۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هوش مصنوعی مولد ممکن است جایگزین توسعه ابر سنتی شود

با افزایش علاقه (و پول) به هوش مصنوعی مولد، چه چیزی برای توسعه و بهبود سرویس ابری سنتی که شرکت ها به آن نیاز دارند باقی می ماند؟

با افزایش علاقه (و پول) به هوش مصنوعی مولد، چه چیزی برای توسعه و بهبود سرویس ابری سنتی که شرکت ها به آن نیاز دارند باقی می ماند؟

فصل کنفرانس رایانش ابری اینجاست و موضوع روشن است. کنفرانس ها بر روی خدمات عمومی رایانش ابری مانند ذخیره سازی، محاسبات، امنیت و پایگاه های داده تمرکز ندارند. در عوض، آنها تبدیل به کنفرانس های مولد هوش مصنوعی شده اند.

لطفاً من را اشتباه نگیرید—من به هوش مصنوعی مولد و توانایی آن برای چند برابر کردن نیروی واقعی برای بسیاری از شرکت‌ها علاقه دارم. در واقع، من برای مدت طولانی روی آن واقعیت در حال ظهور متمرکز شده ام. با این حال، من یک عمل‌گرا نیز هستم و می‌دانم که تمرکز روی یک حوزه به این معنی است که آنها به چیزی که بسیاری شروع به نامیدن «سرویس‌های ابری قدیمی» می‌کنند، توجه نمی‌کنند.

شرکت‌های رایانش ابری فقط تعداد محدودی منابع برای صرف تحقیق و توسعه فناوری دارند. واضح است که پول زیادی صرف هوش مصنوعی مولد در سیستم های ابری شده است. بنابراین، به راحتی می توان فرض کرد که آن منابع از سرویس های ابری سنتی منتقل می شوند.

یک برنامه بازی CISO برای امنیت ابر

البته، من نمی بینم که در جلسات توسعه و اسکرام چه اتفاقی می افتد. با این حال، من در بیشتر دوران کاری خود یک مدیر ارشد فناوری بودم. من می‌دانم که منابع محدود هستند و افزایش هزینه‌ها در یک حوزه به معنای کاهش هزینه‌ها برای حوزه‌های دیگر است، حتی اگر کل پول تحقیق و توسعه افزایش یابد.

شرکت‌هایی که در حال بازی کردن هستند 

مطبوعات فناوری شما را به این باور سوق می‌دهند که همه شرکت‌ها توسط رهبران فناوری نوآوری هدایت می‌شوند که به دنبال آخرین روند فناوری هستند، که اکنون هوش مصنوعی مولد است. بیشتر شرکت‌هایی که از محاسبات ابری استفاده می‌کنند، هنوز بر روی راه‌اندازی خط لوله فعلی سیستم‌های مهاجرت‌شده و شبکه جدید خود در فضای ابری متمرکز هستند. آن‌ها هنوز به این فکر نکرده‌اند که با هوش مصنوعی مولد – یا بدون سرور و کانتینرها چه کار کنند.

بسیاری از شرکت‌ها هنوز به خدمات ابری سنتی وابسته هستند. اگر ارائه دهندگان به دلیل تغییر مسیر به هوش مصنوعی مولد، سرعت توسعه و بهبود آن خدمات را کاهش دهند، احتمالاً متضرر خواهند شد. علاوه بر این، کنفرانس‌های ابری عمومی یا هر کنفرانس فناوری در این زمینه، به جای بهبود در ذخیره‌سازی، محاسبات، پایگاه‌های اطلاعاتی، امنیت، عملیات و غیره، انفجاری از موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد و اعلامیه‌های محصول خواهد بود. پروژه‌های هوش مصنوعی پیش می‌روند، اما رهبران تا حد زیادی بر روی کارکرد خوب سیستم‌های کسب‌وکار خود در ارائه‌دهندگان ابر عمومی متمرکز هستند، جایی که آنها تحت تأثیر نحوه تکامل ارائه‌دهندگان پلت‌فرم‌های رایانش ابری خود هستند.

جاوا اسکریپت به پول بیشتری نیاز دارد

شرکت ها چه کاری باید انجام دهند؟

اجازه دهید بگوییم که شرکت شما هنوز به هوش مصنوعی مولد نمی‌پردازد، نه به این دلیل که نمی‌خواهید، بلکه به این دلیل که تمرکز خود را بر روی نصب سیستم‌های خود بر روی فضای ابری و عملکرد خوب، امیدواریم با بهینه‌سازی هزینه‌ها دارید. مسیر. هوش مصنوعی مولد خیلی دور است، اما متوجه شده‌اید که منابع توسعه و پشتیبانی ارائه‌دهنده ابری شما در آنجا متمرکز شده‌اند و نه به اندازه خدمات سنتی‌تری که به آن‌ها وابسته هستید. در مورد این روند که می تواند بر شما تأثیر منفی بگذارد، چه کاری می توانید انجام دهید؟

این یکی از معایب استفاده از OPS (سرورهای افراد دیگر) است. شما به عنوان یک مشتری کنترل دارید، اما در نهایت، آنها پلتفرم را همانطور که مناسب می‌دانند و بازار را درک می‌کنند، تکامل می‌دهند. با این حال، اگر بتوانید به حوادثی اشاره کنید که متوجه عقب‌ماندن پشتیبانی و نوآوری شده‌اید، می‌توانید تبدیل به چرخ جیرجیر شوید. آنها به این ورودی گوش می دهند و اگر تعداد زیادی از مشتریانشان با آنها تماس بگیرند، منابع را تغییر مسیر می دهند. به هر حال، آنها می خواهند شما را به عنوان یک مشتری نگه دارند و یک پایگاه مشتری راضی رشد کنند.

Mendix قصد دارد تا پایان سال هوش مصنوعی مولد را به پلتفرم کم کد خود اضافه کند

قبل از اینکه گروهی از مردم بروند و ادعا کنند که Linthicum با هوش مصنوعی مولد مشکلی ندارد، اصلاً اینطور نیست. با استفاده مناسب، بسیار موثر است و فکر می کنم در بسیاری از موارد بازی را تغییر می دهد. من یک دوره آموزشی در مورد آن دارم و همیشه در مورد آن می نویسم.

با این حال، من همدلی با کارمند فناوری رتبه و پرونده دارم که فقط سعی می کند سیستم ها را در فضای ابری کار کند. آنها بدون توجه به اینکه این فناوری کجا حرکت می کند، نیاز به حمایت مداوم دارند. آنها برای موفقیت ابر و هوش مصنوعی مولد بر روی ابر اساسی هستند. این را فراموش نکنیم.