۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نحوه انتخاب پلتفرم اتوماسیون کم کد، بدون کد یا فرآیند مناسب

کدام پلتفرم اتوماسیون کم کد، بدون کد یا فرآیند برای سازمان شما مناسب است؟ بستگی به این دارد که پلتفرم تا چه حد به اهداف تجاری شما می رسد. در اینجا هفت سوال وجود دارد که به شما کمک می کند تا میدان را محدود کنید.

کدام پلتفرم اتوماسیون کم کد، بدون کد یا فرآیند برای سازمان شما مناسب است؟ بستگی به این دارد که پلتفرم تا چه حد به اهداف تجاری شما می رسد. در اینجا هفت سوال وجود دارد که به شما کمک می کند تا میدان را محدود کنید.

در طول همه‌گیری، افزایش قابل توجهی در تعداد پلت‌فرم‌های اتوماسیون کم‌کد، بدون کد و فرآیند و سایر پلت‌فرم‌های تجاری که این قابلیت‌ها را به عنوان ویژگی دارند، مشاهده شد. ربع جادویی Gartner اخیر رتبه ۱۷ پلتفرم کم کد را که توسعه برنامه و نرم افزار را هدف قرار می دهد. Forrester’s Wave در پلتفرم‌های کم‌کد برای توسعه‌دهندگان شهروند رتبه ۱۲ و گزارش آن‌ها در دیجیتال فرآیند اتوماسیون ۱۳ پلتفرم دیگر را رتبه بندی کرد. G2 ۸۵ پلتفرم توسعه با کد پایین و ۳۶۴ پلتفرم توسعه بدون کد.

این لیست بسیار طولانی از پلتفرم‌ها برای بررسی است، چه رسد به اینکه به عنوان نمونه اولیه اجرا شود. اما به احتمال زیاد، سازمان شما در حال حاضر یک یا چند پلتفرم در محل دارد. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که ۷۷٪ از سازمان‌ها از ابزارهای توسعه کم‌کد و ۶۶% از سازمان های بزرگ از چهار پلت فرم کم کد استفاده می کنند.

شرکت‌ها از پلتفرم‌های کم و بدون کد برای تسریع نوسازی برنامه، صفحات گسترده را به گردش کار و پایگاه داده تبدیل کنید و کار خاکستری آنها را تغییر دهید< /a>. روش های نوآورانه برای استفاده از کم کد< /a> شامل ادغام LLM ها در برنامه ها ، ایجاد جریان های کاری که کارکنان میدانی و اداری را به هم متصل می کند و قابلیت های تجزیه و تحلیل را در بخش های مختلف مستقر می کند.

اتوماسیون فرآیند فراتر از توسعه برنامه است و هدف پیاده سازی ها شکل دادن به عملیات تجاری است. مالکوم راس، معاون استراتژی محصول در Appian می‌گوید: «ابزارهای اتوماسیون فرآیند برای یک شرکت برای تعریف گردش کار و خودکارسازی اقدامات برای افزایش کارایی ضروری هستند. “این عملیات سازمانی را هماهنگ می کند، گردش کار را ساده می کند و از نوآوری هایی مانند هوش مصنوعی مولد استفاده می کند.”

آنچه باید قبل از انتخاب پلتفرم بدانید

اگر به دنبال یک پلتفرم هستید، مهم است که چندین نیاز بخش را در نظر بگیرید و از موارد به عنوان بخشی از ارزیابی استفاده کنید. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که آیا برنامه جدیدی را بر روی پلتفرمی که سازمان شما قبلاً تهیه کرده است بسازید یا خیر، بنابراین مهم است که قابلیت‌های پلتفرم و اینکه آیا الزامات عملیاتی را برآورده می‌کند یا خیر. در زیر هفت سؤال وجود دارد که باید هنگام ارزیابی پلتفرم‌ها برای موارد مختلف استفاده تجاری در نظر گرفته شود.

  • آیا پلتفرم نوع کسب و کار و نیازهای برنامه شما را هدف قرار می دهد؟
  • آیا پلتفرم از انواع موارد استفاده پشتیبانی می کند؟
  • شخصیت‌ها و مهارت‌های توسعه‌دهنده پلتفرم چیست؟
  • این پلتفرم چگونه با هوش مصنوعی نوآوری می کند؟
  • قابلیت‌های خارج از جعبه پلتفرم چیست؟
  • منحنی یادگیری چقدر شیب دار است؟
  • آیا پلتفرم الزامات فنی، عملیاتی و امنیتی شما را برآورده می‌کند؟

آیا پلتفرم نوع کسب و کار و نیازهای برنامه شما را هدف قرار می دهد؟

هنگام بررسی هر پلتفرم توسعه، در نظر بگیرید که آیا فروشنده سازمان‌هایی با اندازه شما، در صنعت شما و با مشکلات تجاری مشابه را هدف قرار می‌دهد یا خیر. توصیه می‌کنم وب‌سایت فروشنده، مطالعات موردی، وبلاگ‌ها و منابع دیگر را مرور کنید. این شاخص‌های آسان می‌توانند به تعیین اینکه آیا یک پلتفرم احتمال بیشتری دارد که موارد استفاده هدفمند را قبل از صرف زمان برای ارزیابی و نمونه‌سازی آن، بررسی کند یا خیر، کمک کند.

آویشای شارلین، رئیس بخش در Amdocs، می‌گوید: «هنگام انتخاب یک پلت‌فرم کم‌کد یا بدون کد، مهم است. برای درک اینکه آیا فروشندگان SMB یا شرکت های بزرگ را هدف قرار می دهند، نوع برنامه تجاری مورد نظر شما، جایگزینی یک برنامه کاربردی موجود است یا نیازهای پیچیده ای وجود دارد.”

Eoin Hincy، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Tines، پیشنهاد می کند ارزیابی کنید که آیا این پلتفرم مشکلات دنیای واقعی را حل می کند یا خیر. او می‌گوید: «برای کاربران بسیار مهم است که یک پلتفرم را به دقت ارزیابی کنند تا اطمینان حاصل کنند که نه تنها در طول یک نسخه نمایشی تحت تأثیر قرار می‌گیرد، بلکه نیازهای دنیای واقعی آنها را نیز برآورده می‌کند و می‌تواند به طور مؤثر و در مقیاس مستقر شود».

آیا پلتفرم از انواع موارد استفاده پشتیبانی می کند؟

یکی دیگر از ملاحظات کلیدی این است که آیا این پلتفرم می‌تواند موارد استفاده چندگانه را در واحدها یا بخش‌های مختلف تجاری و با ابزارهایی که از فناوری اطلاعات، امنیت و مدیریت داده پشتیبانی می‌کنند، پشتیبانی کند. یک پلتفرم کم یا بدون کد که فقط از یک یا طیف محدودی از موارد استفاده را پشتیبانی می‌کند، می‌تواند به بدهی فنی و مصرف منابع IT.

دبی رابرتز، SVP می‌گوید: «بسیار اوقات، یک راه‌حل کم یا بدون کد برای حل یک مشکل واحد برای یک پروژه یا گردش کار انتخاب می‌شود، که همکاری در سراسر سازمان را بدون افزودن بدهی فنی یا ایجاد فناوری اطلاعات سایه دشوار می‌کند. مدیریت محصول در Quickbase. برای اینکه این ابزارها واقعاً موفق شوند، مهم است که تیم‌های خط کسب و کار و فناوری اطلاعات یک شراکت تنگاتنگ داشته باشند که تیم‌های تجاری و عملیاتی را قادر می‌سازد تا با مصرف منابع IT کمتری سریع حرکت کنند، در حالی که تیم‌های فناوری اطلاعات می‌توانند احساس کنند که حاکمیت را دارند. نظارت لازم است.”

وایسون واناتا، مدیر ارشد فناوری Nintex، می‌گوید ارزیابی این موضوع که سازمان چگونه بر پلتفرم‌های کم و بدون کد و به‌طور مداوم مدیریت می‌کند، مهم است. ارزیابی اثربخشی موارد استفاده توسعه یافته “این یک چیز است که کارمندان از این ابزار استفاده کنند، اما این یک سوال دیگر است که چگونه از ابزار استفاده می کنند.” واناتا تعریف معیارهای موفقیت و ترسیم خطوط محافظ را توصیه می‌کند، به‌ویژه هنگام ترویج فرهنگ توسعه شهروندی.

نوآوری‌های حاصل از توسعه شهروندی با استفاده از بدون کد می‌تواند شامل توسعه باشد داشبوردها، اتصال جریان‌های کاری در میان ابزارهای SaaS، جایگزینی صفحات گسترده با ابزارهای تلفن همراه، و ارتقاء برنامه‌های قدیمی بخش با بدهی فنی قابل توجه.

شخصیت ها و مهارت های برنامه نویس پلتفرم چیست؟

پلتفرم‌های اتوماسیون فرآیند و کم‌کد عموماً توسعه‌دهندگان و فن‌آوران را برای ساخت و پشتیبانی برنامه‌ها هدف قرار می‌دهند، در حالی که پلت‌فرم‌های بدون کد افراد تجاری با مهارت‌های اساسی فناوری را نیز هدف قرار می‌دهند. امروزه بسیاری از پلتفرم‌ها هم تجربه‌های کم‌کد و هم بدون کد را ارائه می‌کنند، و بسیاری از آنها ابزارهای genAI را برای کمک به افراد در شروع ساخت برنامه‌ها ارائه می‌کنند. با درخواست های زبان طبیعی.

ریچ والدرون می‌گوید: «پلتفرمی که راه‌های متعددی را برای توسعه‌دهندگان، فن‌آوران کسب‌وکار و کارمندان خط مقدم ارائه می‌دهد تا با یکدیگر همکاری کنند، نه تنها نیازهای رو به رشد کسب‌وکار را برآورده می‌کند، بلکه همکاری، سرعت توسعه و بهره‌وری تیم را تسریع می‌بخشد. یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل در Tray.ai.

Waldron همچنین پیشنهاد می‌کند قابلیت گسترش پلتفرم بررسی شود، زیرا الزامات ممکن است در نهایت از سفارشی‌سازی و قابلیت‌های پلتفرم‌های کم و بدون کد فراتر رود. ابزارهایی که از رویکردهای کد سنگین نیز پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند موارد استفاده و اولویت‌های توسعه‌دهنده بیشتری را در نظر بگیرند. داشتن یک API جامع همچنین تضمین می‌کند که ابزار جدایی واضحی از شرکت دارد و باعث قفل شدن فروشنده نمی‌شود.”

دیوید تالبی، مدیر ارشد فناوری در آزمایشگاه‌های جان اسنو، می‌گوید که اگر پلتفرم‌های بدون کد را برای پشتیبانی از کاربران غیر فنی در نظر می‌گیرید در ساخت برنامه‌های کاربردی، بررسی اینکه آیا زمان و علاقه لازم برای بر عهده گرفتن این مسئولیت‌ها را دارند یا خیر، مهم است. کاربران مورد نظر برای ابزارهای بدون کد، متخصصان غیر فنی هستند – پزشکان، وکلا، حسابداران، مدیران. کاربران باید آموزش ببینند، آموزش ببینند، و بدانند که در صورت اشتباه بودن چه کاری انجام دهند.”

این پلتفرم چگونه با هوش مصنوعی نوآوری می کند؟

در مقاله اخیر من در مورد چگونه هوش مصنوعی مولد تغییر می کند -توسعه کد، به اشتراک گذاشتم که فروشندگان پلتفرم از قابلیت های genAI برای بهبود تجربه توسعه دهنده و کاهش مجموعه مهارت های مورد نیاز برای ساخت برنامه ها استفاده می کنند. بسیاری از پلتفرم‌ها همچنین دارای پیشرفت‌های کاربر نهایی genAI هستند، از جمله توابع جستجو، ویژگی‌های خلاصه‌سازی، و قابلیت‌های پیش‌بینی.

GenAI و یادگیری ماشین قابلیت‌های بسیار رقابتی و در حال تکاملی دارند، بنابراین جای تعجب نیست که فروشندگان کم و بدون کد و پلتفرم‌های اتوماسیون فرآیند با نوآوری‌های آنها رقابت کنند. از فروشندگان آینده نگر در مورد قابلیت های فعلی آنها، نحوه بهره مندی مشتریان از آنها و نقشه راه توسعه آنها بپرسید.

Don Schuerman، CTO در Pega می‌گوید: «GenAI می‌تواند به‌عنوان یک شریک خلاق عمل کند، طرح‌هایی را برای گردش‌های کاری جدید ارائه دهد و ایده‌هایی را ارائه دهد که اکثر متخصصان موضوع ممکن است با توجه به تمرکز روزانه‌شان نبینند. “متخصصان کسب و کار از پیشرفت های بهره وری GenAI، مانند خلاصه کردن محتوا و یافتن پاسخ، مستقیماً در جریان کاری که بیشتر به آن نیاز دارند، استفاده می کنند.”

به گفته شوئرمن، برخی از این ویژگی‌ها به سرعت در حال تبدیل شدن به جدول هستند و دیگر مزیت‌های رقابتی واقعی را ارائه نمی‌دهند. او می‌گوید: «پیشرفت‌های جدید می‌تواند به توسعه‌دهندگان با کد پایین کمک کند تا گردش‌های کاری کامل را از ابتدا ایجاد کنند. تغذیه موتورهای genAI با بهترین شیوه‌های صنعت، طراحی کل برنامه‌های کاربردی کلاس سازمانی را در عرض چند ثانیه ممکن می‌سازد و ایده‌هایی را ارائه می‌دهد که کاربران و توسعه‌دهندگان ممکن است به تنهایی کشف نکنند.»

قابلیت های خارج از جعبه این پلت فرم چیست؟

پلتفرم‌های توسعه برنامه باید بتوانند با پلتفرم‌های SaaS، برنامه‌های کاربردی اختصاصی و مخازن داده‌های کسب‌وکار ارتباط برقرار کنند و در عین حال از ادغام با اکوسیستم خارجی شرکا، پلتفرم‌ها و افزونه‌های شخص ثالث پشتیبانی کنند. پلتفرم‌های کم و بدون کد در رویکردهای فنی، مقیاس، و سهولت استفاده در توسعه برنامه‌هایی که بخشی از جریان‌های کاری سرتاسری هستند، رقابت می‌کنند.

در اینجا چند سؤال وجود دارد که به شما کمک می‌کند وسعت و عمق قابلیت‌های یک پلتفرم را بسنجید:

  • چه تغییرات ویژگی تطبیق پذیری و انعطاف پذیری پلتفرم را نشان می دهد؟ به عنوان مثال، ساختمان فرم به عناصر رابط کاربری مشترک مانند کرکره ها و چک باکس ها نیاز دارد، اما پلتفرم های پیشرفته تری با کد پایین، دارای بیشتر خواهند بود. قابلیت های پیچیده اگر در حال توسعه داشبورد هستید، به دنبال تغییرات در نوع نمودار و انعطاف‌پذیری‌های پیکربندی باشید. اگر موتور گردش کار باشد، قابلیت‌های کلیدی شامل مدیریت استثنا، توسعه فرآیندهای فرعی قابل استفاده مجدد، قابلیت‌های اتوماسیون، و مسئولیت‌های مبتنی بر نقش است.
  • آیا این پلتفرم به راحتی با پلتفرم های دیگر، از جمله SaaS، ابزارهای یکپارچه سازی، و API ها ادغام می شود؟ دیوید بروکس، معاون اوانجلیسم در Copado، ارزیابی ادغام ها و تعداد اتصالات پشتیبانی شده را پیشنهاد می کند زیرا هیچ پلتفرمی جزیره نیست. او می‌گوید: «بیشتر فرآیندهای تجاری سرتاسر شامل دو یا چند پلتفرم و سرویس هستند، بنابراین پلتفرمی را با یک API کامل و ابزارهایی انتخاب کنید که ادغام آن را آسان می‌کند.»
  • چگونه راه حل به مستندسازی و افشای APIها در اختیار توسعه‌دهندگان خارجی برای کشف، یادگیری و استفاده سلف سرویس کمک می‌کند؟ جیسون گارتنر، GM مدیریت محصول در نوسازی برنامه‌ها در IBM، ارزیابی APIهای پلتفرم را توصیه می کند زیرا تحول دیجیتال موفق، عملکردهای حیاتی کسب و کار را نشان می دهد. هر API به طور خاص به دارایی‌ها و زیرساخت‌های کلیدی متصل است و تنها در صورتی مفید است که یک توسعه‌دهنده شخص ثالث بتواند به‌صورت دیجیتالی یاد بگیرد که کدام API را فراخوانی کند، چگونه آنها را فراخوانی کند و در چه ترتیبی آنها را برای تکمیل یک کسب‌وکار انتها به انتها فراخوانی کند. معامله.”

این پرسش‌ها به ارزیابی اینکه آیا بسیاری از موارد استفاده می‌توانند با قابلیت‌های پلتفرم هماهنگ باشند و اینکه چقدر آسان می‌تواند به اکوسیستم‌های شرکتی و خارجی متصل شود، کمک می‌کند.

منحنی یادگیری چقدر شیب دار است؟

من به طور مرتب پلتفرم‌های بدون کد را از طریق یک تست بهره‌وری یک ساعته ارزیابی می‌کنم. اگر نتوانم بفهمم چگونه بدون آموزش رسمی در یک ساعت چیزی مفید ایجاد کنم، این یک مشکل است. من خوب گیر کردم و از آن به عنوان فرصتی برای آزمایش کیفیت اسناد و قابلیت‌های جستجوی پلتفرم استفاده می‌کنم. اگر بتوانم صفحه‌ای پیدا کنم که به سؤال من پاسخ دهد و به من کمک کند مشکل را حل کنم، این نشان می‌دهد که پلتفرم به خوبی مستند شده است.

پلتفرم‌های اتوماسیون کم‌کد و فرآیند زمان بیشتری برای یادگیری و تسلط نیاز دارند، اما توسعه‌دهندگان باید بتوانند نسبتاً سریع روی پلتفرم سازنده باشند. پلتفرم‌هایی که شرکت‌های بزرگ را هدف قرار می‌دهند و توسعه برنامه‌های کاربردی حیاتی را امکان‌پذیر می‌کنند، باید دوره‌های صدور گواهینامه و اکوسیستم شریک بالغ داشته باشند.

سید میسرا، معاون بازاریابی و راه‌حل‌های توسعه برنامه، اتوماسیون فرآیند و فضاهای کاری دیجیتال در

می‌گوید: «توسعه سریع و آسان به کاربران کمک می‌کند تا به فرصت‌های جدید و مسائل مربوط به مقررات و انطباق آتی به سرعت و اغلب در زمان واقعی پاسخ دهند. a href=”https://www.sap.com”>SAP. استفاده از پلتفرم‌های کم و بدون کد باید آسان باشد و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا ایده‌های جدید را بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ فناوری اطلاعات یا منابع خارجی آزمایش و آزمایش کنند.»

سازمان‌ها باید در نظر داشته باشند که چندین تیم یاد بگیرند و تجربه را محک بزنند. این کمک می کند تا سطوح مختلف مهارت را جمع آوری کنید و تعیین کنید که پذیرش چند تیم چقدر آسان خواهد بود.

واناتا از Nintex می‌گوید: «دریافت این که تیم شما با چه سرعتی می‌تواند با پلتفرم سازگار شود، برای پیاده‌سازی کارآمد و استفاده پایدار بسیار مهم است.

Brooks of Copado ارزیابی اندازه جامعه توسعه و شرکا را به عنوان یک شاخص آسان توصیه می کند. او پیشنهاد می‌کند: «تعداد زیادی از کاربران به خوبی نشان‌دهنده آسانی استفاده از آن است، اما همچنین یک مجموعه استعداد برای جذب در صورت نیاز فراهم می‌کند.

آیا پلت فرم الزامات فنی، عملیاتی و امنیتی شما را برآورده می کند؟

سازمان‌ها باید الگویی از الزامات داشته باشند که معیارهای غیرعملکردی، از جمله الزامات فناوری، عملیاتی و امنیتی، و همچنین معیارهای تجاری در مورد قیمت‌گذاری، داده‌ها و الزامات قانونی را پوشش دهد. پلتفرم‌هایی که توسعه برنامه‌ها و فرآیندها را امکان‌پذیر می‌کنند، باید ملاحظات بیشتری داشته باشند زیرا موتورها را برای تحول دیجیتال، نوسازی برنامه‌ها و دیگر اولویت‌های استراتژیک تجاری فعال می‌کنند.

بسته به مدل عملیاتی، الزامات و مقیاس خود، سؤالات زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا پلتفرم تجربه یکپارچه سازی منابع داده های مختلف، کدگذاری و به روز رسانی منطق کسب و کار، و سفارشی سازی رابط های کاربری را ساده یا بهبود می بخشد؟ سؤالات خود را در مورد اینکه چگونه پلتفرم ها توسعه را ساده می کنند با انواع تجربیات مورد نظر و هدفمند تنظیم کنید. معیاری در برابر اینکه آیا و چگونه تیم های توسعه این کار را امروز انجام می دهند یا خیر. جاستین بروکس، مدیر معماری نرم‌افزار در SADA.
  • پلتفرم کم‌کد چقدر با چرخه عمر توسعه نرم‌افزار موجود (SDLC)، از جمله آزمایش، استقرار و سایر الزامات توسعه‌دهنده‌ها هماهنگ است؟ Meir Wahnon، یکی از بنیان‌گذاران Descope، این سوال را توصیه می کند. بدانید که پلتفرم چقدر با فرآیندهای CI/CD شرکت شما هماهنگ است. اگر از محیط‌های مختلف پشتیبانی نمی‌کند و جدا از SDLC شما قرار می‌گیرد، تمام زمانی که با استفاده از ابزار صرفه‌جویی می‌کنید صرف دوختن آن با بقیه پشته‌های فناوری شما می‌شود.”
  • این پلتفرم چه ویژگی‌های امنیتی ارائه می‌دهد، و چگونه مقررات انطباق مختلف را مدیریت می‌کند؟ بسیاری از سازمان‌ها پرسش‌نامه‌های امنیتی عمیق ایجاد می‌کنند و از ابزارهایی برای اعتبارسنجی فناوری‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات استفاده می‌کنند. Vannatta از Nintex، توصیه می‌کند که کسب‌وکارها اقدامات امنیتی لازم مانند رمزگذاری داده‌ها، احراز هویت چند عاملی، و انطباق مانند FedRAMP یا GDPR را بررسی و تأیید کنند.
  • مقیاس پلتفرم چگونه است، قیمت آن چگونه است و وقتی تعداد توسعه دهندگان، برنامه ها یا استفاده از برنامه را اندازه می گیرید، مجموع هزینه ها چقدر خواهد بود؟ وارون گوسوامی، رئیس مدیریت محصول برای Newgen، ارزیابی مقیاس پذیری پلتفرم، انعطاف پذیری گزینه های سفارشی سازی و کل هزینه مالکیت را توصیه می کند. او می‌گوید: «این عوامل برای اطمینان از اینکه پلتفرم نه تنها نیازهای فعلی کسب‌وکار شما را برآورده می‌کند، بلکه می‌تواند با تغییرات آینده سازگار شود و به شما در دستیابی به اهداف بلندمدت تجاری کمک کند، حیاتی هستند.
  • قابلیت‌های قابل مشاهده و نظارت پلت فرم چیست؟ همچنین مطمئن شوید که مستندات ایجاد شده توسط پلتفرم، کیفیت دانش بر اساس انواع مختلف مشکلات و اثربخشی پشتیبانی فنی آن را ارزیابی کنید. توابع.

ارزیابی خطرات و مزایای کم کد یا بدون -سکوهای کد

اکثر شرکت‌ها با افزایش تقاضا برای مدرن‌سازی برنامه‌ها، توسعه تجربیات جدید مشتریان و کارکنان، خودکارسازی فرآیندهای تجاری، و یافتن ارزش جدید از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد مواجه هستند. پلتفرم‌های اتوماسیون فرآیندهای کسب‌وکار با کد پایین، بدون کد و فرآیندهای تجاری می‌توانند شتاب‌دهنده باشند، اما ضروری است که قابلیت‌ها، عملیات و انطباق آنها با نیازهای تجاری مطابقت داشته باشد.

سازمان‌هایی که اولین پلت‌فرم‌های کم یا بدون کد خود را ارزیابی می‌کنند، باید استراتژی فنی خود، مشکلات تجاری و فنی را که یک پلتفرم جدید باید برطرف کند و موفقیت چگونه خواهد بود، تعریف کنند. آناند کولکارنی، مدیر عامل Crowdbotics، پیشنهاد می‌کند که جایگزین‌هایی را برای پلتفرم‌های کم یا بدون کد در نظر بگیرید. «توسعه نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی که استفاده مجدد سیستماتیک کد را در اولویت قرار می‌دهد باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا خطرات مرتبط با نوشتن کد را از ابتدا کاهش می‌دهد.»

پیتر مک کی، معاون روابط توسعه‌دهنده و انجمن در Sonar، داشتن یک استراتژی خروج را توصیه می‌کند. او می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین سؤالات این است که وقتی دیگر نمی‌خواهیم از پلتفرم استفاده کنیم، چگونه کار را حفظ کنم؟»

در حالی که اکثر پلتفرم‌ها راه آسانی برای صادرات و انتقال برنامه‌ها به پلتفرم‌های دیگر ارائه نمی‌دهند، ویژگی‌های خاصی می‌توانند استراتژی خروج را ساده‌تر کنند. پلتفرم‌های خود مستندسازی با ابزارهای صادرکننده داده، APIهای متصل به پلتفرم‌های یکپارچه‌سازی، و اکوسیستم سالم شرکای توسعه، همگی می‌توانند خطرات و هزینه‌های اجرای طرح خروج را کاهش دهند.