۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

قراردادهای Google Cloud Flex کاربران را در هنگام کاهش تقاضا جذب می کند

موافقتنامه‌های Google Cloud Flex گزینه‌ای برای انتقال بارهای کاری سازمانی بدون تعهدات اولیه، و دسترسی به فضای ذخیره‌سازی رایگان، محاسبات و خدمات شبکه مانند Spanner، BigQuery، و AutoML را ارائه می‌دهد.

موافقتنامه‌های Google Cloud Flex گزینه‌ای برای انتقال بارهای کاری سازمانی بدون تعهدات اولیه، و دسترسی به فضای ذخیره‌سازی رایگان، محاسبات و خدمات شبکه مانند Spanner، BigQuery، و AutoML را ارائه می‌دهد.

از آنجایی که نااطمینانی اقتصاد کلان به کاهش هزینه‌های سازمانی برای خدمات ابری عمومی ادامه می‌دهد، Google Cloud نوع جدیدی از قرارداد را به نام قراردادهای فلکس ارائه می‌کند تا شرکت‌ها را تشویق کند تا بار کاری را به مراکز داده خود منتقل کنند.

همانطور که از نام آن پیداست، قراردادهای Flex به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که حجم کاری خود را به مراکز داده Google بدون هیچ تعهد اولیه، همراه با دسترسی به فضای ذخیره‌سازی رایگان، محاسبات و خدمات شبکه مانند Spanner، BigQuery و AutoML منتقل کنند.

«برخی از مشتریان دید قوی نسبت به آینده ندارند، و پیش‌بینی نیازهای استفاده از ابر آنها را به چالش می‌کشد. به همین دلیل است که ما مشتاق هستیم که رویکرد انعطاف‌پذیرتری را برای نحوه مصرف و پرداخت خدمات Google Cloud با معرفی قراردادهای Flex به مشتریان ارائه دهیم.

نقد و بررسی: Nvidia AI Enterprise در VMware می درخشد

به‌عنوان بخشی از این گزینه مجوز جدید، شرکت‌هایی که ثبت‌نام می‌کنند مشوق‌هایی مانند تخفیف هزینه‌های ماهانه، تخفیف‌های استفاده متعهد، اعتبارات ابری، و دسترسی به خدمات حرفه‌ای بر اساس هزینه‌های ماهانه ارائه می‌شوند.

برخلاف سطح رایگان Google Cloud که ۳۰۰ دلار ارائه می‌کند در اعتبارات ابری و استفاده از بیش از ۲۰ سرویس رایگان برای مدت ۹۰ روز — اساساً به عنوان راهی برای اجازه دادن به کاربران برای آزمایش خدمات — قراردادهای Flex زمانی وارد عمل می شوند که یک مشتری سازمانی قصد دارد پول خرج کند.

توافقنامه های فلکس تعهدات هزینه را حذف می کند

«توافقنامه Flex زمانی استفاده می‌شود که مشتری بخواهد بارهای کاری تولید را روی GCP اجرا کند و پول خرج کند. یکی از سخنگویان گوگل گفت: با قراردادهای انعطاف پذیر، آنها برای باز کردن قفل تخفیف ها و سایر مشوق ها نیازی به توافقات بلندمدت ندارند.

چرا باز بودن همیشه مهم است

راه‌اندازی قراردادهای فلکس اولین تلاش این شرکت برای جذب مشتریان سازمانی با معاملاتی نیست که وعده کاهش هزینه‌های ابری آنها را می‌دهد. در سال ۲۰۱۷، این شرکت طرح تخفیف‌های استفاده متعهد را معرفی کرد که بر اساس آن، در ازای تعهد به استفاده از حداقل سطح منابع برای مدت معین، قیمت‌های تخفیفی ارائه می‌کرد.

در سال ۲۰۲۲، این شرکت طرح دیگری را با نام CUD انعطاف‌پذیر، که تخفیف‌های قابل پیش‌بینی و ساده با نرخ ثابت را ارائه می‌دهد که در چندین خانواده و منطقه ماشین مجازی اعمال می‌شود.

تقاضا برای خدمات ابری کاهش می یابد

Google Cloud و رقبای آن در بخش خدمات ابری عمومی، از جمله AWS و مایکروسافت، کاهش تقاضا در خدمات ابری را تجربه کرده‌اند، زیرا شرکت‌ها – با شرایط نامشخص اقتصاد کلان – کنترل هزینه‌های خود را دارند.

درآمد Google Cloud در سال ۳۲ درصد رشد کرد -در سال برای سه ماهه منتهی به دسامبر در مقایسه با رشد ۳۸ درصدی در سه ماهه متوالی قبلی.

Google Project IDX شبیه سازهای اندروید و iOS را اضافه می کند

AWS روند مشابهی را مشاهده کرد. علیرغم افزایش ۲۰ درصدی درآمد سال به سال، به ۲۱.۴ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، نرخ رشد AWS در مقایسه با رشد ۲۷.۵ درصد و ۳۳ درصدی که در سه ماهه سوم و سه ماهه دوم، به ترتیب.

مایکروسافت نیز شاهد کاهش تقاضای ابری خود بوده است و استراتژی استفاده از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی برای پر کردن شکاف درآمد.

سازنده Windows رشد ۲۹ درصدی را در کل درآمد ابری گزارش داد که به ۲۱.۵ میلیارد دلار برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۳ افزایش یافت، که نسبت به سه ماهه قبل، زمانی که شرکت پست ۳۱% رشد برای بخش.

در نتیجه کاهش رشد درآمد در پی افزایش استخدام در طول همه‌گیری، شرکت های فناوری اخراج های گسترده ای را اجرا کرده اند.