۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

معنای ابر بومی برای کسب و کار شما چیست

اصول و معماری‌های بومی ابری همه در مورد دستیابی به چابکی مورد نیاز برای رقابتی ماندن در یک بازار همیشه در حال تغییر هستند.

اصول و معماری‌های بومی ابری همه در مورد دستیابی به چابکی مورد نیاز برای رقابتی ماندن در یک بازار همیشه در حال تغییر هستند.

از تولید تا حمل‌ونقل تا خرده‌فروشی، شرکت‌ها تقریباً در هر صنعتی از تحولات دیجیتالی خود با حرکت به زیرساخت‌های مبتنی بر ابر پشتیبانی می‌کنند. تغییر از نرم‌افزار داخلی به سرویس‌های ابری در فرآیند توسعه و استقرار برنامه‌ها، به‌ویژه برنامه‌های نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) انقلابی بوده است. اما استفاده از ابر اغلب کافی نیست. برای بهره مندی از چابکی، در دسترس بودن، مقیاس پذیری و عملکرد کلی که ارائه می دهند، باید از برنامه های کاربردی ابری استفاده کنید.

معماری‌های بومی ابر به استانداردی برای توسعه نرم‌افزار مدرن تبدیل شده‌اند. اما همراه با این محبوبیت، عدم قطعیت نیز به وجود آمده است. دقیقاً به چه معناست که یک برنامه کاربردی ابری باشد؟ تعاریف “بومی ابر” به اندازه تعداد برنامه های کاربردی ابری که امروزه کار می کنند متنوع است. اما برخی از اصول استاندارد و آسان برای درک وجود دارد که هنگام بررسی ساخت یک برنامه کاربردی ابری ارزشمند هستند.

معنای بومی ابر

برنامه‌های کاربردی Cloud Native سیستم‌های نرم‌افزاری هستند که با ویژگی‌های پویا، مقیاس‌پذیر و بسیار در دسترس ابر به عنوان اصول راهنما ساخته می‌شوند. معماری اپلیکیشن بومی ابری پاسخی به چالش هایی است که توسعه دهندگان نرم افزار هنگام کار با رویکردهای قدیمی توسعه نرم افزار با آن مواجه هستند. برنامه های کاربردی Cloud-Native به طور خاص:

  • از تخصیص منابع پویا در ابر استفاده کنید. این بدان معناست که ردپای برنامه بسته به تقاضاهایی که در حال حاضر روی آن اعمال می‌شود، از نظر اندازه متفاوت خواهد بود، و منابع مصرف‌شده برای مطابقت با منابع مورد نیاز در آن زمان فعلی تنظیم می‌شوند.
  • از معماری های سرویس یا میکروسرویس استفاده کنید. استفاده از سرویس‌های میکرو به اندازه و پیچیدگی برنامه اجازه می‌دهد تا به راحتی و به روش‌های قابل مدیریت مقیاس شوند.
  • کانتینری هستند. استفاده از کانتینرها اجازه می‌دهد تا سرویس‌ها در محیط‌های مختلف به سرعت و به آسانی بدون نگرانی‌های پیچیده مدیریت وابستگی مستقر شوند.
  • سرویس‌ها را با استفاده از Kubernetes هماهنگ کنید. Kubernetes، استاندارد واقعی برای هماهنگی و مدیریت کانتینر، کانتینرها را راه‌اندازی می‌کند، ارتباطات بین کانتینرها را راه‌اندازی می‌کند، برای خرابی‌ها نظارت می‌کند، کانتینرها را در صورت نیاز راه‌اندازی مجدد می‌کند، و اندازه برنامه را در صورت نیاز برای موارد استفاده فعلی تغییر می‌دهد. Kubernetes برای ایجاد برنامه‌ها و سرویس‌های با اندازه پویا با ابر کار می‌کند.
  • داده‌ها را در پایگاه‌های داده تحت مدیریت ابری و سایر سرویس‌های داده ذخیره و مدیریت کنید. سرویس‌های داده بهینه‌شده برای ابر که به‌طور خودکار مقیاس می‌شوند تا نیازهای برنامه را برآورده کنند و مقادیر زیادی داده را به آسانی در دسترس قرار دهند، الزامات استاندارد برای برنامه‌های کاربردی ابری هستند.
  • از گردش کارهای توسعه و عملیات مدرن استفاده کنید. این شامل devops، ادغام پیوسته و تحویل مداوم (CI/CDمدیریت کد منبع Git و موارد مشابه است. فرآیندها و رویه ها.
درآمد AWS 33 درصد جهش کرد اما رشد کند می شود

علاوه بر این، بسیاری از برنامه‌های کاربردی، اما نه همه آن‌ها، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر ابر ناشناس باشند، یا حداقل می‌توانند به طور منطقی به ارائه‌دهندگان ابری جدید منتقل شوند. در برخی موارد، برنامه‌های کاربردی ابری در محیط‌های ابری ترکیبی یا چند ابری کار می‌کنند.

چرا از معماری های بومی ابری استفاده کنیم؟

فرآیندها و رویه‌های توسعه برنامه و عملیات بومی ابر، برنامه‌های کاربردی مدرن و بهترین را ایجاد می‌کنند، زیرا بر جنبه‌های حیاتی تجربه برنامه مدرن تأکید دارند:

اتوماسیون. بسیاری از منابع IT را می توان برای کارهای دستی و تکراری هدر داد. این شامل وظایفی مانند مدیریت استقرار، اجرای مجموعه‌های آزمایشی و افزودن، اصلاح، ارتقاء و از کار انداختن سخت‌افزار است. خودکارسازی این وظایف باعث صرفه جویی در زمان و هزینه سازمان ها می شود و سود بزرگی را برای مشاغل با هر اندازه ای به ارمغان می آورد. وقتی برنامه هایی را با استفاده از اصول بومی ابری می سازید، فرآیند خودکارسازی محیط های توسعه و عملیات شما به طور طبیعی انجام می شود.

بازیابی بلایا در فضای ابری

چابکی. چابکی توانایی شناسایی و واکنش سریع به تغییرات است. این یک مهارت حیاتی در چشم انداز کسب و کار مدرن است. سازمان‌هایی که اپلیکیشن‌های بومی ابری را می‌سازند و راه‌اندازی می‌کنند، زیرک‌تر عمل می‌کنند و به شرایط تجاری و فناوری در حال تغییر سریع‌تر و موثرتر پاسخ می‌دهند. بیشتر اینها از ماهیت پویای معماری‌های بومی ابری ناشی می‌شود.

مقیاس‌پذیری. همانطور که تجارت شما رشد می کند، منابع مورد نیاز برنامه شما نیز افزایش می یابد. افزایش مصرف، مانند آنچه در شلوغ ترین روزهای شما رخ می دهد، می تواند زیرساخت های برنامه های کاربردی سنتی را ویران کند. یک زیرساخت ابری بسیار پویا به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا به روشی خودکارتر و قابل مدیریت‌تر مقیاس شوند. اما این پویایی ابر رایگان نیست. برنامه شما باید طوری ساخته شود که تخصیص منابع پویا به درستی مورد استفاده قرار گیرد. برنامه های کاربردی Cloud-Native برای این منبع پویا طراحی شده اند.

در دسترس بودن. در دسترس بودن معیاری است از درصد زمانی که برنامه شما برای استفاده در دسترس مشتریان قرار می گیرد، در مقابل عدم دسترسی به دلیل قطع، نگهداری یا مراحل ارتقاء برنامه. در دسترس بودن کم معمولاً به یک مسئله جدی رضایت مشتری تبدیل می شود. حفظ در دسترس بودن بالا برای رضایت مشتری و در نتیجه رشد کسب و کار بسیار مهم است.

تاب آوری خودکار. هنگامی که خطاها و خرابی های برنامه رخ می دهد، باید بتوانید مشکلات را حل کنید و به سرعت به عملکرد عادی بازگردید. هرچه بازیابی خودکارتر باشد، برنامه شما زودتر می تواند به عملکرد عادی بازگردد و مشکل کمتری برای کارکنان، مشتریان و کسب و کار شما به طور کلی ایجاد می کند. بازیابی خودکار به شما کمک می کند تا سطح بالایی از خدمات را برای مشتریان خود حفظ کنید.

در حالی که نمی توانید پیش بینی کنید که چه زمانی خراب می شود، می توانید درخواست خود را برای آنها آماده کنید. با استفاده از طرح‌های مقاوم در برابر خطا و مکانیزم‌های شکست در برنامه و زیرساخت برنامه، می‌توانید انعطاف‌پذیری و در نتیجه در دسترس بودن خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. معماری‌های بومی ابری انعطاف‌پذیری خودکار را در برنامه‌های مدرن تشویق می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند.

توسعه API ها و برنامه های کاربردی آماده اکوسیستم

ادغام پیوسته/تحویل مستمر (CI/CD). CI/CD یک فرآیند تحویل نرم‌افزار است که ساخت، آزمایش و استقرار را خودکار می‌کند و به نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا سریع‌تر و قابل اعتمادتر از سیستم‌های توسعه به سیستم‌های تولید زنده حرکت کند. علاوه بر این، یک استراتژی استقرار CI/CD خوب، تغییرات را در برنامه‌ها در محل، بدون توقف برنامه‌ها اجرا می‌کند. این باعث افزایش چابکی کسب و کار، کیفیت نرم افزار و پاسخگویی مشتری می شود.

بدون CI/CD، برخی از شرکت‌ها ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بین استقرار نسخه‌های نرم‌افزار جدید صبر کنند. با یک سیستم CI/CD با کیفیت بالا، برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر را می توان روزانه، ساعتی یا حتی سریعتر اجرا کرد. شرکت هایی مانند آمازون به طور معروف تغییراتی را در برنامه خرده فروشی خود با سرعت صدها یا هزاران به روز رسانی در ساعت ایجاد می کنند (با یک اندازه گیری، آمازون نرم افزار را هر ۱.۶ ثانیه به کار می برد). این تنها زمانی امکان‌پذیر است که از برنامه‌های بومی ابری استفاده می‌شود و فرآیندهای CI/CD خودکار و جامد در محل وجود دارند که نیازی به پایین آوردن برنامه برای استقرار کامل ندارند.

مهاجرت به معماری بومی ابری مزایای زیادی دارد. یک برنامه بومی ابری از اتوماسیون، چابکی، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری خودکار استفاده می کند. همچنین می تواند به شما در دستیابی به تحویل مداوم و دوام کمک کند. این مزایا را می توان برای هر نوع کسب و کاری اعمال کرد. شما می توانید از اصول و تکنیک های بومی ابری برای بهبود نرم افزار و کارآمدتر کردن کسب و کار خود استفاده کنید. مهم‌تر از همه، معماری بومی ابری می‌تواند چابکی شما را بهبود بخشد و به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا در اقتصاد در حال حرکت ما رقابتی بماند.