۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

معایب راه حل های بومی ابری

توسعه بومی ابری از محبوبیت و رشد زیادی برخوردار است، اما پیچیدگی و قفل شدن فروشنده، معاوضه چابکی و قابلیت اطمینان است.

توسعه بومی ابری از محبوبیت و رشد زیادی برخوردار است، اما پیچیدگی و قفل شدن فروشنده، معاوضه چابکی و قابلیت اطمینان است.

اخرین مطالعه Gartner پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۹۵ درصد از حجم کاری برنامه‌ها بر روی پلتفرم‌های ابری وجود خواهد داشت (در مقایسه با ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۱). من تمایل دارم این نوع پیش بینی ها را باور نکنم زیرا پذیرش هرگز خطی نیست. برنامه‌هایی که به آسانی به روش‌های توسعه جدید تبدیل می‌شوند (در این مورد، بومی ابری) ما تمام می‌شود و بنابراین سرعت پذیرش آنها خیلی زودتر از آنچه که اکثر آنها می‌دانند کاهش می‌یابد یا متوقف می‌شود.

اگر هنوز در مورد معنای “بومی ابر” کمی گیج هستید، تنها نیستید. این بهترین توضیح من است: 

توسعه بومی ابری فرآیند طراحی، ساخت و اجرای برنامه‌ها در محیط رایانش ابری است. از مزایا، الگوهای معماری و قابلیت‌های ابر برای بهینه‌سازی عملکرد، مقیاس‌پذیری و کارایی هزینه استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، ما همه چیز را برای ارائه قابلیت‌های ابر مانند، بدون توجه به جایی که اجرا می‌شود، چه فضای ابری و چه در فضای ابری، به کار می‌گیریم.

این رویکرد به‌عنوان اجازه‌ی زمان سریع‌تر به بازار، افزایش چابکی و انعطاف‌پذیری، و مقیاس‌پذیری و قابلیت اطمینان به فروش می‌رسد. این یک تغییر اساسی در روش توسعه، استقرار و مدیریت نرم‌افزار است که سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا از قابلیت‌های ابر برای هدایت نوآوری و رشد کسب‌وکار استفاده کامل کنند. همچنین، با فناوری توسعه محبوب مانند کانتینرها و ارکستراسیون کانتینر کار می کند.

MongoDB CTO: آنچه که توسعه دهندگان امروزی برای موفقیت به آن نیاز دارند

توسعه برنامه‌های بومی در فضای ابری، در عین حال که مزایای زیادی را ارائه می‌دهد، دارای معایبی است. بسیاری از افرادی که رویکردها و فناوری‌های بومی ابری را اتخاذ می‌کنند، به سرعت آنها را نادیده می‌گیرند. با این حال، زمانی که ما از رویکردهای بومی ابری برای استقرار بارهای کاری بیشتر و بیشتر استفاده می کنیم، آنها آشکارتر می شوند. به خاطر داشته باشید که من مخالف فناوری ابری بومی نیستم، من ادعا می‌کنم که باید جنبه‌های منفی و همچنین جوانب مثبت را در نظر بگیریم. بنابراین، ما اینجا هستیم.

قفل کردن فروشنده. یکی از مشکلات اصلی توسعه و استقرار بومی ابری این است که می‌تواند به قفل شدن فروشنده منجر شود. هنگامی که برنامه ای ساخته می شود و برای یک ارائه دهنده ابر خاص مستقر می شود، معمولاً از قابلیت های بومی آن ارائه دهنده ابر استفاده می کنید. انتقال به یک ارائه دهنده دیگر یا یک پلت فرم داخلی می تواند دشوار و پرهزینه باشد. این می تواند انعطاف پذیری سازمان را از نظر مکانی که آنها برای اجرای برنامه های خود انتخاب می کنند، محدود کند. این امر در مواجهه با چیزی که بسیاری معتقدند قابلیت اصلی توسعه ابری است: قابل حمل بودن.

چگونه پایگاه داده NoSQL MongoDB به چمن پایگاه داده رابطه ای نفوذ می کند

بیشتر طرفداران توسعه ابری بومی در این توهم هستند که قفل کردن مشکلی ندارند. با توجه به اینکه ابر بومی معمولاً به معنای استفاده از کانتینرهایی است که قرار است قابلیت حمل را فراهم کنند، می‌توانید دلیل آن را درک کنید. حقیقت این است که شما باید از ویژگی‌های بومی در ارائه‌دهندگان و پلتفرم‌های ابری خاص (ذخیره‌سازی، امنیت، و غیره) استفاده کنید و انجام این کار توانایی شما را برای انتقال ارزان آنها به پلتفرم‌های دیگر محدود می‌کند.

شکاف مهارت‌ها. نقطه ضعف دیگر این است که توسعه بومی ابری می‌تواند پیچیده باشد و به مجموعه‌ای از مهارت‌ها و ابزارها در مقایسه با توسعه سنتی داخلی و عمومی ابری نیاز داشته باشد. این می‌تواند برای سازمان‌هایی که با روش‌های بومی ابری آشنا نیستند و ممکن است به آموزش و منابع اضافی نیاز داشته باشند، چالش‌برانگیز باشد.

من اغلب به دلیل این مشکل، استقرارهای بومی ابری با طراحی ضعیف را می بینم. اگر در ساخت و استقرار این نوع سیستم ها مهارت ندارید، نتایج احتمالی برنامه های کاربردی بسیار پیچیده و ضعیف طراحی شده است. این به کسی کمک نمی کند.

Eclipse سازمانی جاوا بخار جمع می کند، MicroProfile می لغزد

هزینه بیش از حد است. در نهایت، سازمان‌ها ممکن است متوجه شوند که هزینه‌های توسعه ابری می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد. قیمت گذاری مبتنی بر استفاده می تواند منجر به هزینه های غیرمنتظره شود اگر برنامه ای با افزایش ترافیک مواجه شود. سازمان ها باید به دقت بر استفاده خود نظارت داشته باشند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند، در غیر این صورت ممکن است با مازاد بودجه مواجه شوند. من نمی‌توانم برنامه‌های بومی ابری را بدون برنامه‌های صوتی ابری finops اجرا کنم. بسیاری از سازمان ها این روزها در حالی که انتظار ۲۰۰۰ دلار را داشتند، صورت حساب های ابری ۱۰۰۰۰۰ دلاری دریافت می کنند. اوه!

توسعه برنامه‌های بومی ابری مزایای بسیاری را ارائه می‌دهد، اما سازمان‌ها باید از این نکات منفی بالقوه آگاه باشند و بر این اساس برنامه‌ریزی کنند تا به طور کامل مزایای این رویکرد را درک کنند. مشکلی که اکنون می بینم این است که بسیاری از شرکت ها از توسعه و استقرار بومی ابری بدون درک این نکات منفی استفاده می کنند. بنابراین، آنها نمی توانند ریسک ها را بر اساس آن مدیریت کنند.

اگر این مسیر استراتژیک شماست، تعداد زیادی به شما ملحق می شوند. مطمئن شوید که با هر دو چشم باز وارد توسعه ابری بومی می شوید.