۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گارتنر: iPaaS، فروش پلتفرم با کد پایین به رشد دو رقمی در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید

انتظار می رود iPaaS تا پایان سال 2022 به بلوغ پذیرش اصلی وارد شود.

انتظار می رود iPaaS تا پایان سال ۲۰۲۲ به بلوغ پذیرش اصلی وارد شود.

انتظار می‌رود که درآمد

یکپارچه‌سازی به‌عنوان سرویس (iPaaS) و پلت‌فرم برنامه‌های کم‌کد هر کدام در سال جاری رشدی دو رقمی نشان دهند که با حرکت شرکت‌ها به رایانش ابری، طبق گزارش گارتنر.

گارتنر گفت که فناوری‌های مبتنی بر ابر با حمایت رشد در سال ۲۰۲۲ وارد جریان اصلی جهانی خواهند شد. طبق این گزارش، در سرتاسر جهان، انتظار می‌رود هزینه‌های کاربر نهایی iPaaS در سال ۲۰۲۲ به ۵.۶ میلیارد دلار برسد که ۱۸.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

به طور کلی، پیش‌بینی می‌شود که هزینه خدمات ابر عمومی جهانی در سال ۲۰۲۲ به ۴۹۸ میلیارد دلار برسد که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

هوش مصنوعی چه آینده ای را برای IT سازمانی به ارمغان خواهد آورد؟

یفیم گفت: «iPaaS به سمت پذیرش اولیه اولیه در سطح جهانی حرکت کرده است و به ۲۰ تا ۵۰ درصد از مخاطبان هدف جهانی که از پیشنهادات iPaaS برای ادغام نه تنها برنامه‌ها و داده‌ها، بلکه اکوسیستم‌ها، APIها و فرآیندهای تجاری استفاده می‌کنند، رسیده است.» ناتیس، معاون و تحلیلگر گارتنر.

ناتیس گفت که تغییر شرکت به سمت فضای ابری باعث افزایش پذیرش و رشد درآمد در بازار iPaas خواهد شد و افزود که شرکت‌ها در هر اندازه‌ای جذب فناوری ابر می‌شوند.

«سازمان‌ها iPaaS را برای پشتیبانی از یکپارچه‌سازی و اتوماسیون سریع برنامه‌های SaaS با دیگر SaaS و برنامه‌های کاربردی و منابع داده داخلی انتخاب می‌کنند. اخیراً سازمان‌ها به طور فزاینده‌ای در حال جایگزینی پلت‌فرم‌های یکپارچه‌سازی کلاسیک هستند، که اکنون برای شیوه‌های ارائه یکپارچه‌سازی مدرن بسیار گران و پیچیده در نظر گرفته می‌شوند.

شروع کار با Azure OpenAI

پلتفرم‌های کم‌کد کلیدی برای هایپراتوماسیون خواهند بود

بر اساس این گزارش، پلتفرم‌های کم‌کد قبلاً به بلوغ اصلی رسیده‌اند و به بیش از ۵۰ درصد از مخاطبان هدف جهانی رسیده‌اند. در این گزارش آمده است که پلتفرم‌های کم‌کد به‌عنوان مؤلفه‌های کلیدی هایپراتوماسیون موفق ظاهر شده‌اند، زیرا ابزارهای توسعه با کد پایین برای پشتیبانی از ابتکارات اتوماسیون مانند دیجیتالی کردن سوابق استفاده می‌شوند.

هدف پلتفرم وب Composable Netlify مدرن کردن معماری وب است

هایپراتوماسیون، همانطور که توسط گارتنر تعریف شده است، شامل استفاده از فناوری‌های متعددی است که شرکت‌ها می‌توانند از آنها برای شناسایی سریع، بررسی و خودکارسازی هر چه بیشتر فرآیندهای تجاری و فناوری اطلاعات استفاده کنند.

ناتیس گفت: رشد پذیرش پلتفرم‌های کم‌کد را می‌توان به افزایش اشتهای شرکت‌ها برای فناوری‌های سلف‌سرویس و افزایش بلوغ پلت‌فرم‌های کم‌کد نسبت داد.

درآمد حاصل از فروش پلتفرم‌های کم‌کد در سال ۲۰۲۲ به ۷.۴ میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به سال گذشته ۲۸.۴ درصد افزایش داشته است.

گارتنر بر این باور است که تا پایان سال ۲۰۲۴ قابلیت هایپراتوماسیون وجه تمایز رقابتی غالب در میان ابزارهای توسعه با کد پایین خواهد بود.