۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چه زمانی رشد محاسبات ابری متوقف می شود؟

این بیماری همه گیر باعث جهش بزرگ رشد محاسبات ابری شد و اکنون ابر پایه همه فناوری های نوظهور است. رشد ادامه خواهد داشت، اما نرخ قابل بحث است.

این بیماری همه گیر باعث جهش بزرگ رشد محاسبات ابری شد و اکنون ابر پایه همه فناوری های نوظهور است. رشد ادامه خواهد داشت، اما نرخ قابل بحث است.

IoT Analytics در بررسی پتانسیل رشد ابر مقیاس‌کننده‌های رایانش ابری کار بسیار خوبی انجام می‌دهد. (ارائه دهندگان ابر عمومی) در حال حرکت به جلو. آنها می بینند که این بازار از ۱۵۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به تقریباً ۵۹۷ میلیارد دلار در پنج سال، به جایی بین ۰.۶ تریلیون دلار تا ۱۰ تریلیون دلار کل بازار آدرس پذیر (TAM) حرکت می کند. دامنه وسیع یک الگوی رشد تهاجمی یا محافظه کارانه یا چیزی در وسط را در خود جای می دهد (برای جزئیات بیشتر مقاله را بخوانید). تجزیه و تحلیل اینترنت اشیا این پیش بینی ها را در یک افق ۱۰ تا ۲۰ ساله انجام می دهد.

این ارقام بازار را فقط برای هایپراسکیلرز نشان می دهد. آنها شامل خدمات مردم یا بسیاری از افزونه های مورد نیاز برای عملی کردن راه حل های ابری نمی شوند. اگر همه اینها را اضافه کنید، من گمان می‌کنم که مقیاس‌کننده‌های بزرگ تقریباً با همان سرعتی که الان هستند رشد خواهند کرد.

چیزی که برای من بسیار جالب است این است که این گزارش چقدر در آینده به نظر می رسد. من به ندرت این جهش ها را انجام می دهم و به خوبی درک می کنم که فناوری بر اساس ماهیت ناپایدار نحوه مصرف فناوری و تغییر اولویت ها پیرامون مفاهیم جدید و نوظهور، تمایل دارد در جهات تصادفی و با سرعت های تصادفی زیادی حرکت کند.

مسابقه ایمن سازی Kubernetes در زمان اجرا

آنچه در مورد بازار رایانش ابری، و به‌ویژه ابر مقیاس‌کننده‌ها صادق است، این است که رایانش ابری پایه پیشرفت فناوری نوظهور است. به عنوان مثال، اگر هوش مصنوعی بیشتر رشد کند، پلتفرمی که در آن اجرا می‌شود، یعنی hyperscalerها نیز رشد می‌کند. همین امر برای توسعه‌های بومی ابری، توسعه‌دهندگان و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید. آنها روی hyperscaler اجرا می شوند. بنابراین، حتی با تغییر علاقه به فن‌آوری‌های جدید، مقیاس‌کننده‌های فوق‌العاده در جدول باقی می‌مانند و بدون توجه به هر چیزی رشد خواهند کرد.

البته، عملگرای درونی من می‌داند که در نهایت بازارها از باند رشد خارج می‌شوند. به عنوان مثال به فناوری قدیمی نگاه کنید. (توجه: من پلتفرم خاصی را فراخوانی نمی‌کنم، بنابراین از کسانی که در آن پلتفرم شغلی ایجاد کرده‌اند، نامه‌های نفرت دریافت نمی‌کنم.) اگرچه فناوری‌های قدیمی هنوز وجود دارند و بخش مهمی از زیرساخت‌های محاسباتی اکثر شرکت‌ها هستند. آنها دیگر در لیست راه های مدرن سازی فناوری اطلاعات سازمانی قرار ندارند.

آنچه فضای هایپراسکیلر را به طور مداوم در حال رشد نگه می دارد، مانع ورود است. برای ایجاد یک ارائه دهنده ابر عمومی رقابتی که بتواند مقیاس پذیر باشد و نقاط حضور مورد نیاز را داشته باشد، به میلیاردها سرمایه نیاز دارید. همچنین، سال ها طول می کشد تا رقابتی شوید، احتمالاً بازار را از دست خواهید داد. به همین دلیل است که بسیاری از بازیکنان بزرگ‌تر سال‌ها پیش از فضای ابری عمومی کنار رفتند تا روی مناطق دیگری تمرکز کنند که در آن‌ها شانس بیشتری برای موفقیت داشتند. چند بازیگر قوی می توانند در یک بازار نسبتا ساده رشد کنند و بازاریابی و توسعه را بر رشد و محافظت بهتر از بازار متمرکز کنند.

Cilium شبکه سرویس Kubernetes با قدرت eBPF را راه اندازی کرد

مسلما، ما شاهد افزایش ارائه دهندگان ابر عمومی جایگزین هستیم که به دنبال خدمات تخصصی هستند، مانند خدمات ابری خاص صنعت، ذخیره سازی ابری ارزان، یا ابرهایی که مختص کشورها و فرهنگ ها هستند. آنها به این زودی سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص نخواهند داد، اما بر روند رو به جلو تاثیر خواهند گذاشت. بنابراین، ممکن است از ۱۲ سال پیش، به تعداد معدودی از مقیاس‌کننده‌های بزرگ، و چند سال دیگر به بسیاری از مقیاس‌کننده‌ها برگردیم. در واقع، ما به زودی این انواع مختلف hyperscaler را با استفاده از نام دسته آنها تعریف خواهیم کرد.

با این حال، بزرگترین نیرویی که باعث رشد می شود، وابستگی است. همانطور که اشاره کردم، بیشتر فناوری های جدید و نوآورانه بر روی هایپراسکیلرها اجرا می شوند. ما شاهد رشد قوی در هوش مصنوعی، بدون سرور، کانتینرها، بلاک چین و حتی محاسبات لبه‌ای هستیم که همه اینها به یک ابر مقیاس‌کننده به‌عنوان پلتفرم میزبانی آن‌ها بستگی دارد (شما باید در لبه چیزی باشید). بیشتر فناوری‌هایی که در آینده اختراع یا دوباره اختراع می‌کنیم، همچنان به ارائه‌دهندگان ابر عمومی وابسته هستند و باعث رشد بیشتر می‌شوند.

بنابراین، مهم نیست که بازار به کجا می‌رود، و حتی اگر فرامقیاس‌کننده‌ها بیشتر شبیه فناوری قدیمی به نظر برسند، وابستگی‌ها باقی خواهند ماند و رشد ادامه خواهد یافت. بازار ابر مقیاس‌کننده می‌تواند پیچیده‌تر و پراکنده‌تر شود، اما ابرهای عمومی موتورهایی هستند که رشد و نوآوری را هدایت می‌کنند.

با لینوکس CBL-Mariner 2.0 مایکروسافت عمل کنید

آیا رشد آن در نقطه‌ای متوقف می‌شود؟ من فکر می کنم دو مفهوم وجود دارد که باید در نظر گرفت: اول، رایانش ابری به عنوان یک مفهوم. دوم، کاربرد خود فناوری.

محاسبات ابری در همه جا فراگیر می شود، به احتمال زیاد به محاسبات تبدیل می شود. اگر ما عمدتاً از مدل‌های مصرف مبتنی بر ابر استفاده کنیم، این اصطلاح معنای خود را از دست می‌دهد و تازه وارد می‌شود. /dp/0136009220/ref=sr_1_1?crid=1VT58VFBB4T07&keywords=SOA+and+cloud+linthicum&qid=1671741699&sprefix=soa+and+cloud+linthicum%2Caps%rrelno-16″ در سال ۲۰۰۹. دیگران نیز خواستار این بوده اند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. وقتی این کار انجام شود، حدس من این است که مفهوم رایانش ابری از رشد خود باز می‌ماند، اما این فناوری همچنان ارزش ارائه می‌کند. مرگ یک کلمه کلیدی.

ابزار، که مهمترین بخش است، ادامه دارد. رایانش ابری، در پایان روز، راه بسیار بهتری برای مصرف خدمات فناوری است. این ایده که همیشه سخت افزار و نرم افزار خود را داشته باشیم و مراکز داده خودمان را راه اندازی کنیم، هرگز ایده خوبی نبود. سرمایه گذاری و ریسک بیش از حد، برق تولید کننده کربن بیش از حد، و عدم توانایی در مقیاس و تغییر در “سرعت نیاز” برای اکثر مشاغل.

با توجه به این موضوع، من گمان می‌کنم که سناریوی پایه ۲ تریلیون دلاری TAM، همانطور که توسط IoT Analytics پیش‌بینی شده است، به راحتی قابل دستیابی باشد.