۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه یک مرکز ابر تعالی ایجاد کنیم

ایجاد یک مرکز ابر تعالی به شما کمک می کند تا استراتژی ابری شرکت خود را رسمی و متمرکز کنید. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.

ایجاد یک مرکز ابر تعالی به شما کمک می کند تا استراتژی ابری شرکت خود را رسمی و متمرکز کنید. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.

هر سازمان بزرگی که بر توسعه و استقرار برنامه‌های کاربردی ابری متمرکز است، باید ایجاد یک مرکز ابر تعالی (CCoE) را در نظر بگیرد. ایجاد CCoE به شما کمک می کند تا با موفقیت از ابر برای افزایش مقیاس و چابکی کسب و کار خود استفاده کنید. در مقاله قبلی، در مورد مزایای CCoE و اینکه چرا می خواهید در شرکت خود یک آن ایجاد کنید بحث کردم. در این مقاله، نحوه انجام این کار را توضیح خواهم داد.

با فرض اینکه علاقه مند به ساختن یک CCoE هستید، چگونه شروع به کار می کنید؟

هدف CCoE ارائه تمرکز سازمانی بر روی ابتکارات ابری در داخل شرکت و ایجاد نظم و ساختار در آن ابتکارات است. برای اینکه یک CCoE موثر باشد، سازمان شما به طور کلی باید محاسبات ابری را خریداری کند و بخواهد آن را دنبال کند. مدیریت شرکت باید به خوبی آگاه باشد و از این تلاش حمایت کند. یک CCoE بدون پشتیبانی مدیریت شرکت نمی تواند موثر باشد. این ابزاری برای متقاعد کردن مدیریت بالا در مورد اثربخشی ابر نیست. اگر در موقعیتی هستید که می‌خواهید مدیریت را در مورد ارزش ابر متقاعد کنید، نباید به CCoE به عنوان وسیله‌ای برای انجام آن نگاه کنید.

وقتی رهبری شما متقاعد شد که شرکت باید با یک استراتژی ابری پیش برود، CCoE می تواند به اجرای آن استراتژی کمک کند.

CCoE زمانی مؤثرتر است که مدیریت از ساختار به عنوان ابزاری برای همراه کردن بقیه سازمان و تبدیل آن به یک سازمان ابر محور استفاده کند. CCoE مخزن اجرای خواسته های مدیریت است.

ساختار CCoE

یک سازمان CCoE باید چگونه باشد؟ به تعداد سازمان‌هایی که به ساختارهای سازمانی CCoE نیاز دارند، وجود دارد، بنابراین یک پاسخ واحد برای این سوال وجود ندارد. با این حال، همه CCoE باید شامل اجزای حیاتی زیر باشند:

  • قهرمان. قهرمان شخصی در CCoE است که به پیشبرد تلاش های CCoE کمک می کند. قهرمان به دنبال خرید استراتژیک از مدیریت ارشد است، سپس آن استراتژی را در کل سازمان با حمایت از تلاش برای بقیه تیم رهبری هدایت می کند. وظیفه آنها متقاعد کردن سازمان برای حرکت در یک جهت واحد با توجه به عملیات ابری است.
  • سفیران جاسازی شده. این یک گروه از “مینی قهرمانان” است. سفیران افرادی هستند که در CCoE کار می کنند اما در تیم های مختلف توسعه و عملیات در سراسر سازمان جاسازی شده اند. وظیفه آنها این است که مسئولیت های روزانه هدایت تیم های تعیین شده خود را به سمت تکمیل ابتکارات ابری خود انجام دهند.
  • کارشناسان موضوع ابر. اینها معماران ابر، معماران عملیاتی، متخصصان توسعه و سایر کارشناسان ارشد هستند. کار آنها ایجاد پایه فنی برای اجرای استراتژی ابری است که توسط مدیریت بالا هدایت می شود. آنها ستون فقرات دانش سازمان هستند.
  • تیم ها و عملیات ابزار. اینها تیم هایی هستند که ابزارها و زیرساخت های مورد نیاز برای حمایت از یک سازمان ابر محور و بومی ابری را ایجاد و اجرا می کنند. آنها با ارائه دهندگان ابر برای ایجاد و راه اندازی ابزار برای CI/CD، تخصیص و مدیریت منابع ابری، ارتباطات بین سرویس، و سایر ابزارها و زیرساخت های رایج مورد نیاز برای موفقیت سازمان در فضای ابری کار می کنند. علاوه بر این، زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر ابر، مانند خوشه‌های Kubernetes، منابع ارائه‌شده توسط ابر و غیره را اجرا می‌کنند.
  • Analytics. شما نمی توانید بدانید که آیا در استراتژی ابری خود موفق هستید یا خیر، مگر اینکه بتوانید موفقیت را اندازه گیری کنید. تیم تجزیه و تحلیل مسئول جمع آوری و مدیریت تجزیه و تحلیل ابری، تجزیه و تحلیل برنامه ها و سایر سیستم های تحلیلی است تا بازخوردی را به سازمان در مورد آنچه کار می کند و نیاز به بهبود دارد، ارائه دهد و اساساً به این سوال پاسخ دهد که “آیا ابر برای ما کار می کند؟”< /li>
  • آموزش. اکثر افراد در شرکت یا هیچ آموزشی در مورد سیستم های ابری نخواهند داشت، یا تجربه کار با ابر را متناقض و ناقص خواهند داشت. وظیفه تیم آموزشی بالا بردن سطح دانش ابری تیم های مختلف در شرکت، ایجاد دانش پایه لازم برای تبدیل سازمان به یک سازمان ابر محور است. علاوه بر این، آنها در مورد آموزش های اضافی و پیشرفته مورد نیاز افراد و تیم های کلیدی در شرکت راهنمایی می کنند. به عنوان مثال، آنها اطمینان حاصل می کنند که کارشناسان موضوع دارای گواهینامه های ابری مورد نیاز هستند. موفقیت CCoE اغلب مستقیماً با کیفیت و اثربخشی گروه آموزشی در CCoE مرتبط است.
  • سفیران خارجی. بسیاری از شرکت‌هایی که تلاش می‌کنند ابر محور باشند متوجه می‌شوند که می‌توانند از استراتژی ابری خود به‌عنوان یک تمایز رقابتی در بازار خود استفاده کنند. سفیران خارجی مسئولیت کار با فروش و بازاریابی را بر عهده دارند تا مطمئن شوند پیام ابرمحور شرکت برای جهان در کل واضح و سازگار است. این ممکن است شامل سخنرانی در نمایشگاه های تجاری، سمینارهای مشتریان یا مصاحبه های رسانه ای باشد. ممکن است شامل نوشتن پست های وبلاگ و مقالات خارجی باشد. ممکن است شامل جلسات رو در رو با مشتریان بزرگ و استراتژیک باشد.

مدیریت مرکزی طرح‌های ابری کلیدی است

“اما” ممکن است بگویید، “من در حال حاضر همه این نقش ها را در شرکت خود دارم. چرا به CCoE نیاز دارم؟» در نهایت چیزی که یک CCoE را موفق می کند، ارزش مدیریت متمرکز تمام پروژه های ابری است. با ایجاد یک CCoE، دانش و تجربه ابر را در سازمان خود متمرکز می کنید و به شما امکان می دهد یک استراتژی ابر شرکتی واحد ایجاد و حفظ کنید. و نظارت مرکزی بر طرح‌های ابری به شما امکان می‌دهد به سرعت و به راحتی ببینید کجا به استحکام نیمکت اضافی نیاز دارید و کجا قابلیت‌های کافی دارید.

این مدل متمرکز برنامه ریزی استراتژیک ابری را تسهیل می کند، تصمیم گیری را آسان می کند و مسئولیت پذیری برای موفقیت پروژه را افزایش می دهد. هماهنگی با شرکای ابری و فروشندگان را بهبود می بخشد و راه را برای روابط بهتر با فروشنده و فرصت های جدید هموار می کند.

مهمتر از همه، مدل متمرکز اجازه می دهد تا یک نیروی محرکه مشترک برای پذیرش ابر، ارائه آموزش مداوم، گزارش وضعیت منسجم، و پیام رسانی مداوم وجود داشته باشد. یک صدای واحد با یک پاسخ منفرد و ثابت، اعتبار ابتکار ابر شما را افزایش می‌دهد، اعتماد مدیریت ارشد و سایر ذینفعان را در مورد احتمال موفقیت شما افزایش می‌دهد، و اعتماد به کارکنان شما را افزایش می‌دهد، و تشویق به پذیرش بیشتر ابر و موفقیت بیشتر در ابر می‌شود. p>

ساخت CCoE

اگر در گذشته با پروژه‌های ابری دست و پنجه نرم کرده‌اید، و عدم تمرکز را به عنوان یکی از دلایل رایج خرابی ابر می‌دانید، پس ایجاد یک CCoE می‌تواند ثروت ابری شما را تغییر دهد. CCoE یک راه بسیار مؤثر برای رسمی کردن و متمرکز کردن استراتژی ابری شرکت شما است که احتمال موفقیت شما را افزایش می دهد. CCoE تضمین می‌کند که بهترین شیوه‌ها به طور مداوم و با موفقیت در تمام بخش‌های سازمان اعمال می‌شوند و تبدیل سازمان شما را به یک حضور واقعی ابرمحور در صنعت شما هدایت می‌کند.

اگر مایلید در مورد نحوه ساختن CCoE اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید دوره آموزشی LinkedIn را که به تازگی منتشر شده است، ساخت و مدیریت یک مرکز عالی ابری. (اگر هنوز LinkedIn Learning را امتحان نکرده‌اید، یک ماه رایگان دریافت می‌کنید.) علاوه بر توضیح بیشتر در مورد اینکه چرا به CCoE نیاز دارید، این دوره به بررسی نحوه ساختار و مدیریت CCoE در سازمان شما می‌پردازد.