۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هوش مصنوعی با کد پایین با برنامه های Power و Power Automate

AI Builder مایکروسافت قابلیت‌های هوش مصنوعی تولیدی با کد پایین را به Power Apps و Power Automate معرفی می‌کند. بیایید ببینیم ویژگی‌های پیش‌نمایش چگونه جمع می‌شوند.

AI Builder مایکروسافت قابلیت‌های هوش مصنوعی تولیدی با کد پایین را به Power Apps و Power Automate معرفی می‌کند. بیایید ببینیم ویژگی‌های پیش‌نمایش چگونه جمع می‌شوند.

پلتفرم‌های

توسعه نرم‌افزارهای کم‌کد و بدون کد ایجاد شدند تا به اصطلاح شهروند سازان (همچنین به عنوان کاربران قدرتمند و برنامه‌نویسان غیرحرفه‌ای شناخته می‌شوند) بتوانند برنامه‌های کاربردی حرفه‌ای ایجاد کنند. اما از نظر تاریخی، چنین تلاش هایی اغلب بدون مشارکت برنامه نویسان و مدیران پایگاه داده متوقف می شد.

مایکروسافت چندین دهه است که این مشکل را کنار گذاشته و به اکسل برمی‌گردد. پس از تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در Microsoft Azure در چند سال گذشته، این شرکت اکنون به لطف سرمایه‌گذاری بزرگ در OpenAI، هوش مصنوعی مولد را به ترکیب اضافه می‌کند. که ChatGPT/GPT-4 را در دسترس کاربران Azure قرار داده است.

AI Builder در Power Apps و Power Automate

مایکروسافت اخیراً قابلیت‌های هوش مصنوعی را در بخش AI Builder Power Apps و Power Automate قرار داده است. همانطور که در شکل زیر می بینید، AI Builder در بالای پشته هوش مصنوعی مایکروسافت قرار دارد و از قابلیت های موجود در خدمات هوش مصنوعی Azure – حوزه توسعه دهندگان حرفه ای – استفاده می کند و آنها را در اختیار سازندگان شهروند در Power Apps و Power Automate قرار می دهد.

ai builder power platform 01

پشته هوش مصنوعی مایکروسافت دارای سه لایه است. پلتفرم Azure ML برای ساخت مدل های هوش مصنوعی است. خدمات هوش مصنوعی Azure برای توسعه دهندگان نرم افزار حرفه ای است که نیاز به استفاده یا سفارشی سازی عملکرد آن مدل های هوش مصنوعی دارند. و سازنده هوش مصنوعی به شهروندان اجازه می دهد مدل ها را بدون نیاز به تجربه برنامه نویسی مصرف کنند.

ایجاد برنامه های کاربردی با Copilot

برند نام تجاری “کپیلوت” مایکروسافت و گیت هاب زمانی منطقی به نظر می رسد که فقط به عنوان یک برنامه نویس جفت با استفاده از ویرایشگرهای برنامه نویسی عمل کند. اکنون که برای ویندوز ۱۱، مایکروسافت ۳۶۵ و پلتفرم پاور اعمال می شود، کمتر متقاعد شده ام. فقط بوی بازاریابی می دهد.

گفته شد، دو مورد عمده استفاده برای AI Copilot در پلتفرم Power وجود دارد: تولید برنامه‌ها و استفاده از GPT برای جریان‌های خاص یا کارهای متمرکز. ما در حال حاضر بر روی تولید برنامه متمرکز خواهیم شد و در آینده به جریان های تخصصی GPT نگاه خواهیم کرد.

ai builder power platform 02

صفحه اصلی Power Apps اکنون یک گزینه مبتنی بر متن “Let’s build an app” در بالای صفحه ارائه می دهد که از GPT استفاده می کند. برای اینکه بتوانید در حال حاضر این مورد را ببینید، باید پیش نمایش را فعال کنید، منتظر بمانید، و احتمالاً یک محیط توسعه جدید ایجاد کنید و صفحه را چند بار رفرش کنید. اگر می‌خواهید به صفحه اصلی قدیمی بازگردید، از کلید در سمت راست بالای صفحه استفاده کنید.

5 نکته که قبل از استقرار LLM باید در نظر بگیرید

فرآیند تولید برنامه به نظر کمتر از چیزی است که به نظر می رسد. در حال حاضر، شما را به صفحه «اینجا یک جدول برای برنامه شماست» می برد. این تاکتیک با روشی که Power Apps برنامه ها را از جداول تولید می کند مطابقت دارد.

ai builder power platform 03

صفحه جدول یک جدول ساده پیشنهادی را با یک جعبه Copilot در سمت راست نشان می دهد. همه پیشنهادات نشان داده شده در پایین سمت چپ در حال حاضر هیچ چیز دیگری جز بازسازی جدول نمونه را انجام نمی دهند. صرفاً روی یک پیشنهاد در حال حاضر هیچ کاری انجام نمی دهد. اگر «افزودن ردیف‌های بیشتری» را در کادر متنی Copilot تایپ کنید، می‌توانید جدول بزرگ‌تری را مشاهده کنید، اما ممکن است محتویات به‌طور تصادفی تغییر کنند—در مورد من، از وسایل مدرسه گرفته تا میوه‌ها.

تولید کد واقعی پس از کلیک بر روی دکمه ایجاد برنامه در سمت راست پایین صفحه انجام می‌شود.

ai builder power platform 04

هنگامی که برنامه اصلی را ایجاد کردید، می‌توانید صفحه‌ها و مؤلفه‌های آن و ویژگی‌های آن‌ها را کاوش کنید، آن‌ها را به دلخواه تغییر دهید و داده‌های بیشتری اضافه کنید. می‌توانید در سمت چپ و پایین صفحه پیمایش کنید، در سمت چپ و بالا اضافه و ویرایش کنید، و در سمت راست ویژگی‌ها را ویرایش کنید.

ai builder power platform 05

اگر به صفحه اصلی بروید، می‌توانید ویژگی‌های کل صفحه را تغییر دهید، مانند موضوعی که در اینجا تغییر می‌دهیم. فشار دادن مثلث در بالا سمت راست به شما امکان پیش نمایش برنامه را می دهد.

ai builder power platform 06

پیش‌نمایش پیش‌فرض برنامه از یک طرح‌بندی وب استفاده می‌کند. منوهای کشویی در بالا سمت راست به شما امکان می‌دهند فاکتورهای فرم مختلف را انتخاب کنید.

ai builder power platform 07

فهرست کرکره‌ای گوشی به ترتیب حروف الفبا بر اساس برند است، بنابراین البته با مدل‌های آیفون اپل شروع می‌شود. پایین تر، موتورولا، سامسونگ و شیائومی هستند.

ai builder power platform 08

پیش‌نمایش‌های آیفون شامل یک تصویر پوسته و همچنین محتویات صفحه است. پیش نمایش ها پویا و کاربردی هستند. این صفحه جزئیاتی است که من از لیست پیمایش موارد به آن رسیدم. به نمادهای ویرایش و حذف در بالا سمت راست توجه کنید.

ai builder power platform 09

در حالت افقی در تلفن، برنامه لیست پیمایش را در ستون سمت چپ و صفحه جزئیات را در ستون سمت راست نمایش می دهد.

ai builder power platform 10

پیش‌نمایش افقی تبلت به شما فضای کافی برای مشاهده کل فرم جزئیات و همچنین فهرست پیمایش می‌دهد.

Visual Studio Code جستجوی دستوری را تقویت می کند

مدل های هوش مصنوعی از پیش ساخته شده Power Apps

Power Apps در حال حاضر ۱۷ مدل هوش مصنوعی ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد جریان برای جاسازی در برنامه ها استفاده کنید. در زیر به هر یک از آنها نگاه خواهیم کرد.

ai builder power platform 11

مدل‌های هوش مصنوعی Power Apps شامل پردازش انواع مختلف اسناد، به عنوان مثال، فاکتورها، رسیدها و اسناد هویتی است. آنها همچنین شامل تولید متن، تجزیه و تحلیل احساسات، ترجمه، و سایر عملکردهای پردازش متن و همچنین پیش‌بینی‌های سری زمانی می‌شوند.

سرویس OpenAI Azure / تولید متن / GPT (پیش نمایش)

خدمات پیش‌نمایش «ایجاد متن، خلاصه کردن اسناد و موارد دیگر با GPT» جدیدترین جواهر Power Apps است. در حالی که تعدادی از این قابلیت‌ها سرویس‌های دیگر را تکرار می‌کنند، به عنوان مثال تجزیه و تحلیل احساسات، اکثر آنها افزوده‌های ارزشمندی به زرادخانه Power Apps هستند.

ai builder power platform 12

نمونه‌های نمونه راهنماهایی برای دستورهایی هستند که با GPT کار می‌کنند. با این حال، شما محدود به این قابلیت‌ها نیستید: نوشتن یک درخواست از ابتدا چندان سخت نیست.

ai builder power platform 13

ایجاد یک مدل با سرویس GPT اساساً تمرینی در مهندسی سریع است و رابط به شما اجازه می‌دهد تا درخواست‌های خود را روی ورودی‌های مختلف آزمایش کنید. در اینجا، من از چندین پاراگراف از مقاله ۲۰۲۱ خود در مورد هوش مصنوعی Azure استفاده کردم و از GPT خواستم متن را خلاصه کند. کار نسبتا خوبی انجام داد. به دستورالعمل “بدون افزودن اطلاعات جدید” توجه کنید، که قصد دارد GPT را از آوردن مطالبی که در جاهای دیگر دیده است، یا بدتر از آن توهم‌آور، باز دارد.

کارت خوان

کارت‌خوان یکی از بسیاری از سرویس‌های AI Builder است که از خدمات هوش مصنوعی Azure استفاده می‌کند. موارد بیشتری از این موارد دنبال می‌شوند.

ai builder power platform 14

همانطور که از تصویر می بینید، کارت خوان کارت ویزیت OCR را روی کارت های ویزیت انجام می دهد و همه فیلدهای رایج را استخراج و برچسب گذاری می کند.

طبقه بندی دسته (پیش نمایش)

ai builder power platform 15

سرویس طبقه بندی دسته بندی متن را به هر یک از هفت زبان می خواند و یک مدل از پیش ساخته شده را برای طبقه بندی بازخورد مشتری در دسته های از پیش تعریف شده اعمال می کند. دسته‌های فعلی عبارتند از: مسائل، تعریف، خدمات مشتری، اسناد، قیمت و صورت‌حساب، و کارکنان.

استخراج نهاد

استخراج نهاد

استخراج موجودیت می‌تواند از یک مدل از پیش ساخته یا سفارشی برای استخراج موجودیت‌ها از متن آزاد در هر یک از هفت زبان استفاده کند. ۲۵ نوع موجودیت پشتیبانی شده وجود دارد در مدل از پیش ساخته شده.

ID reader

ai builder power platform 16

مدل از پیش ساخته شده خواننده سند هویت، اطلاعات گذرنامه‌ها، گواهی‌نامه‌های رانندگی ایالات متحده، کارت‌های تامین اجتماعی و گرین کارت ایالات متحده را استخراج می‌کند.

خالق Bun.js جارد سامنر درباره فناوری، بودجه و استارت آپ ها صحبت می کند

در حال پردازش فاکتور

ai builder power platform 17

پردازش فاکتورها نیازمند رسیدگی به جداول اقلام خط و همچنین مقادیر کلی است.

استخراج عبارت کلیدی

اسکرین شات استخراج عبارت کلیدی 2023 07 13 در 3.33.54 بعد از ظهر

استخراج عبارت کلیدی راهی برای استخراج نکات اصلی گفتگو از یک سند متن آزاد است. برخلاف مدل استخراج موجودیت، استخراج عبارت کلیدی به جای جستجوی کلمات و عبارات خاص، هر آنچه در متن وجود دارد را شناسایی می کند.

تشخیص زبان

تشخیص زبان

تشخیص زبان اغلب اولین مرحله از جریان پردازش متن است. هنگامی که زبان یک سند را دانستید، می توانید به تجزیه و تحلیل احساسات آن، استخراج عبارات کلیدی و ترجمه آن به زبان دیگری ادامه دهید.

در حال پردازش رسید

ai builder power platform 21

مانند پردازش فاکتور، پردازش رسید باید فهرستی از اقلام و همچنین مقادیر کلی را انجام دهد. برخورد با صورت‌حساب‌های مچاله شده یک مورد رایج است.

تحلیل احساسات

ai builder power platform 22

شناسایی احساس متن می‌تواند روشی مفید برای کنترل نحوه پردازش بیشتر پیام باشد. احساسات مثبت ممکن است به صفی از تأییدیه ها برای استفاده توسط بازاریابی سرازیر شود، در حالی که احساسات منفی ممکن است پاسخی از طرف خدمات مشتری ایجاد کند.

تشخیص متن

ai builder power platform 23

تشخیص متن یک فرآیند OCR تعمیم یافته است که سعی می کند تمام متن را از یک تصویر استخراج کند.

ترجمه متن

ai builder power platform 24

مدل ترجمه متن شامل شناسایی زبان مبدأ است، بنابراین لازم نیست آن را جداگانه فراخوانی کنید، اگرچه اگر زبان مبدأ را می‌دانید، می‌توانید آن را برای رد شدن از مرحله تشخیص مشخص کنید. این ترجمه متن به عنوان “زمان واقعی” رتبه بندی شده است و به ۱۰۰۰۰ کاراکتر در یک زمان محدود می شود.

AI Builder در SharePoint and Teams

سرویس Microsoft Syntex به شما امکان می‌دهد مدل‌های سازنده هوش مصنوعی را در شیرپوینت ایجاد کنید< /a>. Syntex یک سرویس Microsoft 365 است که دارای مدل‌های پردازش متنی حتی بیشتر از Power Apps.

برای استفاده از AI Builder در Teams، برنامه Power Automate را در Teams نصب کنید. سپس می‌توانید جریان‌هایی را برای استفاده از الگوهای AI Builder ایجاد کنید.

نتیجه گیری

مایکروسافت اکنون مجموعه گسترده‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی و ML با کد پایین را در بخش AI Builder در Power Apps و Power Automate، در حال حاضر بر اساس پیش‌نمایش، دارد. با این حال، رقبای مایکروسافت در این فضا نمی‌نشینند و هوش مصنوعی را نادیده می‌گیرند و این عکس لحظه‌ای حرف آخر در این زمینه نخواهد بود.

به طور کلی، Power Apps با افزودن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی و ML به یک محیط توسعه نسبتاً خوب با کد پایین تبدیل می‌شود، اگرچه مطمئناً هنوز وجود ندارد. در حالی که ترکیبی از Power Automate flows، AI و Power Apps در نگاه اول کمی تصادفی به نظر می رسد، می تواند ترکیب قدرتمندی باشد.