهتر هزینه های ابری” صحبت می کند. این تنها شامل اجازه دادن به سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری بسیار خاص است که در آن قیمت مناسب از قبل مذاکره شده است، و محدود کردن منابع ابری برای تعیین تخصیص در هر دوره. این شرکت صرفه جویی خالص در حدود ۳۰٪ را برای پشتیبانی از همان تعداد برنامه ها و پایگاه های داده انجام می دهد. خوبه، درسته؟

متأسفانه، شرکت ساختگی ما دریافت که چندین فرصت بازار را از دست داده است، مانند ساخت برنامه‌های کاربردی جدید برای پشتیبانی از روند سلامت جدید که از داده‌های آخرین آزمایش خون شما برای ایجاد یک برنامه تغذیه سفارشی‌شده با فیزیولوژی خاص شما استفاده می‌کند. مقدار داده های زیست پزشکی و یک سیستم هوش مصنوعی مولد. (در صورتی که شما این را بخواهید، این را می سازم.)

تسلط متا چشم LLM با مدل های جدید Llama 3

این شرکت کشف کرد که افرادی که مسئولیت ایجاد محصولات جدید را بر عهده داشتند، به دلیل انتخاب سیستم‌های هوش مصنوعی، هزینه‌های ذخیره‌سازی و محاسباتی و پایگاه‌های اطلاعاتی آنقدر محدود بودند که ساخت یک محصول جدید برای سرمایه‌گذاری بر روی این روند دشوار بود. به جای عقب نشینی از محدودیت های اعمال شده توسط فناوری و فرآیندهای جدید finops، انجام هیچ کاری ساده تر بود.

این ممکن است یک مثال افراطی باشد، اما پیام واضح است: استفاده از صرفه جویی در هزینه به عنوان تنها معیار سنجش finops شما ایده بدی است، اما بسیاری از شرکت ها دقیقاً این کار را انجام می دهند. این به دلیل سادگی آن و این واقعیت است که تنها تعداد کمی از سیستم های finops ایجاد ارزش را به عنوان یک معیار در نظر می گیرند. بیشتر آنها بر روی صرفه جویی در هزینه عملیاتی و بهینه سازی استفاده از ابر تمرکز می کنند و معمولاً ارزش را نادیده می گیرند زیرا تعریف آن دشوار است و حتی اثبات آن سخت تر است. اما، اگر توانایی در نظر گرفتن مبادله بین ایجاد ارزش و صرفه جویی در هزینه را نداشته باشید، در واقع “پانی عاقلانه و پوند احمقانه” خواهید بود.

ChatGPT اکنون از طریق سرویس Azure OpenAI چت می کند

این کار قابل انجام است. هنگامی که هر سیستم finops را راه اندازی می کنید، ایجاد ارزش تجاری را به عنوان هدف خود تعیین کنید و فقط بر روی صرفه جویی در هزینه تمرکز نکنید. بله، مدیریت هوشمند هزینه های ابری می تواند ارزش بیشتری ایجاد کند. به عنوان مثال، توانایی انجام کارهای مشابه یا بیشتر با موارد کمتر تأثیر مثبتی بر ارزش کسب و کار دارد. با این حال، شرکت‌ها به فرآیندهایی نیاز دارند که همه فعالیت‌هایی را که احتمالاً ارزش ایجاد می‌کنند، ارزیابی می‌کنند و به معیارهای دیگری نیاز دارند که ریسک/پاداش و توانایی هدایت نوآوری و خلاقیت را در نظر بگیرند.

این آسان نیست. برای دستیابی به روش صحیح برای در نظر گرفتن هزینه‌های ابری با استفاده از چیزی که پویا و ایستا نیست، نیاز به مدل‌سازی معیارهای خلاقانه است. با این حال، اگر سیستم‌های finops ابری شما همه تأثیرات روی کسب‌وکار را در نظر نگیرند، احتمالاً با صرفه‌جویی در هزینه‌ها بسیار موفق خواهید بود، اما همزمان کسب‌وکارتان را هم نابود خواهید کرد.