۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مراقب هزینه های ابر پنهان باشید

ارائه دهندگان ابری در حال جمع آوری «هزینه های ناخواسته» هستند و شرکت ها در حال عقب نشینی هستند. در اینجا چند نکته برای مذاکره و مدیریت بهتر آن هزینه ها وجود دارد.

ارائه دهندگان ابری در حال جمع آوری «هزینه های ناخواسته» هستند و شرکت ها در حال عقب نشینی هستند. در اینجا چند نکته برای مذاکره و مدیریت بهتر آن هزینه ها وجود دارد.

اخیراً یک ماشین دست دوم یا نو خریداری کرده اید؟ اگر دارید، مشکلات مربوط به «هزینه‌های ناخواسته» را که برخی از فروشندگان اصرار دارند به آن رسیدگی کنند، درک می‌کنید.

هزینه‌های ناخواسته به هزینه‌های اضافی اطلاق می‌شود که فروشندگان خودرو ممکن است در قرارداد خرید لحاظ کنند. این هزینه ها اغلب با هزینه واقعی خودرو ارتباطی ندارند و می توانند به طور قابل توجهی قیمت کلی را افزایش دهند. مطمئنم قبلاً آنها را دیده‌اید: هزینه‌های اداری، پردازش اسناد و هزینه‌های تبلیغاتی مورد علاقه من، به این معنی که از شما می‌خواهند هزینه‌های بازاریابی خود را بپردازید. آنها هوس دارند آن یکی را امتحان کنند، اما همیشه این اتفاق می افتد.

اکنون، اگر هزینه‌های ناخواسته در صورت‌حساب ابری شما ظاهر شود، چه؟ این رایج‌تر می‌شود و شرکت‌ها شروع به عقب‌نشینی می‌کنند.

هزینه های ابر پنهان

در مدت کوتاهی پس از انتقال انبوه به ابر در طول همه‌گیری، تماس‌های نگران‌کننده‌ای در مورد هزینه‌هایی دریافت کردم که شرکت‌ها انتظار آن را نداشتند. اینها واقعاً پنهان نیستند. آنها بخشی از قراردادهای طولانی هستند که ارائه دهندگان ابری مشتریان خود را به امضای آنها می رسانند، مشابه قراردادهای شرایط خدماتی که ما به طور معمول در تلفن های خود می پذیریم.

چرا کوه یخ آپاچی بر داده ها در فضای ابری حکومت می کند؟

هزینه‌های اینجا و آنجا، مانند هزینه‌های خروج، در ابتدا باعث نگرانی نمی‌شوند. اما، اکنون که شرکت‌ها با سرعت کامل در زمینه ابر و انتقال داده‌ها از ابر عمومی به عنوان بخشی از پردازش روزانه خود هستند، این هزینه‌ها شروع به افزایش می‌کنند.

کارمزدها می‌توانند مدیریت هزینه را در هنگام انتقال داده‌ها در پلتفرم‌های ابری مختلف پیچیده‌تر کنند، که برای استقرار چند ابری معمول است. همچنین، عوامل مختلفی مانند مکان، جغرافیا، و نوع داده‌ها می‌توانند به میزان قابل توجهی بر اندازه این هزینه‌ها تأثیر بگذارند.

روی خروج تمرکز کنید

هزینه‌های خروجی که برای داده‌های منتقل شده از شبکه ارائه‌دهنده خدمات ابری اخذ می‌شود، اکنون یک دکمه داغ است، حتی اگر سال‌ها بخشی از صورت‌حساب‌های ابری بوده است.

هزینه‌های خروجی بالا می‌تواند هزینه‌های عملیاتی را افزایش دهد و سازمان‌ها را از انتقال بین ارائه‌دهندگان ابری یا انتقال داده‌هایشان به گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر، حتی به مراکز داده سازمانی خود، محدود کند. همانطور که یکی از مشتریان من گفت، آنها احساس می کنند داده های آنها برای باج نگهداری می شود.

این موضوع توجه رگولاتورها از جمله تنظیم‌کننده ارتباطات بریتانیا، Ofcom را به خود جلب کرده است. در واقع، آنها شروع به بررسی موانع کاربران در هنگام تلاش برای تغییر ارائه دهندگان ابری کردند، در درجه اول هزینه های خروج بالا.

ردیس در مقابل کابالهای تریلیون دلاری

چه باید کرد؟

کسب و کارها در حال بررسی استراتژی هایی برای کاهش تأثیر هزینه های خروج هستند. البته استفاده از finops به ذهن می رسد. Finops نمی تواند کار زیادی برای به حداقل رساندن هزینه های پنهان انجام دهد، اما می تواند از قبل به شما بگوید که هزینه ها چقدر خواهد بود. دیگر پنهان نیست.

یک رویکرد شامل بهینه سازی فرآیندهای انتقال داده است. این امر حجم جریان داده های خروجی را کاهش می دهد و در نتیجه می تواند هزینه های خروج را کاهش دهد. هنگام طراحی سیستم‌های ابری، من همیشه به دنبال رویدادهایی هستم که داده‌ها از یک ارائه‌دهنده ابری منتقل می‌شوند و سعی می‌کنم تأثیر آن را به حداقل برسانم. این برای بسیاری جدید است زیرا انتقال داده به داخل و خارج از هر سیستمی امری عادی بوده است.

رویکرد دیگر استفاده از خدمات ابری اتصال مستقیم است. اینها می توانند از یک ارتباط خصوصی اختصاصی بین زیرساخت داخلی شرکت و ابر استفاده کنند. از آنجایی که اینترنت عمومی را برای انتقال داده دور می‌زنید، این هزینه‌های خروج را به حداقل می‌رساند. هزینه نیز با این همراه است: تغییرات مدار. با این حال، حجم بالاتر داده‌ای که از فضای ابری خارج می‌شود، می‌تواند منطق اقتصادی بهتری داشته باشد.

سایر ترفندهای شبکه، مانند شبکه‌های تعریف‌شده توسط نرم‌افزار و اتصالات ابری، روشی کم‌هزینه را برای دور زدن تغییرات مربوط به اتصال داده و خروج ارائه می‌دهند. اگرچه راه‌اندازی آن می‌تواند پرهزینه باشد، اما کسب‌وکارها کنترل بیشتری بر ترافیک داده‌های خود دارند. مسیریابی کارآمد می تواند به به حداقل رساندن هزینه های خروج کمک کند.

AWS re:Invent 2023: 7 نکته از رویداد بزرگ سالانه

ارائه دهندگان ابر در حال پاسخگویی هستند

البته، بسیاری به دنبال این هستند که ارائه دهندگان ابری این هزینه ها را برای رفع مشکلات دریافت کنند. ممکن است آنها از نظر قانونی موظف به حذف این هزینه‌ها نباشند، اما به کاربران ابری گوش می‌دهند و گام‌هایی برای کاهش هزینه‌های خروج برداشته است. بسیاری از شرکت‌ها در وهله اول نیاز خود را برای حضور در فضای ابری زیر سوال می‌برند و در صورت بالا بودن هزینه‌ها، می‌توانند به پلتفرم‌های دیگر بروند.

بسیاری از بازگشت‌هایی که اتفاق می‌افتد صرفاً به خاطر مسائل مربوط به هزینه است. اگر همه چیز برابر باشد، شرکت ها ترجیح می دهند در فضای ابری بمانند. اگر شرکت‌ها بتوانند از هزینه‌های آزاردهنده خلاص شوند، این امر می‌تواند برخی از شرکت‌ها را در ارائه‌دهندگان ابر عمومی حفظ کند.

اگر در حال حاضر یک مدیر ابر عمومی بودم، آن تماس را برقرار می‌کردم. با ارزان شدن هزینه‌های سخت‌افزاری، بحث تجاری برای محاسبات ابری عمومی پیچیده‌تر از پنج سال پیش است. اگر ابر مقرون به صرفه بودن خود را ثابت نکند، شرکت‌ها گزینه‌های دیگری دارند.