۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پایین آمدن ابرهای صنعت

این روند جدید یک روند قدیمی است. خدمات خاص صنعت در حال حاضر توسط ارائه دهندگان بزرگ ابر ارائه می شود و به شرکت ها مزایای بیشتری با ریسک کمتر می دهد.

این روند جدید یک روند قدیمی است. خدمات خاص صنعت در حال حاضر توسط ارائه دهندگان بزرگ ابر ارائه می شود و به شرکت ها مزایای بیشتری با ریسک کمتر می دهد.

ابرهای صنعت چیز جدیدی نیستند. در ابتدا، ارائه دهندگان ابرهای عمومی به وفور یافت می شدند تا زمانی که بازار در اطراف سه شرکت بزرگ عادی شد: گوگل، مایکروسافت و AWS. بازیکنانی که نمی‌توانستند ادامه دهند اغلب اعلام می‌کردند که تبدیل به یک ابر عمودی می‌شوند که به ابر صنعتی معروف است.

ابرهای صنعتی خدمات ابری را ارائه می دهند که برای یک صنعت خاص مانند خرده فروشی، بیمه، بانکداری، مراقبت های بهداشتی، تولید و غیره ساخته شده اند. این بدان معناست که ابر می‌تواند با مسائل خاص عمودی مانند قوانین و مقررات چگونگی پردازش، ذخیره، ممیزی یا ایمن کردن داده‌ها و عملیات یک شرکت در یک بخش بازار و/یا موقعیت جغرافیایی خاص، مقابله کند.

دیروز تمرکز بر روی دسترسی به فضای ابری بود، با تأکید کمتر بر ویژگی‌های خاص صنعت یا مطابق با صنعت. امروزه بیشتر شرکت ها ۲۰ تا ۳۰ درصد از حجم کاری خود را به ابر عمومی منتقل می کنند. آنها اکنون می توانند مزایای بالقوه داشتن خدمات خاص صنعت را با ارائه دهندگان ابر عمومی ببینند. فردا شرکت‌ها از ارائه‌دهندگان ابری آن‌ها می‌خواهند خدمات خاص صنعت را ارائه دهند.

در متاکلود چه اتفاقی می افتد؟

در اینجا شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این سرویس‌های ابری خاص صنعت شروع به ظاهر شدن کرده‌اند:

  • AWS و Goldman Sachs برای ایجاد راه حل های مدیریت داده و تجزیه و تحلیل برای سازمان های خدمات مالی با یکدیگر همکاری کرده اند.
  • IBM Cloud for Financial Services را برای مشتریان و شرکای امضا شده گسترش داد.
  • Microsoft در نوامبر ۲۰۲۱ در دسترس بودن کلی Microsoft Cloud برای خدمات مالی را اعلام کرد.

بسیاری از شرکت‌های جهانی ۲۰۰۰ در حال حاضر خدمات خاص صنعت را می‌خواهند. شرکت‌های بیشتری به این گروه می‌پیوندند زیرا خدمات ابری برای بسیاری از ارائه‌دهندگان ابر عمومی در نقطه اشباع ویژگی‌ها قرار دارند. به زبان ساده، ارائه‌های ابر عمومی که بر خدمات افقی مانند ذخیره‌سازی، محاسبات، پایگاه‌های اطلاعاتی و خدمات ویژه‌ای مانند هوش مصنوعی و لبه تمرکز دارند، با چنان سرعتی ساخته شده‌اند که شرکت معمولی Global 2000 نمی‌تواند به آن ادامه دهد. یا این خدمات افقی جدید را در سطح یکسانی از ارزش نمی دانند و به خدمات خاص صنعت نیاز دارند.

بنابراین، بسیاری از اعلان‌های بزرگ در رویدادهای ابری بیشتر بر روی بهبود ویژگی‌های تاکتیکی، مانند بهبود فضای ذخیره‌سازی و محاسبات تمرکز می‌کنند، نه محصولات کاملاً جدیدی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند یا ممکن است استفاده نشوند. با توجه به تعداد سرویس‌های ابری جدید منتشر شده در گذشته، اشباع بازار خدمات افقی در مقطعی اتفاق می‌افتد. این نشانه خوبی است که بازار ابری به این وضعیت بالغ‌تر نزدیک می‌شود.

3 راه برای خراب کردن استقرار چند ابری

این ما را به ابرهای صنعتی بازمی گرداند، که جدیدترین راه برای ارائه دهندگان ابر بزرگتر برای ارائه ارزش بیشتر در حین ارائه خدمات جدید خالص است. احتمالاً در چند سال آینده شاهد ظهور بسیاری از خدمات ابری و ابری خاص صنعت خواهیم بود زیرا آنهایی که دارای برنامه های کاربردی خاص صنعت هستند اکنون دلایل قانع کننده ای برای انتقال آنها به ابر خواهند داشت.

اگر از مدیران ارشد فناوری امروزی بپرسید که چرا برخی از برنامه‌ها به فضای ابری منتقل نمی‌شوند، آنها به مسائلی مانند کمبود سیستم‌هایی که می‌توانند با انطباق برخورد کنند، یا برنامه‌ها و داده‌های عمودی که برای سپردن به ابر مهم هستند، اشاره می‌کنند. . اکنون ارائه‌دهندگان ابری ویژگی‌ها و خدمات از پیش ساخته شده مخصوص صنعت را ارائه می‌کنند یا به زودی ارائه خواهند کرد که معمولاً بهتر از هر چیزی است که شرکت‌ها می‌توانند خودشان بسازند و حفظ کنند.

دنیای ابری مخصوص صنعت آینده، سوزن کافی را برای بسیاری از شرکت‌ها به حرکت در می‌آورد تا داده‌ها و برنامه‌های کاربردی حیاتی خود را به ابر اختصاص دهند. ارائه‌دهندگان ابر این الگو را درک می‌کنند، و در بسیاری از موارد، توسعه و استقرار خدمات ابری خاص صنعت ممکن است یک رهبر زیان‌دهی باشد که باعث پذیرش بیشتر خواهد شد.

شرکت ها برای موفقیت با هوش مصنوعی آماده نیستند

این مهم است که ما انگیزه‌های احتمالی ارائه‌دهندگان ابر را قبل از پذیرش هر گونه خدمات ابری درک کنیم، و من در اینجا چند فرض آموزشی را مطرح کرده‌ام. هنگامی که شما بیش از حد با هر سرویس ابری همراه شوید، همیشه خطر وجود دارد زیرا همه آنها در مقطعی از زمان از بین می روند. استفاده از این خدمات خاص صنعت همچنان این خطر را به همراه دارد. با این حال، با توجه به الگوهای گذشته، فکر می‌کنم ریسک پایینی است.

خط آخر: آیا ابرهای صنعتی چیز خوبی هستند؟ من هم اینچنین فکر میکنم. وقتی نوبت به خدمات خاص صنعت می‌رسد، معمولاً هر بار که یک برنامه کاربردی جدید می‌سازیم، چرخ را دوباره اختراع می‌کنیم. با خدمات ابری در دسترس بر حسب تقاضا و متناسب با بسیاری از برنامه‌های کاربردی عمودی که شرکت‌ها می‌سازند، شرکت‌ها می‌توانند سریع‌تر حرکت کنند و دردسرهای خدمات پیچیده و دائماً در حال تغییر و خاص صنعت را به حوزه مشکل شخص دیگری منتقل کنند. من همه طرفدار این روند هستم.