۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پلتفرم Lightbend Akka، ابر و توسعه دهنده لبه را متحد می کند

مدل برنامه نویسی برای از بین بردن پیچیدگی و تأخیر بالا و اجرا در هر مکانی مشخص شده است.

مدل برنامه نویسی برای از بین بردن پیچیدگی و تأخیر بالا و اجرا در هر مکانی مشخص شده است.

در جدیدترین نسخه خود، پلتفرم محاسباتی توزیع‌شده Akka Lightbend دارای یک مدل برنامه‌نویسی است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد یک بار برنامه‌ای بومی ابری بسازند و آن را در محیط‌های لبه و ابری کار کنند.

لایت‌بند در ۳۱ اکتبر گفت که این مدل که Akka Edge نام دارد، تاخیر بالا، ردپای بزرگ و موانع پیچیدگی ناشی از محاسبات لبه را حذف می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند به جای ادغام ابزارهای وقت‌گیر، بر منطق تجاری تمرکز کنند. و دیگر نیازی به استفاده از راه حل های مختلف برای ابر و لبه نیست. Akka Edge یک مدل برنامه نویسی واحد، زمان اجرا و بافت داده را برای پیوستار ابر به لبه ارائه می دهد. Akka از یک مدل بازیگر برای یک بار نوشتن یک سرویس و اجرای آن در هر نقطه از ابر مرکزی گرفته تا دستگاه ها استفاده می کند.

با مدل جدید همزمانی ساختاریافته جاوا شروع کنید

با پشتیبانی از زبان‌های جاوا و Scala مبتنی بر JVM، Akka توسعه سیستم‌های واکنش‌گرا و رویداد محور را که از ابر استفاده می‌کنند، امکان‌پذیر می‌سازد. Akka مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها را برای طراحی سیستم‌های مقیاس‌پذیر شامل هسته‌ها و شبکه‌های پردازشگر دارد. میکروسرویس ها با پشتیبانی از استقرار برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ مستقر می شوند. رفتار چند رشته ای بدون استفاده از ساختارهای همزمانی سطح پایین مانند قفل ها یا اتمی ها ارائه می شود و کاربران را از برخورد با مشکلات حافظه رهایی می بخشد.

نحوه استفاده از callback در جاوا

قابلیت‌های خاص در آخرین نسخه Akka شامل پشتیبانی از محیط‌های محدودتر، مانند اجرای با تصویر بومی GraalVM و توزیع‌های سبک Kubernetes و Active/Active Digital می‌شود. دوقلوها و موارد استفاده دیگر Akka همچنین در دسترس بودن داده های تطبیقی ​​را با پیش بینی های gRPC برای:

ارائه می دهد

  • لبه
  • مقیاس‌پذیری و بهبود کارایی
  • مهاجرت موجودیت فعال کم ردپای تعریف شده از طریق برنامه
  • مهاجرت زمانی، جغرافیایی و مبتنی بر استفاده
کاتلین چیست؟ جایگزین جاوا توضیح داد

دستورالعمل‌های شروع کار با Akka را می‌توانید در akka.io پیدا کنید.