۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

محاسبات ابری چقدر سبز است؟

در بیشتر موارد، رایانش ابری سبزتر از مراکز داده سنتی است. میزان سبز بودن بستگی به جزئیات هر استقرار فردی دارد.

در بیشتر موارد، رایانش ابری سبزتر از مراکز داده سنتی است. میزان سبز بودن بستگی به جزئیات هر استقرار فردی دارد.

برای کسب‌وکارهایی که به دنبال کسب امتیاز روابط عمومی و ESG (محیط‌زیست، اجتماعی، و حاکمیت) برای سبز بودن هستند، جایی که رایانش ابری در مقیاس فناوری پایدار رتبه‌بندی می‌شود. چگونه به آن پاسخ دهیم؟

مشکل رایانش ابری این است که هر استقرار متفاوت است و ترکیب متفاوتی از فناوری‌ها را شامل می‌شود. کل ردپای کربن بر اساس مجموعه پیچیده ای از عوامل است که تعیین می کند چه مقدار نیرو مورد نیاز است. آیا ابر یک فناوری پایدار است؟ پاسخ این است که بسیاری از مردم از آن متنفرند: “بستگی دارد.”

امروزه، همه ابر مقیاس‌کننده‌ها به خود می‌بالند که ابرهایشان سبز است و به سمت صفر حرکت می‌کنند. این همه درست است و برای آنها خوب است. با این حال، وقتی صحبت از سبز بودن استقرار ابرهای خاص برای شرکت های خاص می شود، می گوییم: “بله، این قسمت سبز است، اما این قسمت سبز نیست.” وابسته به استقرار است.

من قبلاً به این موضوع پرداخته ام، بنابراین اگر من را در اینجا دنبال کنید، چند مورد از این اظهارات اضافی هستند. با این حال، با قضاوت از پرسش‌های مطبوعاتی و سؤالاتی که از مشتریان دریافت می‌کنم، این موضوع در حال تبدیل شدن به یک موضوع داغ است.

چگونه ابر و محاسبات بزرگ HPC را بازسازی می کنند

من روی این می ایستم: ابرهای عمومی در مقایسه با رویکردهای سنتی تر برای محاسبات، گزینه سبزتری هستند. اما بسته به روشی که شرکت شما به طور خاص از رایانش ابری استفاده می کند، ممکن است ابر برای شما سبز نباشد.

با عرض پوزش که buzzkill تعیین شده است. با این حال، پایداری یک مسئله خاص استقرار است، حتی اگر در مطبوعات و ارائه‌دهندگان ابری به این شکل ترسیم نشده باشد. در واقع، ایده های جدیدی پیرامون این موضوع در حال ظهور است:

کارآیی کلی معماری ابر: همانطور که قبلاً توضیح داده‌ام، اگر بتوانیم همان مشکلات را با ۳۰۰ فناوری کمتر حل کنیم، آن معماری استقرار ابر را به سمتی هدایت می‌کند. واقعا سبز آنچه جالب است این است که در بسیاری از موارد، یک استقرار ابری با طراحی ضعیف که روی یک ارائه‌دهنده ابر عمومی بسیار سبز اجرا می‌شود، کربن بیشتری نسبت به یک معماری کاملاً بهینه‌شده در یک مرکز داده سنتی تولید می‌کند.

این موضوع آنقدر که باید مورد بحث قرار نمی گیرد. با این حال، این یک عامل تعیین کننده اصلی است که آیا استقرار ابر شما برای سیاره مفید است یا خیر. نظر من: اگر راه حل بهینه شده باشد به جای استقرار راه حل های بهینه نشده در مورد آنچه که بسیاری فناوری سبزتر می دانند، می توانیم خیلی بهتر عمل کنیم.

چرا معماران ابر دستمزد خوبی می گیرند؟

نقاط حضوری که کاربران ابری در آن قرار دارند. ممکن است یک ارائه دهنده ابر یک مرکز داده در ایالات متحده متصل به مزرعه بادی یا خورشیدی داشته باشد که بسیار عالی است. با این حال، سرویس‌های ابری، برنامه‌ها و داده‌های شما ممکن است از آن مرکز داده استفاده نکنند. مرکز داده ای که شرکت شما استفاده می کند ممکن است در منطقه، ایالت یا کشوری باشد که از نیروگاه زغال سنگ استفاده می کند. آیا ارائه دهنده سبز است؟ آره. آیا استفاده از آن ارائه دهنده شما را سبز می کند؟ بستگی به نحوه استقرار راه حل های ابری خود دارد.

توسعه برنامه‌های کاربردی بهینه‌سازی انرژی. همه ما درباره سرویس‌های آزمایش مستمری شنیده‌ایم که تعیین می‌کنند آیا برنامه شما مطابق با استانداردهای امنیت، عملکرد، پایداری و غیره است یا خیر. مصرفی که از همان رویکرد تست خودکار استفاده می کند؟ در مورد توانایی کدنویسی و استقرار برنامه‌ای که به حداقل توان برای انجام عملیات محاسباتی و ذخیره‌سازی در حال انجام نیاز دارد، چطور؟

بیشتر توسعه دهندگان روی این موضوع تمرکز نمی کنند. با توجه به اینکه آنها باید عملکرد، امنیت، پایداری و غیره را اولویت بندی کنند، درخواست از آنها برای کدنویسی و تست کارایی انرژی در حمایت از پایداری ممکن است خیلی زیاد باشد. با این حال، ممکن است به مقدار بسیار کمی کار برای بهینه سازی قدرت نیاز داشته باشد.

مجوز نرم افزار HashiCorp تبدیل به realpolitik می شود

برنامه‌ها و سیستم‌های ذخیره‌سازی داده‌ها را می‌توان «بهینه‌سازی انرژی» کرد تا مصرف آن‌ها را به نصف کاهش دهد و صورت‌حساب مصرف ابری شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بارهای کاری بهینه شده نیازی به تخصیص منابع ابری زیادی ندارند، سرورهای فیزیکی کم مصرف را اجرا می کنند و برای منابع کمتری از شما صورتحساب می گیرند. این حتی برای سخت افزارهای سنتی و متعلق به مستقر در مراکز داده سنتی مفیدتر است. اگر توسعه برنامه‌های بهینه‌سازی انرژی از منابع کمتری توسط طراحی استفاده کند، شرکت‌ها ممکن است خرید سخت‌افزار جدیدی را که باید به دیوار وصل شوند، به تاخیر بیاندازند.

هیچ یک از اینها نباید کسی را متعجب کند. ما فقط پیام های ساده ای را دوست داریم که بدون توجه به هر اتفاقی درست هستند. رایانش ابری مجموعه ای پیچیده و توزیع شده از سیستم ها است، و هیچ چیز در مورد تعریف هر یک از مزایای درک شده، که بسیاری از آنها وجود دارد، ساده نخواهد بود. پایداری یکی از آن چیزهایی است که برای پاسخگویی صحیح، وارد مجموعه پیچیده ای از مفاهیم می شود که باید در نظر گرفته شود. از این بابت متاسفم، اما باید انجام شود.