۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پایین بودن کد پایین و بدون کد در ابر

کد کم و بدون کد می تواند بخشی از یک راه حل موفق ابری باشد، اما برای محافظت در برابر اشتباهات سهوی به مکانیسم های حفاظتی مناسب نیاز دارید.

کد کم و بدون کد می تواند بخشی از یک راه حل موفق ابری باشد، اما برای محافظت در برابر اشتباهات سهوی به مکانیسم های حفاظتی مناسب نیاز دارید.

اگر اخیراً یک سؤال برای من وجود دارد، این در مورد استفاده از پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد به عنوان بخشی از راه‌حل ابری است، معمولاً برای توسعه سریع برنامه. در اینجا تلاش من برای نشان دادن این موضوع برای همه افرادی است که در آنجا راه حل های ابری می سازند یا پلتفرم های کم کد و بدون کد را در داخل و خارج از ابرهای عمومی در نظر می گیرند.

اول، این چیه؟

مارتین هلر یکی از توضیحات منطقی‌تر مفاهیم را دارد و پلتفرم‌هایی که از مفاهیم پشتیبانی می‌کنند. من نمی توانم مقاله او را بهبود بخشم، بنابراین به قول او:

“به طور کلی، یک پلت فرم توسعه با کد پایین، یک طراح کشیدن و رها کردن، ماژول ها، فرم ها، فرآیندها، گردش کار، مدل های داده، ادغام ها و یک یا چند زبان برنامه نویسی را ارائه می دهد که می توانید در محصول استفاده کنید. پلت فرم توسعه ممکن است مشخصاتی را منتشر کند که موتور می تواند از آن برای ایجاد یک برنامه یا انتشار یک برنامه قابل اجرا استفاده کند. برنامه ممکن است با قسمت پشتی پلتفرم تعامل داشته باشد یا نباشد.”

ایده این است که تا جایی که می توانید برنامه نویسی را حذف کنید، اما نه به طور کامل. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان می‌توانند راه‌حل‌ها را سریع بسازند، اما همچنان می‌توانند پیرامون هر محدودیتی که پلتفرم کم‌کد دارد، کدنویسی کنند. به عنوان مثال، ساختن یک مانیتور فرآیند موجودی با استفاده از یک پلتفرم با کد کم یا بدون کد به معنای استفاده از رابط آنها (کشیدن و رها کردن) به جای کدگذاری سنتی است.

16 نوآوری غیر قابل مقاومت در ابر

با این حال، همانطور که ممکن است حدس زده باشید، رابط‌های گرافیکی که به شما امکان می‌دهند با ترسیم نمودارها برنامه‌نویسی کنید، در نهایت با چیزی مواجه می‌شوند که نمی‌توانند انجام دهند. ممکن است مجبور شوید برای دسترسی به یک API پیچیده برای دستیابی به داده‌های وضعیت در برنامه کم‌کد، به کدنویسی بومی بروید.

به عبارت دیگر، ما می‌توانیم بیشتر راه را بدون کد برنامه‌نویسی به آنجا برسانیم. با این حال، برخی از برنامه‌نویسی‌ها احتمالاً در بیشتر موارد مورد نیاز خواهند بود زیرا این دنیای واقعی و همه چیز است.

توسعه بدون کد، توسعه کم کد بدون زبان برنامه نویسی داخلی است. به نظر می رسد آزادتر باشد زیرا دیگر نباید با خطاهای نحوی و کامپایلرها مقابله کنیم. درست؟ نه واقعا.

همان‌طور که هلر بیان می‌کند، پلتفرم‌های بدون کد، برای برنامه‌های کاربردی ساده به راحتی قابل استفاده هستند، اما تمایل دارند به محدودیت‌هایی دست یابند که «توسعه‌دهندگان» بدون کد را متوقف می‌کند. بسیار شبیه مثال کم کد بالا، زمانی که باید کاری را در سطح سیستم عامل یا سطح ابری انجام دهیم، هیچ راه آسانی بدون نوعی موتور برنامه نویسی وجود ندارد.

پلتفرم‌های بدون کد با ارائه ماژول‌های بیشتر برای دسترسی به قابلیت‌های مورد نیاز بدون کدنویسی، به عنوان مثال، یک ماژول سفارشی برای به دست آوردن زمان و دمای صحیح برای یک شهر خاص وقتی یک کد پستی به آن ارسال می‌شود، سعی در حل این مشکل دارند. حتی اکثر آنها SDK هایی را برای ایجاد ماژول های خود برای پلت فرم بدون کد ارائه می دهند. با این حال، این نیاز به کدنویسی دارد، اینطور نیست؟

خطرات امنیت ابری همچنان بسیار انسانی است

مطمئن نیستم که چیزی در اینجا تغییر کند، اما می‌دانم که چرا برخی از شرکت‌ها هم توسعه کم‌کد و هم بدون کد را مفید می‌دانند. به عنوان کسی که اغلب کدنویسی نمی‌کند، اما همچنان می‌خواهد برنامه‌های کاربردی کوچک و مفید بسازد، ابزاری را می‌بینم که برای چند بار نیاز به برنامه‌نویسی ندارد یا به کدنویسی بسیار کمی نیاز دارد.

پلتفرم‌های بدون کد و کم‌کد نکات خوبی دارند، به‌ویژه برای موارد استفاده که در آن کسانی که مهارت کدنویسی ندارند می‌خواهند خودشان راه‌حل‌های ساده بسازند بدون اینکه به توسعه‌دهندگان تکیه کنند. من فکر می کنم این چیزی است که ما امروز به آن نیاز داریم. یک جنبش رو به رشد برای دموکراتیزه کردن توسعه راه حل، در داخل و خارج از پلتفرم های ابری وجود دارد.

آنچه که من را در مورد استفاده از پلتفرم‌های کم‌کد می‌ترساند این است که شرکت‌ها برای حفاظت از منابعی که این پلتفرم‌های کم‌کد/بدون کد به آن نیاز دارند، حاکمیت مناسب، محدودیت‌های دسترسی به منابع و محدودیت‌های امنیتی را اعمال نمی‌کنند. دسترسی مانند پایگاه های داده، فضای ذخیره سازی، محاسبات و رابط های برنامه.

تعریف راه حل ابری با مهارت هایی که در واقع دارید

من گمان می‌کنم پیکربندی‌های دسترسی را دچار مشکل خواهیم کرد، به گونه‌ای که داده‌ها به‌طور ناخواسته حذف، بازنویسی یا در معرض خطر قرار می‌گیرند. نه به این دلیل که کسانی که از این راه‌حل‌های کم و بدون کد استفاده می‌کنند، نیت بدی داشتند – آنها فقط چیز بهتری نمی‌دانستند.

در گذشته، اگر لایه‌های امنیتی و حاکمیتی به نحوی اشتباه پیکربندی می‌شدند، می‌توانستیم تا حدودی به دانش توسعه‌دهندگان اعتماد کنیم تا ما را از مشکل دور نگه دارند. در صورتی که به هر کسی اجازه داده شود به این منابع با امتیازات پیکربندی نادرست دسترسی داشته باشد، همه شرط‌ها غیرفعال هستند. آنها می خواهند راهی پیدا کنند تا همه چیز را خراب کنند، اما این تقصیر آنها نیست زیرا ما به آنها این توانایی را دادیم که بدون استفاده از کد این کار را انجام دهند.

نکته این است که پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد را عقب نزنیم. آنها جای خود را دارند من فقط تاکید می کنم که آنها به یک زیرساخت، داده، مدیریت فرآیند و سیستم امنیتی ضد گلوله نیاز دارند که درک کند که توده ها اکنون دسترسی خواهند داشت.

با اطمینان از این که چنین است، همه چیز آماده است. با این حال، من می بینم که بسیاری هنوز از نظر برخورد با حقوق دسترسی فاقد تدبیر مناسب هستند. قبل از رفتن به کد کم یا بدون کد، ابتدا باید آن را برطرف کنید. فقط گفتن.