۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

وقتی توسعه ابر منبع باز خوب بازی نمی کند

علاوه بر چالش‌های یکپارچه‌سازی و مالکیت معنوی، شرکت‌ها ممکن است تخصص فنی لازم برای سفارشی‌سازی یا ایمن‌سازی نرم‌افزار منبع باز را نداشته باشند.

علاوه بر چالش‌های یکپارچه‌سازی و مالکیت معنوی، شرکت‌ها ممکن است تخصص فنی لازم برای سفارشی‌سازی یا ایمن‌سازی نرم‌افزار منبع باز را نداشته باشند.

منبع باز یک موضوع قطبی در IT است و در بیشتر دوران کاری من بوده است. بیش از هر فناوری دیگری در اطراف استفاده از متن باز احساسات وجود دارد. این می تواند با افزایش برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی بدتر شود.

استفاده از نرم‌افزار منبع باز برای توسعه مبتنی بر ابر به دلیل هزینه، انعطاف‌پذیری و مشارکت فعال جامعه محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. با این حال، درک این نکته ضروری است که استفاده از منبع باز دارای معایب بالقوه است. اونجا گفتم شرکت‌ها اغلب با سیستم‌های بهینه‌سازی ناکافی مواجه می‌شوند که هزینه کارکردشان بسیار بیشتر از آنچه باید باشد. این اغلب در بودجه های بیش از حد متورم پنهان می شود، و از CIO گرفته تا هیئت مدیره، هیچ کس عاقل تر نیست.

آیا برای سیستمی که باید ۳ میلیون دلار هزینه داشته باشد، ۱۰ میلیون دلار پرداخت می کنید؟ بدتر از آن، بسیاری از این سیستم‌ها ۵۰ درصد هزینه‌های عملیاتی بیشتری دارند، که عمدتاً به دلیل انتخاب‌های ضعیف معماری است، مانند فشار دادن یک ارائه‌دهنده ابر خاص یا فشار دادن منبع باز زمانی که راه‌حل‌های دیگر ارزش بیشتری به کسب‌وکار برمی‌گرداند.

آن روزها ممکن است به پایان برسد. از آنجایی که هزینه‌های ابری از بالا به پایین مورد انتقاد و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند، کسب‌وکارها در نحوه ساخت و اجرای راه‌حل‌های رایانش ابری کارآمدتر می‌شوند.

به هیچ وجه نمی گویم منبع باز راه حل درستی نیست. در بسیاری از موارد، به دلایل اشتباه به پشته های راه حل ها فشار داده می شود. بنابراین، قبل از اینکه خیلی سخت به من بازگردید، این را در نظر داشته باشید.

Wasm: 5 چیزی که توسعه دهندگان باید دنبال کنند

ذهن باز

یک نگرانی اساسی در رابطه با نرم افزار منبع باز، نیاز به پشتیبانی حرفه ای یا اختصاصی تر از راه حل های نرم افزاری سنتی یا حتی بسیاری از خدمات ابری است.

به خاطر داشته باشید که ارائه‌دهنده ابر صرفاً نرم‌افزار منبع باز را «ارائه» می‌کند. آنها معمولاً فراتر از آن از آن حمایت نمی کنند. برای اطلاعات بیشتر، باید به داخل یا در مکان های دیگر نگاه کنید.

کاربران منبع باز، چه در فضای ابری باشند و چه نباشند، اغلب باید به منابع انجمن تکیه کنند، که معمولاً از طریق انجمن ها یا تابلوهای پیام ارائه می شود، که زمان می برد. این می تواند مانع پیشرفت توسعه ابر در سناریوهای فوری و حساس به زمان یا مسائل پیچیده شود. یک برنامه‌نویس یک‌بار به من گفت که باید در جلسه‌ای از جامعه منبع باز شرکت کند قبل از اینکه بتواند یک مشکل خاص را حل کند – جلسه‌ای که پنج هفته طول کشید. این کار نمی کند.

از نقطه نظر امنیتی، نرم افزار منبع باز می تواند چالش های خاصی ایجاد کند. اگرچه جامعه ای از توسعه دهندگان به طور مرتب چنین نرم افزاری را بررسی می کنند، اما همچنان می تواند آسیب پذیری های کشف نشده را در خود جای دهد، در درجه اول به این دلیل که کد آن به طور آشکار قابل دسترسی است.

به عنوان مثال، چند سال پیش برخی از مشکلات زنجیره تامین منبع باز مطرح شد. این آسیب‌پذیری‌ها می‌توانند بدون تدابیر امنیتی سختگیرانه و به‌روزرسانی‌های مکرر به تهدیدهای امنیتی شدید تبدیل شوند. این مسائل حل نشدنی نیست. در بیشتر موارد، باید به خودتان تکیه کنید و نه به یک ارائه دهنده نرم افزار اختصاصی.

3 برد و 3 باخت برای رایانش ابری

ادغام ها

نرم افزار منبع باز نیز ممکن است فاقد ویژگی ها یا ادغام هایی باشد که همتایان اختصاصی خاص ارائه می دهند. ممکن است به‌روزرسانی‌ها یا بهبودهایی که توسط انجمن انجام می‌شود، ویژگی‌هایی را که می‌تواند به نفع یک کاربر یا یک شرکت باشد، در اولویت قرار ندهند. این می تواند مقیاس پذیری و کاربرد کلی نرم افزار در توسعه ابر را تحت فشار قرار دهد.

البته، برخی استدلال می کنند که سیستم های منبع باز… خوب، باز هستند. می‌توانید وارد آنجا شوید و در صورت نیاز ویژگی‌ها را اضافه و اصلاح کنید. کسانی از ما که این کار را انجام داده‌ایم، از جمله من، میزان مهارت، زمان و تخصص لازم را درک می‌کنیم. چنین تاخیر زمانی توسط مدیران پروژه که فقط به دنبال تکمیل و استقرار یک پروژه هستند، با مهربانی به آن نگاه نمی کنند.

یکی دیگر از عناصر حیاتی که باید در نظر گرفته شود، مالکیت معنوی است. اگرچه استفاده از نرم‌افزار منبع باز رایگان است، اما همچنان مجوز دارد و باید قوانین کپی رایت را رعایت کند. این می تواند منجر به مشکلات قانونی شود یا به اعتبار سازمان آسیب برساند، اگر عاقلانه رفتار نشود. من چند بار از لب به لب گاز گرفتم که چیزی به عنوان یک مدیر ارشد فناوری برای من فاش نشد و در حین فروش شرکت و مالکیت معنوی به موضوع تبدیل شد. در یک مورد، فروش را متوقف کرد.

در نهایت، استفاده از نرم افزار منبع باز برای توسعه مبتنی بر ابر نیازمند مهارت فنی بیشتری است. من همیشه تحت تأثیر کسانی هستم که می توانند از این نرم افزار استفاده کنند، با توجه به ماهیت DIY آن. سفارشی سازی بیشتری ارائه می دهد، اما این انعطاف پذیری می تواند شمشیر دولبه ای برای کاربران بدون دانش فنی باشد. سعی کنید برخی از این موارد را خودتان پیاده سازی کنید. این یک پروژه مهندسی در بهترین حالت بدون یک شرکت منبع باز پشتیبانی است.

ارائه دهندگان محاسبات لبه برتر، ابرهای عمومی هستند

معادل

البته، برخی از ارائه دهندگان نرم افزار منبع باز کار بسیار خوبی برای کمک به کاربران در نصب و پشتیبانی انجام می دهند. این روزها، صرف نظر از اینکه چه اتفاقی می‌افتد، تنها به استفاده از منبع باز با مشارکت آنها فکر می‌کنم. خیلی چیزها ممکن است به خطا بروند، و به یک معنا، شما ارزش یک راه حل اختصاصی، از جمله پشتیبانی و غیره را دریافت می کنید، البته با هزینه اضافی، که می تواند بسیاری از جایگزین های اختصاصی را به همان اندازه قانع کننده کند. p>

بهتر است در مورد منبع باز ذهن باز داشته باشید (ببینید من در آنجا چه کار کردم؟). احساسات را از بین ببرید، از جمله این واقعیت که منبع باز نسبت به سایر فناوری ها قطبی تر بوده است. یا می‌شنوم، “ما یک شرکت منبع باز هستیم” یا “اینجا منبع باز وجود ندارد.” این واقعاً به این معنی است که «ما دوست نداریم به کاری که انجام می‌دهیم فکر کنیم، و هنگام استفاده از پلت‌فرم‌های ابری که راه‌حل مناسبی نیستند، تصمیم می‌گیریم تا حدی کمتر بهینه شویم.»

همه چیز به بررسی ارزش واقعی کسب و کار هر فناوری بستگی دارد، چه منبع باز یا غیر، چه در فضای ابری یا نه. همه چیز باید در پرتو ارزش بازگشتی به تجارت در نظر گرفته شود، چه سخت و چه نرم. به نظر من ساده است.