۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چارچوب میکروسرویس جاوا Oracle Helidon 4 بر موضوعات مجازی تاکید دارد

عملکرد بسیار بالاتری از مجموعه کتابخانه های بومی ابر منبع باز پیش بینی می شود.

عملکرد بسیار بالاتری از مجموعه کتابخانه های بومی ابر منبع باز پیش بینی می شود.

Oracle نسخه تولیدی Helidon 4 را منتشر کرده است، یک چارچوب میکروسرویس برای جاوا که دارای اجرای سرور است که از رشته‌های مجازی برای عملکرد بالاتر استفاده می‌کند.

نسخه ۴ ۲۴ اکتبر معرفی شد. دستورالعمل‌ها را می‌توانید در helidon.io پیدا کنید. همچنین یک راهنمای مهاجرت وجود دارد. قبل از Helidon 4، وب سرور پروژه از Netty به عنوان پایه خود استفاده می کرد و از یک API واکنشی استفاده می کرد. نسخه ۴ سرور جدیدی به نام نیما را معرفی می‌کند که برای مهار قابلیت‌های رشته‌های مجازی جاوا ۲۱ طراحی شده است. در نظر گرفته شده است که تلاش لازم برای نوشتن و حفظ برنامه های همزمان با توان عملیاتی بالا را کاهش دهد. استفاده از رشته‌های مجازی تغییری از مدیریت رشته‌ها به‌عنوان یک منبع محدود به در نظر گرفتن آن‌ها به‌عنوان دارایی‌های در دسترس است که می‌توانند در صورت تقاضا برای رسیدگی به تعداد تقریباً نامحدود درخواست‌های همزمان تولید شوند. همچنین با Helidon 4، Helidon MP اکنون از Eclipse MicroProfile 6.0 معماری میکروسرویس جاوا سازمانی.

هدف Synopsys کاهش خطرات زنجیره تامین نرم افزار است

جاوا ۲۱ یا جدیدتر برای استفاده از هلیدون ۴ ضروری است. طرفداران Helidon به عنوان یک مجموعه منبع باز از کتابخانه های جاوا بومی ابری برای نوشتن ریزسرویس ها برای اجرا بر روی یک هسته وب سریع، که توسط رشته های مجازی جاوا پشتیبانی می شود، توصیف می کنند. دو مزیت وجود دارد: Helidon SE، که یک مدل میکروفریم‌ورک با ردپای کوچک و عملکرد محدود ارائه می‌کند، و Helidon MP، که پلتفرمی آشنا برای توسعه‌دهندگان جاوای سازمانی ارائه می‌دهد و دارای سبکی بیانی با تزریق وابستگی است.