۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت دات نت ۹ را راه اندازی کرد

به‌روزرسانی اصلی پلتفرم توسعه مایکروسافت که اکنون در اولین پیش‌نمایش در دسترس است، بر توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر ابر و مبتنی بر هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود.

به‌روزرسانی اصلی پلتفرم توسعه مایکروسافت که اکنون در اولین پیش‌نمایش در دسترس است، بر توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر ابر و مبتنی بر هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود.

نسخه آتی دات نت ۹ مایکروسافت، به‌روزرسانی بزرگ برنامه‌ریزی‌شده برای پلتفرم توسعه چند پلتفرمی این شرکت، بر توسعه نیتیو ابری و با AI-powered تمرکز خواهد کرد. این شرکت در یک بولتن در تاریخ ۱۳ فوریه گفت.

برای توسعه‌دهندگان بومی ابری، مایکروسافت بهبود عملکرد زمان اجرا، نظارت بر برنامه‌ها، و ارائه «مسیرهای هموار» به زیرساخت‌ها و خدمات تولید محبوب را هدف قرار خواهد داد. مورد دوم به اجرای Kubernetes و استفاده از پایگاه داده مدیریت شده و سرویس های کش مانند Redis اشاره دارد. این بهبودها به صورت چند لایه پشته دات نت ارائه خواهند شد. مایکروسافت گفت که این قابلیت ها با .NET Aspire ترکیب می شوند که هدف آن کاهش هزینه و پیچیدگی ساخت برنامه های ابری است. در کنار .NET 9، Visual Studio و Visual Studio Code تجربیات توسعه و استقرار جدیدی را برای NET Aspire اضافه خواهند کرد.

نحوه استفاده از لانچر پایتون برای ویندوز

مایکروسافت گفت .NET 9 همچنین ادغام هوش مصنوعی در برنامه ها را برای توسعه دهندگان دات نت آسان تر می کند. گام‌هایی در این راستا در NET 8 برداشته شد که نمونه‌ها و مستنداتی را برای بارهای کاری هوش مصنوعی، کلاینت‌های C# برای پایگاه‌های داده برداری و کتابخانه‌هایی مانند Semantic Kernel آورده بود. با دات نت ۹، مایکروسافت گفت که توسعه دهندگان کتابخانه ها و اسنادی را برای کار با OpenAI و مدل های منبع باز پیدا خواهند کرد، همراه با همکاری مستمر تیم دات نت در Semantic Kernel، OpenAI و Azure SDK برای اطمینان از اینکه توسعه دهندگان .NET “اول” دارند. کلاس تجربه» ساخت برنامه های کاربردی هوشمند.

نحوه استفاده از کلیدهای API برای ایمن سازی API های وب در ASP.NET Core

پیش‌نمایش ۱ از NET 9 این هفته ارائه شد. نسخه تولیدی دات نت ۹ در ماه نوامبر، تقریباً یک سال پس از ورود NET 8 فعلی، قرار است. مایکروسافت .NET 9 را به مدت ۱۸ ماه پشتیبانی خواهد کرد.

علاوه بر .NET 9 Preview 1، مایکروسافت .NET Aspire Preview 3 را منتشر کرد ، که دارای بهبودهای رابط کاربری در داشبورد و پشتیبانی از مؤلفه های جدید از جمله Azure OpenAI، Apache Kakfa، Oracle، MySQL، Azure Cosmos DB، و Orleans، چارچوب مایکروسافت برای ساخت برنامه های توزیع شده است.