۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

کلاپ بازگردانی ابری را نخرید

برخی از نام‌های بزرگ برای بازگرداندن حجم کاری از فضای ابری تلاش می‌کنند، اما صداهای بسیار بیشتری می‌گویند بمانید، به‌خصوص اکنون.

برخی از نام‌های بزرگ برای بازگرداندن حجم کاری از فضای ابری تلاش می‌کنند، اما صداهای بسیار بیشتری می‌گویند بمانید، به‌خصوص اکنون.

در شرایطی که اقتصاد جهانی در حال فروپاشی است، ممکن است فکر کنید وقت آن رسیده است که با مرکز داده خصوصی خود دست به کار شوید و بار کاری را از ابر (“بازگشت به کشور”) برای صرفه جویی در هزینه بازگردانید. شما این داستان بازاریابی را شنیده اید: Cloud عالی است، اما با مقدار زیادی سرمایه گذاری در مرکز داده خصوصی حتی بهتر است، زیرا، اوم، برخی تصمیم می گیرند “با تطبیق برنامه مناسب با محیط مناسب، برنامه ها و هزینه های خود را زیرکانه بهینه کنند” ( کمی Dell sophistry برای شما). آنها به این گزارش یا آن نظرسنجی اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد درصد زیادی از CIOها به دلیل هزینه، امنیت و غیره قصد دارند بار کاری را به کشور بازگردانند.

مطمئنم که فروشنده سرور شما می‌خواهد این را باور کنید. متأسفانه (برای آنها)، این درست نیست.

حتی اگر این درست باشد که بسیاری از شرکت‌ها قصد دارند حجم کاری را به کشور بازگردانند، شما نباید یکی از آنها باشید. دلایل زیادی وجود دارد که شما و تقریباً هر شرکت دیگری حجم کار را به ابر منتقل می کنید، دلایلی که تنها با بدتر شدن شرایط کلان اقتصادی آشکارتر شده اند.

مقدار گزینه و ابر

البته، این مشاوره ممکن است حتی ضروری نباشد. از این گذشته، حتی اگر بخواهید سرورهای بیشتری بخرید، احتمالاً نمی توانید – به هر حال نه به آن سرعتی که دوست دارید. تحلیلگر گارتنر لیدیا لئونگ اشاره می‌کند که «شرکت‌ها [در حال] رفتن به ابر هستند زیرا مشکلات زنجیره تأمین داده گسترش ردپای اولیه آنها را دشوار می کند.”

آزول جاوا یاد می گیرد که زمان گرم شدن را کاهش دهد

این به همان اندازه خوب است زیرا شما واقعاً نمی‌خواهید روی سرورها حجم دهید، به خصوص زمانی که پیش‌بینی تقاضای مشتری خیلی سخت است. ممکن است بیانیه اخیر دیوید هاین مایر هانسون (DHH) از بنیانگذاران ۳۷signals را خوانده باشید، “چرا ما ابر را ترک می کنیم”. ممکن است وقتی خلاصه می‌کند، “اجاره رایانه (بیشتر) یک معامله بد برای شرکت های متوسط ​​مانند ما با رشد پایدار است.”

به جز اینکه تقریباً مطمئناً رشد پایداری ندارید. تعداد کمی انجام می دهند. ما سال‌هاست که در میانه «زمان نامطمئن» زندگی می‌کنیم، و دیگر قطعی نمی‌شود. همانطور که مدیر عامل Stedi زک کانتر می‌گوید، “تصور کنید اگر متعهد به خرید زیرساخت‌های بازگردانده شده بر اساس پیش‌بینی‌های سال ۲۰۲۱ هستید. نرخ رشد.” بد، درسته؟ او به نقل از تایچی اوهنو، تایچی اوهنو از تویوتا ادامه می‌دهد: «وقتی ما نتوانیم تعداد مورد انتظار محصول را بفروشیم، یک دستگاه فوق‌العاده گران می‌شود.»

مطمئناً، ممکن است اگر برنامه‌ای دارید که اساساً هرگز تغییر نمی‌کند، یا به‌طور قابل پیش‌بینی رشد می‌کند (یا کاهش می‌یابد)، ممکن است منطقی باشد که با استفاده از آن روی سرور خود، آن را بهینه کنید. با این حال، برای من، چنین برنامه هایی جالب به نظر نمی رسند. آنها برنامه های کاربردی برای کسب و کار شما در آینده نیستند. آنها بیشتر شبیه یک قبرستان کاربردی هستند. در مقابل، ابر شرکت را قادر می‌سازد تا با توجه به تقاضا، افزایش یا کاهش یابد و در راستای موفقیت برنامه، پول خود را پس‌انداز کند (یا خرج کند). به نظر می رسد این مدل بسیار بهتری برای شرکت هایی باشد که امیدوارند هزینه ها را در یک اقتصاد غیرقابل پیش بینی بهینه کنند.

چرا ابرهای عمومی با انرژی های تجدید پذیر هدایت می شوند؟

تنظیم ابر

من می‌خواهم نقطه به نقطه استدلال‌های DHH علیه فضای ابری را حذف کنم (و به دلایلی که ممکن است خودتان به بازگشت به وطن فکر می‌کنید از آنها به عنوان یک پروکسی استفاده کنم)، اما مجبور نیستم. جفری گرین از مشاوران GNDS قبلاً این کار را انجام داده است، و خواندن را جذاب می کند.

برای مثال، ممکن است فکر کنید، همانطور که DHH ظاهراً انجام می‌دهد، که ابر فقط برای بارهای کاری «بسیار نامنظم» با «نوسان‌های وحشی یا قله‌های بلند در استفاده» خوب است. بله، ابر برای چنین بارهای کاری مناسب است، اما برای بارهای کاری ثابت نیز عالی است، همانطور که گرین نشان می دهد: «اگر بار کاری قابل پیش بینی دارید، AWS [و سایر ارائه دهندگان ابر، در این زمینه] مفهوم “نمونه های رزرو شده” که می تواند تا ۷۰٪ تخفیف بدهد.” او سپس پیشنهاد می‌کند “معماری یک برنامه گران قیمت در AWS بسیار آسان است” به روش‌هایی که مقرون به صرفه باشد.

در واقع، گرین احتمالاً درست می‌گوید که استدلال‌های DHH برای بازگرداندن به وطن و مخالفت با ابر عمدتاً بی‌معنا هستند و توسط حقایق پشتیبانی نمی‌شوند. او نتیجه می‌گیرد که شاید DHH و ۳۷signals باید «اعتراف کنند که ما فقط می‌خواهیم این کار را انجام دهیم، زیرا خوب خواهد بود». نه به این دلیل که بهتر یا ارزان‌تر یا سریع‌تر است، بلکه به این دلیل که می‌خواهند با سخت‌افزار و نرم‌افزار خود آشنا شوند.

برای آنها خوب است. اما پیمودن این راه به احتمال بسیار برای شما خوبنخواهد بود. بیایید با آن روبرو شویم: شما نمی توانید از ارائه دهندگان ابری خارج شوید. آنها در امنیت، به حداکثر رساندن عملکرد و کارایی و غیره بهتر هستند. شما افراد بزرگی را استخدام می کنید، اما همین افراد بهتر است به جای اینکه با سرورهایی برای ذخیره سازی، محاسبات و غیره سر و کله بزنند، روی ارائه خدمات ابری با ارزش بالاتر برای شما تمرکز کنند.

با عرض پوزش که دل را انتخاب می‌کنم، اما به نظر می‌رسد این شرکت به این پیام بازگشت ابری متعهد است. دل پست های پولی برای نامیدن بازگشت به کشور راهی برای “مدرن سازی فناوری اطلاعات بدون معاوضه”. بازگشت به کشور مستلزم بزرگترین مبادله از همه، این است که از یک شرکت بخواهیم به ریختن پول به زیرساخت هایی که مدیریت آن پرهزینه، سخت است، ادامه دهد و قرار نیست شما را به تحول دیجیتالی که برای کمک به شما در مراقبت از مشتریان نیاز دارد، نزدیکتر کند.