۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مهاجرت ابرها هنوز دردناک است

بدون گلوله جادویی، شرکت‌ها باید کار سختی را برای بهینه‌سازی حجم کاری ابری خود انجام دهند، به خصوص قبل از پرش به هوش مصنوعی مولد.

بدون گلوله جادویی، شرکت‌ها باید کار سختی را برای بهینه‌سازی حجم کاری ابری خود انجام دهند، به خصوص قبل از پرش به هوش مصنوعی مولد.

یک نظرسنجی اخیر به ما می گوید که اکثر ما قبلاً چه چیزهایی می دانیم. مهاجرت های ابری پیچیده، پرهزینه هستند و اغلب باید موفقیت آمیزتر باشند. شاید وقت آن رسیده باشد که حفر چاله مهاجرت را متوقف کنیم و یاد بگیریم که بهتر عمل کنیم.

مهاجرت ابر، حتی با ظهور هوش مصنوعی مولد، تلاش قابل توجهی در دنیای رایانش ابری است. مهاجرت‌های ابری یک تلاش اصلی برای تبدیل داده‌ها و انتقال برنامه‌ها به پلتفرم‌هایی است که اکثر شرکت‌ها معتقدند «مقاوم در آینده» هستند.

پس از بیش از ۱۰ سال مهاجرت برنامه‌ها و داده‌ها به فضای ابری، فکر می‌کردید تا الان می‌توانیم آن را دریافت کنیم. با این حال، این مورد نیست.

چرا مهاجرت هنوز چالش برانگیز است؟

گزارش اخیر گزارش وضعیت Cloud 2023 Flexera به آن اشاره شد که ۶۶ درصد از متخصصان فناوری اطلاعات سازمانی مهاجرت ابری را به عنوان یک چالش اصلی معرفی می‌کنند. چرا؟ اینها نکات برجسته گزارش هستند:

  • مشکلات پهنای باند شبکه بر اتصال کارکنان تأثیر می‌گذارد، که مانعی در دنیای جدید است که در آن کارمندان به این طرف و آن طرف پراکنده هستند، برخی بدون اتصال اینترنتی قابل اعتماد. پهنای باند کافی برای استفاده از “ابر” اجباری است.
  • تصور می‌رود که تاخیر یا عملکرد کند برنامه باعث مشکلات کیفیت می‌شود. این تجربه منفی باعث افزایش ناامیدی کاربران می شود. من مطمئن هستم که این نیز به مسائل پهنای باند مربوط می شود.
  • موقعیت کار و تجربه کاربری ضعیف باعث می شود شرکت ها در بهره وری متحمل ضرر شوند. من گمان می کنم که این به دلیل قطع شدن ابر نیست، بلکه سایر مسائل نادیده گرفته شده، مانند قطع شدن شبکه و قطعات سیستم برای تعمیر و نگهداری است. بسیاری از مردم این را توضیح نمی دهند.
  • در نهایت، منابع فناوری اطلاعات محدودی برای کمک به چالش‌های مهاجرت در هر مرحله وجود دارد. این به نیاز به استعدادهای بیشتر در شرکت و برخی از کارمندانی که دیگر نمی‌خواهند در زمینه مهاجرت کار کنند، برمی‌گردد.
راکوتن ظرف دو سال خود را از سرمایه گذاری Hadoop رها می کند

هسته موضوع

واقعیت این است که ما در بیشتر موارد مهاجرت را به درستی انجام نداده‌ایم. ارائه دهندگان ابر، ابر را به عنوان چیزی فروختند که باید در اسرع وقت مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین حجم کار و مجموعه داده های عظیم برداشته شد و به این “پلتفرم معجزه” جدید منتقل شد.

سه مورد روی داد:

اول، گران‌تر از آن چیزی بود که فکر می‌کردیم. من از تعداد اثبات‌نشده‌ای از ابر استفاده می‌کنم که هزینه آن ۲.۵ برابر هزینه‌ای است که شرکت‌ها معتقد بودند برای کار با حجم‌های کاری و مجموعه‌های داده در ابر هزینه دارد. همه اینها در سال ۲۰۲۲ منفجر شد، زمانی که ما نیز در طول همه گیری همه گیر، بارهای کاری را جابجا کردیم، بسیاری از آنها با برنامه ها و مجموعه داده های بهبود نیافته بودند.

9 سوالی که باید در مورد امنیت ابری خود بپرسید

دوم، برنامه‌های ضعیف طراحی، توسعه‌یافته و مستقر شده از مراکز داده سازمانی به فضای ابری منتقل شدند، جایی که برنامه‌ها هنوز باید طراحی، توسعه و استقرار بهتری داشته باشند. از آنجایی که برای ناکارآمدی‌های موجود هزینه می‌کنیم، هزینه بیشتری برای اجرای آنها در فضای ابری می‌پردازیم.

این ابر اغلب به‌عنوان یک پلتفرم به تصویر کشیده می‌شود که سیستم‌های بومی ابری و مبتنی بر کانتینر را با طراحی زیبا اجرا می‌کند. بیشتر بارهای کاری در حال اجرا در فضای ابری مدرن نیستند، و اگرچه کار می کنند، اما بهینه نشده اند. در بسیاری از موارد، آنها به عنوان پروژه های آتی به رهبری فروخته می شوند که در آن نوسازی برنامه اتفاق می افتد. بیشتر این فقط به بدهی فنی تبدیل می‌شود، که به معنای لگد زدن قوطی در جاده در حین پرداخت هزینه جاده است.

در نهایت، شرکت‌ها از اشتباهات خود درس نمی‌گیرند. من اغلب از میزان واقعیت ابری بدی که اکثر شرکت‌ها می‌پذیرند شگفت زده شده‌ام. اگرچه برخی از آنها به مراکز داده سازمانی بازگشته اند، برخی از آنها در واقع برنامه های کاربردی و بهینه سازی داده ها را تامین مالی می کنند. ما همچنان در حال دریافت C- در ارزش بازگشتی به کسب و کار، هدف مشترکمان هستیم.

5 گام برای تطبیق هزینه های Kubernetes

اصلاح

هیچ ابزار جادویی وجود ندارد. استفاده از رویکردهای بومی ابری برای اکثر برنامه ها نتیجه معکوس خواهد داشت. موفقیت مستلزم توجه زیاد به برنامه ریزی و درک اینکه همه چیز در حال حاضر کجاست، جایی که باید باشد و مراحل ۱ تا ۱۰۰ برای رسیدن به آن جا نیاز دارد. این اغلب برای شرکت‌ها در سال ۲۰۲۴ بسیار پیچیده، ترسناک و گران است.

کار سخت باید اکنون انجام شود. من از شرکت‌ها می‌خواهم بر روی آنچه باید تغییر کند و آنچه باید برای ایجاد این تغییر انجام شود تمرکز کنند. فهمیدنش سخت نیست، و من گمان می‌کنم که اکثر شرکت‌ها می‌دانند که این کار باید انجام شود.

کاتالیزور برای رفع مشکلات در حال حاضر علاقه گسترده به هوش مصنوعی مولد است. این فناوری تغییر دهنده بازی به بسیاری از شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر به بازارهای خود نفوذ کنند. با توجه به بدهی فنی فعلی و این واقعیت که شما یا هر کاری را که باید انجام دهید یا برای پرش به استخر هوش مصنوعی مولد پرداخت خواهید کرد، این اتفاق رخ نخواهد داد. در غیر این صورت، خسته نباشید.

با این حال، این به معنای تعهد به تغییر است، به این معنی که ابتدا قبول کنید که مشکل دارید. چه کسی اولین خواهد بود؟