۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نحوه ارزش گذاری خدمات رایانش ابری

از آنجایی که هزینه‌های خدمات ابری همچنان در حال افزایش است، شرکت‌ها باید تعیین کنند که آیا ارزش تجاری آن خدمات ارزش قیمت آن را دارد یا خیر.

از آنجایی که هزینه‌های خدمات ابری همچنان در حال افزایش است، شرکت‌ها باید تعیین کنند که آیا ارزش تجاری آن خدمات ارزش قیمت آن را دارد یا خیر.

ارزش به ارزش یا سودمندی چیزی اشاره دارد که برای افراد یا سازمان ها دارد. این موضوع ذهنی است و می تواند از فردی به فرد دیگر، یا کسب و کار دیگر، یا از زمینه ای به زمینه دیگر متفاوت باشد. ارزش را می توان به عنوان مزایا یا مزایایی که چیزی در مقایسه با هزینه یا تلاش مورد نیاز برای به دست آوردن آن ارائه می کند، در نظر گرفت.

ارزش صرفاً توسط ویژگی‌های فیزیکی یا ذاتی یک کالا یا خدمات تعیین نمی‌شود، بلکه با ادراک و ترجیحات افراد یا نهادهایی که آن را دارند یا می‌خواهند نیز تعیین می‌شود. اغلب تحت تأثیر نیازهای شخصی، تمایلات، احساسات، تأثیرات فرهنگی، هنجارهای اجتماعی و شرایط بازار قرار می گیرد.

همه ما تصورات خود را از ارزش داریم که هرگز با دیگران همسو نمی‌شوند. به همین دلیل است که برخی از مردم خودروهای ۵۰۰ هزار دلاری می خرند و اکثر آنها این کار را نمی کنند. حتی با هزینه بالاتر، درک ارزش وجود دارد. با توجه به اینکه همه ما نیاز به ایجاد نظرات مشترک در مورد ارزش داریم، این پویایی در تجارت وارد می شود، حتی اگر هر یک از طرفین برداشت خاص خود را دارند. این بیشتر در مورد انتخاب خدمات رایانش ابری کاربرد دارد، و توجه به این موضوع بسیار مهم است زیرا این فناوری به طور مداوم بالغ‌تر و گران‌تر می‌شود.

چگونه مش های داده، پارچه ها و ابرها را توضیح دهیم

درک ارزش و محاسبات ابری

برای کسب‌وکارها، خلق ارزش هسته اصلی عملیات آنهاست. هدف، ارائه محصولات یا خدماتی است که نیازها و خواسته های مشتریان خود را برآورده می کند و در عین حال مزایایی بیش از هزینه یا قیمت پرداخت شده دریافت می کند. بسیاری این را ارزش پیشنهادی می نامند، و برای جذب و حفظ مشتریان، مانند کاربران فناوری ابری، بسیار مهم است.

در محاسبات ابری، یک منحنی ارزش می تواند ارزش پیشنهادی ارائه دهندگان خدمات ابری مختلف را تحلیل و مقایسه کند. این به ارزیابی ارزش درک شده هر ارائه‌دهنده در ویژگی‌های مختلف، مانند عملکرد، مقیاس‌پذیری، قابلیت اطمینان، امنیت، هزینه، سهولت استفاده و پشتیبانی کمک می‌کند. درک هر مشتری از ارزش به نیازهای او بستگی دارد. به عنوان مثال، یک بانک ممکن است برای امنیت ابری حق بیمه قرار دهد، در حالی که یک سازنده تایر ممکن است این کار را نکند.

برای در نظر گرفتن بهترین مفهوم ارزش و محاسبات ابری، بیایید ببینیم که چگونه در این شکل نشان داده شده است. توجه داشته باشید که ما این منحنی را حول افزایش هزینه ها، حرکت از چپ به راست، مدل سازی می کنیم. ما همچنین ارزش ارائه شده به کسب و کار را مدل سازی می کنیم که هم ادراک و هم شواهد (داده های واقعی) است.

تعریف راه حل ابری با مهارت هایی که در واقع دارید

منحنی ارزش

منحنی ارزش می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا تصمیم بگیرند که هزینه‌های خدمات ابری با ارزش تجاری که ارائه می‌کنند در کجا تلاقی دارد.

توجه داشته باشید که “ارزش” ادراک ارزش است. همانطور که بر اساس شواهد محاسبه شده است، بسیار قابل اعتمادتر از ادراک انسان است. به عنوان مثال، یک ارائه‌دهنده ابر می‌تواند از افزایش عملکرد برای هزینه‌های اضافی پشتیبانی کند، که می‌تواند اندازه‌گیری شود. اما ارزش کسب و کار برای افزایش عملکرد ممکن است با افزایش هزینه ها کاهش یابد. ممکن است متوجه شویم که به‌روزرسانی پایگاه داده مشتری که ۰۰۳/۰ ثانیه در مقابل ۰۰۱/۰ ثانیه طول می‌کشد، ارزش زیادی برای کسب‌وکار فراهم نمی‌کند. تفاوت ۰.۰۰۲ ثانیه برای این شرکت خاص قابل تشخیص یا ارزش واقعی نخواهد بود.

اما، اگر عملکرد به‌روزرسانی به ۰.۰۱۰ ثانیه کاهش یابد، اما با قیمت پایین‌تر، ممکن است به‌روزرسانی داده‌های پایین‌دستی مورد نیاز سایر سیستم‌ها را به تأخیر بیندازد و در نتیجه بر بهره‌وری و درآمد تأثیر بگذارد. حتی اگر هزینه کمتر باشد، به عنوان دارای ارزش کمتر رتبه بندی می شود.

با ترسیم این ویژگی‌ها بر روی یک منحنی ارزش، کسب‌وکارها می‌توانند بینش‌هایی در مورد نحوه جمع‌آوری هر ارائه‌دهنده و تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه کدام سرویس‌های ابری با نیازهای آنها مطابقت دارد، به دست آورند. برای مثال، یک منحنی ارزش می‌تواند نشان دهد که ارائه‌دهنده A عملکرد و مقیاس‌پذیری بالاتری ارائه می‌دهد، اما هزینه‌برتر از ارائه‌دهنده B است. کدام یک از نظر ارزش واقعی با کسب و کار ارتباط بیشتری دارد؟

چگونه Oracle با به‌روزرسانی‌های Autonomous Data Warehouse با AWS، Snowflake مقابله می‌کند

در بسیاری از شرکت‌ها، متوجه شده‌ام که بیشتر این تصمیم‌ها بر اساس درک ارزش واقعی بازگردانده شده به کسب‌وکار نیست، بلکه بر اساس احساسات یا حتی سیاست‌های داخلی است. بنابراین، این شرکت تصمیمات بهینه سازی نشده ای می گیرد که بر ارزشی که کسب و کار از استفاده از یک سرویس ابری خاص خواهد دید، تأثیر می گذارد. اگر مقدار به عنوان بخشی از برنامه finops ابری ردیابی نشود، اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند.

تمایل من این است که هنگام انتخاب یک سرویس ابری واحد یا پیکربندی یک معماری کامل ابری، به معیارهای ارزش فکر کنید. من نمی توانم معنی ارزش را برای شما تعریف کنم، زیرا این یک هدف متحرک برای اکثر شرکت ها است. با این حال، می توانم به شما بگویم که درک این موضوع بسیار مهم است و چگونه باید برخی از فرآیندهای داخلی شما را برای انتخاب راه حل مناسب تغییر دهد. در پایان روز، این برنده و بازنده را مشخص خواهد کرد.