۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه ارزش رایانش ابری را بفهمیم

حتی با finops و سایر ابزارهای نظارتی و حاکمیتی، یافتن بازگشت سرمایه واقعی ابر کار آسانی نیست. با معیارهای موفقیت برای موقعیت خاص خود شروع کنید.

حتی با finops و سایر ابزارهای نظارتی و حاکمیتی، یافتن بازگشت سرمایه واقعی ابر کار آسانی نیست. با معیارهای موفقیت برای موقعیت خاص خود شروع کنید.

ارزش واقعی رایانش ابری برای کسب و کار شما چیست؟ ما فکر می‌کردیم تعریف کردن آن آسان است، یک زمانی، اما بسیار اشتباه کردیم. در آن روزها فکر می‌کردیم که محاسبات ابری هزینه‌های عملیاتی فناوری اطلاعات و هزینه‌ها را از طریق هزینه‌های عملیاتی در مقابل هزینه‌های سرمایه کاهش می‌دهد. به عبارت دیگر، به‌جای بودجه برای سخت‌افزار، نرم‌افزار و فضای مرکز داده معمول، هزینه‌های عملیاتی کمتری را پیش‌بینی کردیم و پس‌انداز سرمایه را به اهداف استراتژیک‌تر هدایت کردیم.

این روزها ما بهتر می دانیم. گارتنر پیش بینی می کند که ۶۰ درصد از رهبران ابر با افزایش هزینه های ابر عمومی. علاوه بر این، Flexera Software گزارش وضعیت Cloud 2020  تخمین می‌زند که ۳۰ درصد از هزینه‌های سازمانی در زیرساخت‌های ابری هدر می‌رود.

دلایل این بیش از حد و ضایعات در اینجا به خوبی توضیح داده شده است. این روزها، غافلگیری هزینه های ابری در اتاق های هیئت مدیره و دفاتر CIO نگرانی زیادی دارد. این نگرانی به اندازه کافی قابل توجه است که صنعت جدیدی را در زمینه نظارت بر هزینه ابری / مشاهده پذیری و حاکمیت ایجاد کرده است. تمام این نظارت در مفهوم finops برای رایانش ابری جمع شده است.

ترفندهای فراموش شده مقیاس بندی ابر

در اصل، هدف ابزارهای finops کمک به شما در تعیین ارزش واقعی رایانش ابری است. در عمل، برای محاسبه ارزش واقعی رایانش ابری برای کسب‌وکارتان، باید مجموعه‌ای از معیارهای پیچیده را در نظر بگیرید که برای صنعت و تجارت خاص شما سفارشی شده‌اند. علاوه بر این، معیارها به طور گسترده ای با معیارهای شرکت ها در سایر صنایع یا حتی همان صنعت متفاوت خواهد بود. بنابراین، من به مشتریانم می‌گویم که به جای اینکه OPI (ایده‌های دیگران) را بدون هیچ سؤالی بپذیرند، روی آنچه برای وضعیتشان مفید است تمرکز کنند.

اگرچه مسیر درک ارزش رایانش ابری همچنان پیچیده‌تر می‌شود، اما ما در حال حاضر بسیار بیشتر از زمانی که این سفر ابری را در حدود ۱۵ سال پیش شروع کردیم، درباره این فرآیند می‌دانیم. اول از همه، ما می دانیم که محرک های ارزش کمتر مشخص یک کسب و کار، یعنی ارزش های نرم مانند توانایی افزایش چابکی، سرعت بخشیدن به زمان برای بازاریابی، و سلاح نوآوری، ارزش بیشتری دارد. متأسفانه، اینها سخت ترین (و اغلب غیرممکن) نقاط داده ای هستند که می توان با نگاه کردن به صورت حساب ابری تعیین کرد.

ساده سازی توسعه هوش مصنوعی با Azure AI Studio

واقعیت: کسب‌وکاری که با موفقیت از رایانش ابری استفاده می‌کند، می‌تواند با تبدیل شدن به یک اخلال‌کننده، بهتر با اخلال‌گران همراه باشد. این یک مسئله بزرگتر در صنایع بزرگ است، زیرا رقابت کوچکتر، سریعتر و چابکتر، شرکتهای نیروگاه قدیمی را تهدید می کند، بسیار شبیه به اینکه برنامه های اشتراک سواری و اجاره تعطیلات صنعت تاکسی و مهمان نوازی را مختل کرده اند، یا اینکه خرید آنلاین چگونه بزرگ را تهدید می کند. فروشندگان جعبه‌ای که بیشتر بر مکان‌های فیزیکی تمرکز می‌کنند تا حضور اینترنتی.

اهمیت ارزش‌های نرم واقعاً به صنعت، مدل کسب‌وکار شما و ضریب ارزش برای موقعیت خاص شما بستگی دارد. سرمایه گذاری در فضای ابری می تواند تا ۵۰۰ بار (یک برد واضح) یا کمتر از ۵ تا ۱۰ بار (منطقه “چرا زحمت بکش” مرزی) به کسب و کار برگردانده شود.

کار با Azure Managed Instance برای Cassandra

کلید این است که دلایل خاصی را که شرکت برای حرکت یا حرکت به سمت محاسبات ابری نیاز دارد شناسایی کنید. شما نمی توانید صرفاً به مشاهده پذیری هزینه های ابری، مدیریت هزینه و پیشنهادات در مورد هر فرآیند تجاری و بهترین روش های موجود در finops تکیه کنید. در عوض، به نمای طولانی نگاه کنید و سپس به عقب کار کنید.

هدف واقعی سرمایه گذاری ابری این است که چقدر برای سهامداران ارزش به همراه خواهد داشت. چگونه شرکت می تواند اهداف درآمد ابری را در هر دو افزایش هزینه سخت و نرم برآورده کند؟ اتصال خطوط از هدف نهایی به برنامه صحیح بازی زمان می برد، اما این روند دید را در مسیر سودآور رو به جلو بهبود می بخشد. با توجه به دوره مالی من در کالج، سودآوری دلیل وجود کسب و کارها در وهله اول است.