۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چرا ما چند ابری هستیم

از آنجایی که بسیاری از شرکت ها به سمت چند ابری حرکت می کنند، بحث در مورد اعتبار آن به عنوان یک راه حل معماری، به ویژه در مورد پیچیدگی و قفل بودن ادامه دارد.

از آنجایی که بسیاری از شرکت ها به سمت چند ابری حرکت می کنند، بحث در مورد اعتبار آن به عنوان یک راه حل معماری، به ویژه در مورد پیچیدگی و قفل بودن ادامه دارد.

Multicloud مفهومی قطبی تر از آن چیزی است که من قبلاً فکر می کردم. از آنجایی که مالتی ابری این روزها یک روند بسیار زیاد است، من اغلب هر دو طرف بحث را در مورد اینکه آیا چند ابری تکامل بعدی ابر است می‌شنوم. یا به سادگی مشکلات جدیدی ایجاد می کند که بعداً باید حل کنیم؟

پیچیدگی هزینه و ریسک را اضافه می کند

بسیاری استدلال می‌کنند که چند ابری می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند و در نتیجه هزینه بیشتری نسبت به ارزشش داشته باشد. MultiCloud با پیچیدگی اضافی همراه است که گران است و به منابع بیشتری برای مدیریت نیاز دارد.

درست است، شما باید پیچیدگی چند ابری را با لایه‌ای از فناوری، مانند ارائه انتزاع‌های خدمات پلت فرم، برطرف کنید. اگرچه به قیمت پیچیدگی انجام می شود، مزیت اصلی multicloud توانایی آن در انتخاب بهترین خدمات ابری است.

کدام یک مقدار منفی تر و کدام یک مثبت تر است؟

در مدل‌های ارزشی که من انجام داده‌ام، مزیت استفاده از بهترین فناوری‌ها معمولاً بر پیچیدگی پیروز می‌شود. مشکلات دشوار به جدیدترین و بهترین فناوری‌ها برای ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه نیاز دارند و این معمولاً به معنای چند ابری است. به عنوان مثال، توسعه دهندگان ممکن است به نوع و نسخه خاصی از یک سیستم هوش مصنوعی نیاز داشته باشند تا سیستمی ایجاد کنند که هسته اصلی تولید درآمد آتی شرکت باشد. اگر مجبور به استفاده از ارائه‌دهنده هوش مصنوعی یک ارائه‌دهنده ابر باشیم، ممکن است ارزش اضافی را که سایر فناوری‌های موجود در ابرهای دیگر می‌توانند روی میز بیاورند، از دست بدهیم.

نقش کلیدی Cloud در نیروی کار هیبریدی در حال ظهور

به نظر من، بی‌معنی است. مسلماً تعداد کمی وجود دارد، اما مدل‌های ارزشی که من می‌بینم نشان می‌دهد که توانایی چند ابری برای پشتیبانی از بهترین راه‌حل‌ها، ارزش بسیار بیشتری نسبت به هزینه‌های پیچیدگی آن جبران می‌کند. باز هم، همیشه اینطور نیست. اما اگر اعداد را برای استفاده خودتان از چند ابری اجرا کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که داشتن انتخاب‌های بیشتر اغلب به ارزش نوآورانه‌ای برای شرکت در حال پیشرفت تبدیل می‌شود.

بنابراین، برای این مورد، اکثر استدلال‌های پیچیدگی برای اجتناب از چند ابری اشتباه هستند – حداقل زمانی که صحبت از استفاده از فناوری با ارزش بالا و بهترین نسل می‌شود.

DataStax جریان داده در زمان واقعی را به سرویس مدیریت شده AstraDB اضافه می کند

Multicloud قفل را حذف نمی کند

کسانی که چند ابری را برای جلوگیری از قفل شدن ارائه دهنده ابر تبلیغ می کنند، تصویر بزرگ را نمی بینند. آنها استدلال می‌کنند که استفاده از قابلیت‌های یک ارائه‌دهنده ابری، مانند بدون سرور، مقیاس‌بندی خودکار، هوش مصنوعی یا سایر ویژگی‌ها، ممکن است بهترین راه باشد. همچنین، آنها معتقدند قفل ابری چیزی است که شما باید با آن دست و پنجه نرم کنید، مهم نیست که از چند ابری استفاده می کنید یا نه.

جالب است بدانید که بسیاری از کسانی که این افزودنی را برای ارائه دهندگان ابر کار می کنند. اکثر مردم نیز از اینکه من موافقم تعجب می کنند. MultiCloud هرگز به معنای اجتناب از قفل کردن نبود – حداقل، قفل کردن به شکلی که من و سایر کارشناسان ابری آن را می بینیم.

هر زمان که برنامه یا مجموعه داده ای را برای یک ارائه دهنده ابر خاص بومی سازی می کنید، خود را در آن ارائه دهنده قفل می کنید. مهم نیست که از یک، دو یا سه ابر عمومی به طور همزمان استفاده کنید (معروف به چند ابری). فقط این واقعیت که شما سایر ارائه دهندگان ابری را به شرکت های خود متصل کرده اید به این معنی است که جابجایی برنامه های کاربردی نوشته شده در اطراف API های ویژه ابر بومی و سایر خدمات آسان تر یا کم هزینه تر نخواهد بود.

شما خیلی دیر برنامه ریزی ابری انجام می دهید

این خبر ممکن است حباب بسیاری از حامیان چند ابری را که “قفل ارائه دهنده ابر را حذف کنید” در اسلایدهای خود برای تبلیغ چند ابری، بشکند. اگر این شما هستید، multicloud از قفل ارائه‌دهنده مصون نیست، مگر اینکه بخواهید مقدار زیادی پول برای جلوگیری از آن خرج کنید. در غیر این صورت، این فقط بخشی از استفاده موثر از ویژگی های بومی هر ارائه دهنده ابری است.

اینها فقط دو استدلال چند ابری هستند، و من شروع به شنیدن طرفداران بسیاری از افراد کرده ام. این به نظر من کمی احمقانه است. Multicloud همیشه در مورد “چرا” و “چگونه” بوده است و نه در مورد جمع آوری لیست هایی از “چرا که نه”. در حال حاضر، راحت تر است که بحث های قطبی را به کسانی بسپاریم که واقعاً مجبور نیستند راه حل های چند ابری را برای کسب و کار کارآمد کنند.