۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پشته توسعه ابر دات نت Aspire راه اندازی شد

پشته آماده ابری جدید مایکروسافت برای ساخت برنامه های کاربردی توزیع شده ابزارها، قالب ها و بسته های NuGet را متحد می کند و شامل یک App Host برای هماهنگ سازی در مدل برنامه است.

پشته آماده ابری جدید مایکروسافت برای ساخت برنامه های کاربردی توزیع شده ابزارها، قالب ها و بسته های NuGet را متحد می کند و شامل یک App Host برای هماهنگ سازی در مدل برنامه است.

.NET Aspire مایکروسافت، یک پشته خوش‌بینانه و آماده برای فضای ابری برای ساخت برنامه های کاربردی توزیع شده، اکنون به طور کلی در دسترس است.

پشته .NET Aspire در ۲۱ مه معرفی شد. به گفته این شرکت، پشته Aspire با هدف ساده‌سازی توسعه ابری، ابزارها، قالب‌ها و بسته‌های NuGet را برای ایجاد آسان‌تر برنامه‌های قابل مشاهده و آماده تولید در دات‌نت ترکیب می‌کند. برنامه‌نویسان می‌توانند با .NET شروع کنند اکنون آرزو کنید در Visual Studio 2022 17.10، .NET CLI یا ویرایشگر Visual Studio Code. پشته از نوامبر گذشته در پیش نمایش بود.

چرا شرکت ها ابر را ترک می کنند

. مایکروسافت گفت که NET Aspire بخشی از یک هدف مداوم برای تبدیل دات نت به یکی از سازنده ترین پلتفرم ها برای برنامه های کاربردی ابری است. دات نت Aspire دارای یک داشبورد مبتنی بر وب است که جزئیات یک برنامه در حال اجرا را در طول حلقه توسعه داخلی، زمانی که توسعه دهنده در حال نوشتن، ساخت و اشکال زدایی کد است، نمایش می دهد. نمای داشبورد شامل منابع مدل برنامه و نقاط پایانی، متغیرهای محیطی و گزارش‌های کنسول است. همچنین داده‌های OpenTelemetry ارسال شده توسط منابع، مانند گزارش‌های ساختاری، اطلاعات متریک، و ردیابی‌های توزیع‌شده را نمایش می‌دهد. تله متری باز یک اکوسیستم مشاهده پذیر منبع باز است.

GitHub GitHub Copilot Enterprise را عرضه می کند

NET Aspire با کامپوننت‌ها برای اتصال به پایگاه داده، پیام‌رسانی، حافظه پنهان و سرویس‌های سرویس گیرنده. پشته همچنین یک پروژه میزبان برنامه را معرفی می‌کند، بنابراین توسعه دهندگان می توانند از C# و APIهای آشنا برای پیکربندی پروژه های برنامه و سرویس های میزبانی شده که شامل یک برنامه کاربردی توزیع شده است استفاده کنند. این پروژه‌ها و خدمات در مجموع منابع نامیده می‌شوند و کد موجود در App Host یک مدل کاربردی از برنامه توزیع‌شده را تشکیل می‌دهد. راه‌اندازی یک پروژه میزبان برنامه در طول حلقه توسعه‌دهنده داخلی تضمین می‌کند که تمام منابع در مدل برنامه مطابق با نحوه توصیف راه‌اندازی شده‌اند. افزودن یک پروژه میزبان برنامه اولین گام در افزودن .Net Aspire به یک برنامه موجود.