۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نحوه ایجاد یک ورودی کاتالوگ خدمات ابری

یک کاتالوگ خدمات ابری که به خوبی ساخته شده است، بهینه سازی هزینه های ابری را ترویج می کند، مهندسان و معماران شما را آزاد می کند، و پذیرش ابر سلف سرویس را ترویج می کند. در اینجا نحوه

یک کاتالوگ خدمات ابری که به خوبی ساخته شده است، بهینه سازی هزینه های ابری را ترویج می کند، مهندسان و معماران شما را آزاد می کند، و پذیرش ابر سلف سرویس را ترویج می کند. در اینجا نحوه

از آنجایی که به یک سال دیگر از همه‌گیری جهانی وارد می‌شویم، توجه به هزینه‌های ابری و تدارکات در شرکت در بالاترین سطح خود قرار دارد و نیازمند توجه مجدد به تدارکات ابری است. در نتیجه، به عنوان بخشی از یک میز خدمات یا کارگزاری ابری سلف سرویس، کاتالوگ خدمات ابری اهمیت بیشتری پیدا می کند.

طبق طراحی، کاتالوگ خدمات ابری باید با ورودی‌های کاتالوگ خدمات خوش‌ساختی که شامل اطلاعات فنی و قیمتی ضروری است که هنگام خرید یک سرویس ابری برای پروژه‌شان به آن نیاز دارند، طبقه‌بندی یا سلسله مراتبی باشد.

وضوح و دقت کلید هستند

یک ورودی کاتالوگ خدمات باید یک «نتیجه فنی» باشد که شامل تمام اجزا و خدمات حرفه‌ای است که ارائه‌دهنده خدمات داخلی یا خارجی برای مشتری جمع‌آوری می‌کند. به عبارت دیگر، باید بسیار بیشتر از یک ترکیب گسسته از اقلام در صورتحساب سنتی مواد باشد.

به عنوان مثال، یک ورودی کاتالوگ برای یک ماشین مجازی ممکن است VM را به عنوان نمونه ای با ترکیبی از vCPU، RAM و فضای ذخیره سازی، با هدف سطح سرویس (SLO) تامین فوری و یک قرارداد سطح سرویس (SLA) توصیف کند. از ۹۹.۹۵٪ آپتایم. ورودی فهرست دقیق VM شامل تمام محاسبات، ذخیره‌سازی، سخت‌افزار شبکه، و نرم‌افزارهای مونتاژ شده توسط مهندسان برای ایجاد و ارائه آن سرویس تحت این شرایط می‌شود.

نوشتن یک مدخل کاتالوگ خدمات به این معنی نیست که یک کپی رایتر مانند Don Draper یا یک معمار ارشد ابر باشید. در عوض، این در مورد ثبت اطلاعات دقیق فنی و قیمت گذاری فعلی است که از همکاری بین تیم های فناوری و تجاری حاصل می شود. بسته به وسعت سرویس‌های ابری که ارائه می‌کنید، ورودی‌های کاتالوگ شما ممکن است چندین ارائه‌دهنده خدمات ابری (CSP) و حتی سرویس‌های حرفه‌ای اضافی و آموزش ابری برای کارمندان شما را شامل شود.

نحوه استفاده از فعال سازی میان افزار مبتنی بر کارخانه در ASP.NET Core

نگاهی دقیق به این نمونه وایرفریم از ورودی کاتالوگ خدمات ابری معمولی بیندازید:

ورود کاتالوگ خدمات ابری

اکنون اجازه دهید عناصر متداول ورودی کاتالوگ سرویس ابری را تجزیه کنیم.

نام

یک ورودی کاتالوگ خدمات با یک نام کوتاه و توصیفی برای سرویس ابری شروع می شود. باید از کلمات اختصاری اجتناب کنید و از نام رسمی CSP برای سرویس استفاده کنید.

توضیح

توضیح کوتاهی از خدمات ارائه شده بنویسید. توضیحات شما باید با جزئیات اما ساده باشد. اگر یک محیط چند ابری را اجرا می کنید، ممکن است بخواهید هر گونه معادلی را در بین خدماتی که ارائه می دهید مستند کنید. همچنین، از سطح دانش ابری مخاطبان خود آگاه باشید، خواه آنها کاربران تجاری یا مهندس باشند، تا مطالبی را ایجاد کنید که سطح مناسبی از جزئیات را ارائه می دهند. برای دریافت بازخورد اولیه از جامعه کاربری خود در مورد توضیحات موجود در کاتالوگ خود تلاش کنید. بالاخره یکی از اهداف شما ارتقای خودکفایی بیشتر است.

واحد قابل پرداخت

واحد قابل پرداخت در زمان بودجه بسیار مهم است زیرا قیمت واحد ثابتی برای سرویس ابری است. هزینه ای را که از قرارداد قرارداد خدمات ابری شما از طریق فروشنده یا مستقیماً از CSP به دست می آید را به عنوان بخشی از ورودی کاتالوگ خود درج کنید.

زمان قابل پرداخت

یک ورودی کاتالوگ خدمات باید هزینه زمان قابل صورت‌حساب را شامل شود، که می‌تواند هزینه‌ای یک بار، ساعتی، ماهانه یا سالانه باشد که CSP شما برای راه‌اندازی یا خدمات مرتبط دریافت می‌کند. این ورودی همچنین می تواند نرخ های ساعتی خدمات حرفه ای را دریافت کند. بازپرداخت هزینه برای خدمات بین بخش های داخلی نیز در این زمینه ظاهر می شود.

پیش‌نیازهای کاتالوگ خدمات

پیش‌نیازهای کاتالوگ خدمات یک نکته رایج در جمع‌آوری و طراحی کاتالوگ خدمات هستند. پیش نیاز اقلام کاتالوگ است که باید به همراه ورودی کاتالوگ خریداری کنید. اگر یک پیش نیاز را فراموش کنید، کاربران شما نمی توانند از این سرویس استفاده کنند. بنابراین مهم است که معماران راه‌حلی که خدمات ابری شما را ایجاد می‌کنند، در ساخت و بررسی ورودی‌های کاتالوگ خود مشارکت دهید. همچنین باید هنگام افزودن و حذف خدمات از کاتالوگ خود، از پیش نیازها آگاه باشید. کار بر روی کاتالوگ خدمات شما باید در اولین مرحله برنامه ریزی ابتکار ابر سازمان شما شروع شود.

هدف GitHub امنیت زنجیره تامین نرم افزار است

مدخل های کاتالوگ خدمات مرتبط

همچنین باید هر گونه پیشنهاد خدمات ابری مشابه یا مرتبط را که برای خرید به صورت اختیاری یا جایگزین ورودی کاتالوگ شما در دسترس است، ضبط کنید. مثال‌ها ممکن است شامل گزینه‌های محاسباتی یا ذخیره‌سازی جایگزین باشد.

مسئولیت های مشتری   

بسته به سرویس ابری، مشتریان شما ممکن است مجبور باشند وظایف یا پیش نیازهای خاصی را برای ارائه موفقیت آمیز خدمات یا پشتیبانی از سطح خدمات مورد توافق انجام دهند. این مسئولیت های مشتری نیز باید در ورودی کاتالوگ مستند شود.

خدمات ارائه شده

اطلاعاتی را در مورد وظایف خاصی که ارائه‌دهنده خدمات ارائه می‌دهد، به مشتریان داخلی خود بدهید، از جمله وظایف یک‌باره و تکراری به‌عنوان مناسب. فراتر از ورود کاتالوگ، عاقلانه است که ذینفعان داخلی کلیدی خود را با نمایندگانی از ارائه دهنده خدمات خود مرتبط کنید تا قبل از اینکه کاربران تجاری شما شروع به خرید خدمات ابری از کاتالوگ شما کنند، همکاری را آغاز کنند.

توافقنامه سطح خدمات

حتماً قرارداد قراردادی را که به وضوح معیارهایی را که سرویس باید رعایت کند، به عنوان بخشی از ورودی کاتالوگ درج کنید. ممکن است SLA های جداگانه ای برای اجزای مختلف سرویس وجود داشته باشد. به عنوان مثال، شما ممکن است یک SLA برای یک پورتال تامین با ۹۹.۹۹٪ در دسترس بودن داشته باشید. با این حال، مواردی که با استفاده از پورتال ارائه می‌کنید، مانند ماشین‌های مجازی و فضای ذخیره‌سازی، ممکن است دارای SLA 99.95٪ در دسترس باشند.

هدف سطح خدمات

لازم است یک SLO با هر سرویس ابری در کاتالوگ خود قرار دهید. SLO وظایفی را که ارائه‌دهنده خدمات انجام می‌دهد، همراه با شرایطی که ارائه‌دهنده خدمات آن‌ها را انجام می‌دهد، برای دستیابی به SLA‌های تعیین‌شده در قرارداد شما ثبت می‌کند. ورودی SLO همچنین ممکن است شامل تعاریفی از سطوح SLO باشد که می توانید انتظار داشته باشید، مانند حل مشکلات ابری شدت ۱ در دو ساعت یا کمتر.

Oracle از GraalOS برای جاوای بدون سرور رونمایی کرد

شرایط و ضوابط

شما باید شرایط و ضوابط ارائه خدمات ابری را در نظر بگیرید، چه شخص ثالث یا یک تیم داخلی این سرویس را ارائه کند. شرایط و ضوابط الزامات خاصی را برای ارائه خدمات، مانند یک منطقه یا مرکز داده خاص، مشخص می کند. همچنین باید ساختار تخفیف خود را (در صورت وجود) در شرایط و ضوابط خود مشخص کنید.

وابستگی های قرارداد

فرض کنید یک شرکت بزرگ هستید که خدمات ابری را از طریق یکپارچه ساز یا فروشنده سیستم خریداری می کنید. در آن صورت، ورودی کاتالوگ خدمات ابری شما باید وابستگی‌های قراردادی را که شرایط و ضوابط آن بیان نمی‌شود، نشان دهد. با قراردادها و کارکنان تدارکات سازمان خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که وابستگی ها درست است و توسط طرف تجاری سازمان شما در نظر گرفته شده است.

موانع کمتر، هزینه ابر کمتر

وقت آن است که نقش و اهمیت کاتالوگ خدمات ابری را در سازمان خود ارتقا دهید، هم به دلایل تجاری و هم به دلایل امنیت سایبری. یک کاتالوگ خدمات ابری خوش ساخت نه تنها راه را برای بهینه‌سازی هزینه‌های ابری هموار می‌کند، بلکه مهندسان و معماران راه‌حل شما را نیز آزاد می‌کند (که تنها کسانی هستند که می‌توانند به سؤالات مربوط به پیش‌نیازها پاسخ دهند) به گلوگاه تبدیل می‌شوند و ابر سلف سرویس را ارتقا می‌دهد. پذیرش در سراسر سازمان ورودی‌های کاتالوگ به‌خوبی، جزئیات مهم قراردادی را نیز نشان می‌دهند که اغلب توسط تیم‌های تجاری و فناوری در رقابت برای راه‌اندازی سرویس‌های ابری جدید گم می‌شوند یا نادیده گرفته می‌شوند.