Atlassian ارتباط نادرست و اسکریپت معیوب را مقصر دانست و گفت که تقریباً نیمی از کاربران آسیب دیده بازیابی شده اند. انتظار بهبودی کامل بقیه در عرض دو هفته را دارد.
پس از حذف تصادفی محصولات خود و برنامههای شخص ثالث در طول تعمیر و نگهداری ابری برنامهریزیشده، Atlassian به بازیابی کامل برای تقریباً ۴۰۰ مشتری ادامه میدهد. با این حال، این شرکت در ۱۲ آوریل گفت که بهبودی کامل ممکن است تا دو هفته طول بکشد.
بهعنوان بخشی از نگهداری برنامهریزیشده در محصولات ابری منتخب در ۴ آوریل، Atlassian اسکریپتی را برای حذف دادههای قدیمی از یک سرویس منسوخ اجرا کرد. اما اسکریپت به اشتباه سایت ها، محصولات مرتبط، کاربران و برنامه های شخص ثالث را حذف کرد. Atlassian گفت که سیستمهای پشتیبان و بازیابی گستردهای را حفظ میکند و تا به امروز هیچ اطلاعاتی برای مشتریان بازیابی نشده است، اگرچه برخی از مشتریان از دست دادن دادهها را تا پنج دقیقه قبل از حادثه گزارش کردهاند. مهندسان در حال تلاش برای دستیابی به بازسازی کامل و ایمن برای تقریباً ۴۰۰ مشتری هستند.
اطلسیان در بیانیه ای گفت: «ما می دانیم که این قطعی غیرقابل قبول است و کاملاً متعهد به حل این مشکل هستیم. این حادثه نتیجه یک حمله سایبری نبوده و هیچ دسترسی غیرمجاز به داده های مشتری وجود نداشته است. این شرکت اعلام کرد که اقداماتی را برای جلوگیری از هر گونه وقوع در آینده انجام می دهد. از عصر سهشنبه، ۱۲ آوریل، این شرکت خدمات را به تقریباً ۴۵٪ از مشتریان تحت تأثیر قرار داده است.
پست های مرتبط
قطعی ابر اطلسی به ۴۰۰ مشتری رسید
قطعی ابر اطلسی به ۴۰۰ مشتری رسید
قطعی ابر اطلسی به ۴۰۰ مشتری رسید