۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه والمارت ابر ترکیبی خود را برای توسعه دهندگان انتزاعی می کند

این غول خرده فروشی یک پلتفرم ابری ترکیبی راه اندازی کرده است که امیدوار است نحوه استفاده توسعه دهندگان نرم افزار از زیرساخت ها و بهترین خدمات ابری را ساده کند.

این غول خرده فروشی یک پلتفرم ابری ترکیبی راه اندازی کرده است که امیدوار است نحوه استفاده توسعه دهندگان نرم افزار از زیرساخت ها و بهترین خدمات ابری را ساده کند.

Walmart اخیراً روی یک پلتفرم ابری ترکیبی سنگ تمام گذاشته است که هدف آن این است که به توسعه دهندگان نرم افزار خود اجازه دهد انواع زیرساخت ها و خدمات ابری را از طریق یک کنسول واحد مصرف کنند.

از طریق به اصطلاح پلتفرم Walmart Cloud Native، خرده‌فروش جهانی می‌خواهد هزاران مهندس نرم‌افزار خود را با یک لایه انتزاعی ارائه دهد که به زیرساخت‌ها و سرویس‌های ابر عمومی و متعلق به والمارت اجازه می‌دهد به روشی رایج مصرف شوند.< /p>

ساخت یک پلت فرم مشترک

کوین ایوانز، نایب رئیس شرکت

“ایده این است که زیرساخت های زیربنایی را انتزاعی کنیم تا یکسان به نظر برسد، به طوری که تیم های برنامه و توسعه دهندگان مجبور نباشند نگران تفاوت های بین زیرساخت های Azure یا Walmart باشند.” به InfoWorld گفت: خدمات زیرساختی در Walmart.

ایوانز در تیم مهندسی پلتفرم در Walmart کار می کند، که بر سه حوزه تمرکز دارد: ایجاد یک لایه زیرساخت مشترک و مجموعه ای از قابلیت های ابری برای همه توسعه دهندگان در Walmart، حفظ یک پلت فرم داده مرکزی، و بهبود بهره وری توسعه دهندگان از طریق ابزارهای بهینه سازی شده و اتوماسیون رایج.

ایوانز گفت: “ما یک پلت فرم کانتینر یا یک ماشین مجازی ارائه می دهیم و این تنها نقطه واسط برای مهندسین ما می شود تا روی آن بنویسند، در حالی که بهترین قابلیت های نژاد را برای آنها به نمایش می گذارد.”

نحوه استفاده از ForkJoinPool در جاوا

توسعه دهندگان Walmart می توانند از طریق کنسول داخلی DX.io به این کاتالوگ خدمات مدیریت شده دسترسی داشته باشند. ایوانز گفت: «آنها می‌توانند قابلیت یا منبعی را که نیاز دارند انتخاب و انتخاب کنند. به عنوان مثال، مهندسان Walmart در انتخاب بین پایگاه داده Azure Cosmos DB یا Google Cloud Spanner آزاد هستند. ایوانز گفت: «اینها قابلیت‌هایی هستند که مختص پلتفرم‌هایشان هستند، اما بخشی از مجموعه بهترین گزینه‌های ما هستند.

توسعه‌دهندگان در حال حاضر از نظر نحوه و مکان اجرای برنامه‌های خود انعطاف‌پذیری دارند، اما همچنین تعداد رو به رشدی از الگوهای از پیش ساخته شده یا مسیرهای طلایی وجود دارد که مشکلات فناوری خاصی را حل می‌کند اما توسعه دهندگان انعطاف کمتری در مورد نحوه ساخت و اجرای چیزی دارند.

ایوانز گفت: «هنگامی که بالغ می‌شویم، می‌خواهیم تصمیمات مربوط به جایی که چیزی قرار می‌گیرد را در پلتفرم جاسازی کنیم و فرآیند تصمیم‌گیری را بر اساس الزامات و پیکربندی‌های مدون هدایت کنیم.

به طور طبیعی این یک معادل بین عقیده و انتزاع ایجاد می کند. ایوانز نمی‌خواهد پلتفرم‌های توسعه‌دهنده والمارت آنقدر سفت و سخت شوند که توانایی توسعه‌دهندگانش را برای مصرف بهترین‌هایی که ارائه‌دهندگان ابری ارائه می‌دهند خفه کنند. او گفت: «ما باید از آن آگاه باشیم.

ابر مدل سه گانه شکل می گیرد

Walmart با Microsoft Azure و Google Cloud به عنوان شرکای ابری، اما به ویژه خدمات وب آمازون، مانند بسیاری از خرده فروشان، نه. به اصطلاح استراتژی ابری مدل سه گانه< /a> از نظر طراحی ترکیبی است و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با مراکز داده Walmart موجود، یا پلتفرم های ابری عمومی و طیف رو به رشدی از مکان های لبه در یک هماهنگی کار کنند. روش.

EDB از هوش مصنوعی EDB Postgres رونمایی کرد

“با جفت کردن ابرهای عمومی با ابرهای خصوصی Walmart خود از طریق یک مدل ابر منطقه ای در سراسر ایالات متحده (غرب، مرکزی و شرقی)، ما ۱۰۰۰۰ گره ابری لبه را در امکانات خود فعال می کنیم و قدرت محاسباتی و داده ها را به خود نزدیک می کنیم. مشتریان و همکاران، “سورش کومار، مدیر ارشد فناوری جهانی Walmart، در پست لینکدین.

در عمل، این بدان معناست که ایوانز و تیمش باید هم ناوگان بزرگی از کانتینرها را با استفاده از Kubernetes و هم از یک پلت فرم ابر خصوصی بزرگ OpenStack برای VM نگهداری کنند. بارهای کاری مبتنی بر (به نام داخلی OneOps).

در حال حاضر، کانتینرها روش ترجیحی برای ساخت برنامه‌های سبز در Walmart هستند، اما ایوانز اذعان می‌کند که “این یک چشم‌انداز بسیار بزرگ است که ما داریم و ماشین‌های مجازی برای مدت طولانی بخشی از آن داستان خواهند بود. “

پس از آن، والمارت امیدوار است از محاسبات در حدود ۶۰۰۰ فروشگاه، مراکز توزیع، و مراکز تکمیل در سراسر ایالات متحده استفاده کند. در حالی که برخی از برنامه‌های کاربردی سازمانی به بهترین وجه در مرکز داده Walmart مرکزی قرار می‌گیرند، برنامه‌های کاربردی دیگر بهتر در فروشگاه یا انبار میزبانی می‌شوند تا انعطاف‌پذیری عملیاتی بیشتر و تأخیر کم را برای حجم‌های کاری حساس مانند برنامه‌های بررسی و قیمت‌گذاری فراهم کنند.

در هزینه صرفه جویی کنید، توسعه را ساده کنید

مدل سه‌گانه فرصت‌های بهره‌وری و نوآوری را برای توسعه‌دهندگان باز می‌کند و ۱۸ درصد از فرصت‌های بهینه‌سازی قیمت سالانه را برای کسب‌وکار درو می‌کند. والمارت تخمین می‌زند که اکنون می‌تواند هر ماه ۱۷۰۰۰۰ تغییر در وب‌سایت خود انجام دهد که ۱۷۰۰ برابر بیشتر از آنچه قبل از انجام این تغییرات امکان‌پذیر بود.

با یک معماری ابری منطقی شروع کنید

کومار نوشت: «موقعیت بارهای کاری در مکان های مناسب به ما کمک می کند تا عملکرد برنامه را افزایش داده و تأخیر کم را در سراسر صفحه نمایش دهیم. “علاوه بر این، مدل سه‌گانه ظرفیت افزایش‌یافته‌ای را ارائه می‌دهد، و به ما امکان می‌دهد تا به لحظات اوج تقاضای مصرف‌کننده، مانند فصل خرید تعطیلات یا قیمت عالی در یک کنسول بازی پر تقاضا، واکنش بهتری نشان دهیم.”

ایوانز تخمین می‌زند که ۷۰ درصد از برنامه‌های والمارت «ماهیت عمومی» دارند، زیرا می‌توانند «تقریباً در همه جا اجرا شوند». این باعث می‌شود آنها در سراسر محدوده رو به رشد مناطق فرود Walmart قابل حمل‌تر باشند.

ایوانز گفت: «ما می‌خواهیم جابجایی بارهای کاری را بدون مشکل انجام دهیم و آن را به یک قابلیت پلتفرم تبدیل کنیم تا تصمیم توسعه‌دهنده. “با حذف اصطکاک تا جایی که می توانیم، این به ما امکان می دهد چیزی را در مکان مقرون به صرفه تری قرار دهیم.”

در حالی که در کوتاه مدت این یک برد-برد به نظر می رسد، ایوانز کاملاً آگاه است که با وابستگی بیشتر والمارت به سرویس های ابری عمومی، گرانش داده می تواند منجر به قبض های ابری بزرگتر در آینده در صورت عدم نظارت دقیق شود. .

ایوانز گفت: «این سرویس‌ها گاهی اوقات به‌طور شگفت‌انگیزی در فضای ابری عمومی گران هستند، بنابراین ما با شرکای خود کار کرده‌ایم تا بفهمیم بهترین مکان برای اجرای حجم‌های کاری کجاست.