۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

وقتی finops در نهایت هزینه بیشتری برای شما دارد

Cloud finops می تواند در هزینه های ابری شما را صرفه جویی کند و ارزش بیشتری را به کسب و کار بازگرداند. متأسفانه، اشتباهات هزینه های زیادی را برای شرکت ها تحمیل می کند.

Cloud finops می تواند در هزینه های ابری شما را صرفه جویی کند و ارزش بیشتری را به کسب و کار بازگرداند. متأسفانه، اشتباهات هزینه های زیادی را برای شرکت ها تحمیل می کند.

نگاه انتقادی به هر فناوری یا رویکرد جدید همیشه مفید است و finops ابری (عملیات مالی) تفاوتی ندارد. همانطور که ما در مورد کارهایی که finops به خوبی انجام می دهد یاد می گیریم، همچنین در مورد مواردی که باید روی آن کار کنیم، یاد می گیریم.

در حالی که برخی از افراد ارزش زیادی از فیناپ‌ها پیدا می‌کنند، عمدتاً با انجام کارها به روش‌های بهینه‌تر، برخی دیگر مرتکب اشتباهات متداول می‌شوند و باعث می‌شوند فیناپ‌ها از منابع بیشتری استفاده کنند. بنابراین ارزش تجاری که قرار بود ایجاد کند محقق نمی‌شود، یا حتی ممکن است منفی باشد. این یکی از بزرگترین ترس ها در مورد finops است.

در اینجا چند اشتباه رایج وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

منابع ابر را بیش از حد بهینه نکنید. اکنون، می‌دانم که شما بهترین عملکرد را با کمترین هزینه ممکن می‌خواهید، اما مراقب باشید که آن را زیاد دور نکنید. اگر دائماً در حال تغییر اندازه منابع ارائه شده خود به حداقل مطلق مورد نیاز برای پشتیبانی از نیازهای بار کاری هستید، ممکن است در نهایت برای یافتن پیکربندی کاملاً بهینه شده، هزینه بیشتری را برای نظارت و ابزارهای مدیریتی هزینه کنید.

جدول زمانی Mastodon برای تیم ها

من اخیراً این را دیده‌ام زیرا شرکت‌ها از ابزارهای خودکار finops خود برای حذف و افزودن خودکار نمونه‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها در تلاش هستند پیکربندی کاملاً بهینه‌شده را بیابند که در آن تعداد نمونه‌های ارائه‌شده (ذخیره‌سازی و محاسبه) مستقیماً با تعداد نمونه‌های مورد نیاز برای پشتیبانی از برنامه و حجم کاری داده‌ها برای کسب‌وکار مطابقت دارد.

تنها نکته در این زره این است که باید ابزارهای مدیریتی بخرید تا میزان استفاده از منابع خود را با نیاز متعادل کنید. در نهایت با بهینه‌سازی منابع بهتر، ۲۰ درصد در یک سال پس‌انداز می‌کنید، اما این هزینه ۴۰ درصد بیشتر در بخش finops و خدمات مدیریتی برای رسیدن به آنجا برای شما هزینه دارد. ضرر خالص، اما حداقل شما کاملاً بهینه شده‌اید.

روی حاکمیت finops خرج نکنید. همین امر را می‌توان در مورد حکمرانی finops نیز گفت، که کنترل می‌کند چه کسی می‌تواند چه منابعی و برای چه اهدافی اختصاص دهد. در بسیاری از موارد، هزینه ابزارهای مدیریت finops بیش از هر گونه صرفه جویی از کاربران آزاردهنده ابری برای استفاده از خدمات ابری کمتر است. شما ۱۰ درصد صرفه جویی کردید، اما سیستم های حاکمیتی، از جمله زمان انسانی، بسیار بیشتر از این هزینه دارند. همچنین، کاربران شما بیشتر اذیت می‌شوند زیرا از دسترسی به خدماتی که احساس می‌کنند به آن‌ها نیاز دارند محروم می‌شوند، بنابراین روحیه شما نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

معماری و عملیات ضعیف ابری، بازگشت سرمایه ابری را از بین می برد

مراقب موارد رزرو شده باشید. یکی دیگر از مواردی که باید مراقب آن باشید مدیریت نادرست نمونه‌های رزرو شده است. نمونه های رزرو شده راهی برای صرفه جویی در پول با متعهد شدن به استفاده از تعداد معینی از منابع برای یک دوره معین است. اما اگر استفاده خود را از آنها بهینه نکنید، ممکن است در نهایت بیش از آنچه نیاز دارید خرج کنید.

باز هم، درمان بدتر از بیماری است. شما تصمیم گرفته اید که با استفاده از نمونه های رزرو شده، مثلاً خرید خدمات ذخیره سازی ابری پیش از موعد با تخفیف، ۲۰٪ در هر سال از شما صرفه جویی می کند. با این حال، کنترل کمی بر تقاضا دارید، و اگر در نهایت از نمونه‌های رزرو شده استفاده ناکافی کردید، همچنان باید برای منابعی که نیاز نداشتید بپردازید.

Alteryx رابط کاربری Designer Cloud خود را به روز می کند و پشتیبانی از داده lakehouse را اضافه می کند

در بسیاری از موارد، ابزارهای finops، اگر به درستی استفاده شوند، می‌توانند به شما در بهینه‌سازی استفاده از نمونه‌های ذخیره، با در نظر گرفتن برنامه‌ریزی تقاضا و مدل‌سازی آینده‌نگر مصرف، کمک کنند. مشکل این است که اکثر شرکت‌هایی که این ابزارها را دارند یا نمی‌دانند چگونه از آنها برای این اهداف استفاده کنند یا اطلاعات تاریخی کافی برای پیش‌بینی دقیق تقاضا ندارند.

من هنوز معتقدم که finops یک جزئی ضروری از استقرار و عملیات ابری سالم است، اما اشتباهات قابل اجتناب در نهایت هزینه بیشتری نسبت به صرفه جویی دارد. بسیاری از این اشتباهات چندان قابل مشاهده نیستند، با توجه به اینکه فناوری اطلاعات تنها به پول پس انداز شده نگاه می کند و نه هزینه چیزهای دیگری که بخشی از پس انداز آن پول است. این یک نقص اساسی است که بازخورد مثبت کاذب را برای کسانی که وظیفه تعریف استراتژی finops و تجزیه و تحلیل معیارهای حاصل را دارند، ارائه می‌کند.

ممکن است در برخی مواقع این سؤال مطرح شود: “اگر ما مقدار زیادی پول با روش ها و ابزارهای finops خود پس انداز کردیم، کجا رفته است؟” آیا می توانید به این سوال پاسخ دهید؟