۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گوگل ویژگی های Duet AI را در سرویس های ابری خود گسترش می دهد

در کنفرانس Google Cloud Next، این شرکت گفت که هوش مصنوعی Duet را به سرویس‌های ابری پیرامون تجزیه و تحلیل داده‌ها، پایگاه‌های داده و مدیریت زیرساخت‌ها و برنامه‌ها اضافه می‌کند.

در کنفرانس Google Cloud Next، این شرکت گفت که هوش مصنوعی Duet را به سرویس‌های ابری پیرامون تجزیه و تحلیل داده‌ها، پایگاه‌های داده و مدیریت زیرساخت‌ها و برنامه‌ها اضافه می‌کند.

این شرکت در Google Cloud Next سالانه خود گفت:

Google دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی خود، Duet AI را به بسیاری از خدمات ابری خود از جمله تجزیه و تحلیل داده ها، پایگاه های داده، و مدیریت زیرساخت و برنامه اضافه خواهد کرد. کنفرانس.

Duet AI که در ماه مه در Google I/O به نمایش گذاشته شد، در ابتدا ویژگی‌های توسعه‌دهنده مانند کد و کمک چت را ارائه می‌کرد. اکنون، Google در حال گسترش آن است تا شامل بازسازی و ترجمه کد، تولید کد آگاه از متن، مدیریت API و مدیریت برنامه باشد.

Google گفت که تغییر کد یک گام اساسی در مدرن‌سازی برنامه‌ها است و افزود که کاربران سازمانی اکنون می‌توانند از هوش مصنوعی Duet به زبان طبیعی از داخل محیط توسعه خود برای تولید کد جدید در زبان برنامه‌نویسی مورد نظر درخواست کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به بازسازی و ترجمه کد رایج‌تر می‌شود. هفته گذشته، IBM نیز ویژگی جدیدی از Code Assistant خود را منتشر کرد که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد برای سیستم‌های مرکزی Z خود کد COBOL را اصلاح کرده و به جاوا ترجمه کنند.

هوش مصنوعی Duet در محیط‌های توسعه مانند کنسول Google Cloud، Cloud Workstation و Cloud Shell Editor قابل دسترسی است. علاوه بر این، Duet AI از طریق پسوندهای Cloud Code IDE در محیط‌های توسعه شخص ثالث، مانند Visual Studio Code و JetBrains IDE مانند CLion، GoLand، IntelliJ، PyCharm، Rider و WebStorm نیز در دسترس است. /p>

Google به صراحت نگفته است که Duet AI از کدام زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند، اگرچه نمونه‌ای از استفاده از آن برای تبدیل کد ++C به Go و IDE‌های شخص ثالثی که با پشتیبانی کار می‌کند را ارائه کرد. a>.NET، جاوا، Python، C و C++، در میان سایر زبان‌ها.

گوگل گفت که می‌توان هوش مصنوعی Duet را نیز از کد آگاه کرد و افزود که شروع به کار با شرکت‌های منتخب کرده است تا به دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی اجازه آموزش و سفارشی‌سازی با دانش خاص سازمانی از کتابخانه‌ها و پایگاه‌های کد را بدهد. برای کمک به دستیار در ایجاد پیشنهادات آگاه از زمینه.

آنچه در پروژه های بهینه سازی ابری شما کم است

“برای مثال، می‌توانید از Duet AI بخواهید کدی را برای تابعی تولید کند که همه محصولات زیر ۱۰ دلار را در کاتالوگ محصولات یک شرکت پیدا می‌کند، و تابعی را بر اساس کلاس‌های شرکت و روش‌های مورد استفاده برای تعامل با کاتالوگ محصول ایجاد می‌کند. گوگل گفت.

Google همچنین هوش مصنوعی Duet را به خدمات یکپارچه‌سازی خود، مانند مجموعه‌های مدیریت Apigee API و Application Integration اضافه می‌کند تا به توسعه‌دهندگان کمک کند APIهایی را با استفاده از درخواست‌های زبان طبیعی طراحی، ایجاد و منتشر کنند.

هوش مصنوعی Duet برای مدیریت زیرساخت ها و برنامه ها

به منظور کمک به شرکت‌ها در مدیریت بهتر برنامه‌ها و زیرساخت‌ها، Google هوش مصنوعی Duet را به خدمات ابری خود اضافه می‌کند.

این شرکت گفت: «هوش مصنوعی Duet می‌تواند به شما کمک کند استقرارها را خودکار کنید، اطمینان حاصل کنید که برنامه‌ها به درستی پیکربندی شده‌اند، به سرعت مشکلات را درک کرده و اشکال زدایی می‌کنند، و می‌توانند برنامه‌های امن‌تر و قابل اعتمادتری ایجاد کنند،» و افزود که این دستیار می‌تواند به توسعه‌دهندگان، مهندسین قابلیت اطمینان سایت و اپراتورها عملکرد را نظارت می کنند و با شناسایی ارتباط بین برنامه ها، مشکلات را عیب یابی می کنند.

این هوش مصنوعی Duet را به سرویس Cloud Monitoring خود اضافه کرده است و کاربران سازمانی می توانند از درخواست های زبان طبیعی برای ایجاد پرس و جوهای PromQL (Prometheus Query Language) برای تجزیه و تحلیل معیارهای سری زمانی، مانند استفاده از CPU استفاده کنند. زمان.

Google گفت: “هوش مصنوعی Duet همچنین می‌تواند توضیحات بصری ورودی‌های گزارش پیچیده در Logs Explorer را برای تجزیه و تحلیل ریشه‌ای آسان‌تر ارائه دهد، و پیشنهاداتی را برای نحوه رفع مشکلاتی که در گزارش خطا ظاهر می‌شوند، ارائه دهد.”

ویژگی‌های جدید در پیش‌نمایش هستند و انتظار می‌رود تا اواخر امسال به‌طور کلی در دسترس قرار گیرند.

مایکروسافت از ابزارهای ایمنی و امنیتی برای هوش مصنوعی مولد رونمایی کرد

هوش مصنوعی Duet در BigQuery و Looker

علاوه بر این، Google هوش مصنوعی Duet را به پلتفرم انبار داده خود، BigQuery اضافه می‌کند تا کمک زمینه‌ای برای نوشتن SQL و Python برای دسترسی و تجزیه و تحلیل داده ها.

این شرکت گفت که دستیار می‌تواند توابع کامل، بلوک‌های کد، پیشنهاد خودکار تکمیل کد و توضیح کد و درخواست‌های SQL ایجاد کند و افزود که هوش مصنوعی Duet در BigQuery بر کمک به تحلیلگران داده در درک داده‌ها و الگوهای استفاده از آن تمرکز دارد.

به‌علاوه، Google گفت که دستیار می‌تواند جاسازی‌های برداری را در BigQuery ایجاد کند تا جستجوهای معنایی و جستارهای پیشنهادی ایجاد کند.

ارائه‌دهنده خدمات ابری همچنین هوش مصنوعی Duet را به Looker اضافه می‌کند که یک پلت‌فرم بینش تجاری است.

“با Duet AI در Looker ما تجزیه و تحلیل داده های مکالمه، تولید خودکار ارائه ها، خلاصه متن هوشمند بر اساس گزارش های شما، استفاده از زبان طبیعی برای ایجاد محاسبات و تجسم ها، و همچنین توانایی تولید سریع مدل های LookML را فعال می کنیم. این شرکت گفت که تجربه جدیدی از هوش مصنوعی Duet را به Looker اضافه می کند تا داده ها را در یک تجربه نوت بوک مشترک در اواخر امسال تجزیه و تحلیل کند.

این ویژگی ها نیز در پیش نمایش هستند. این شرکت تاریخ انتشار را تعیین نکرده است.

هوش مصنوعی Duet در پایگاه داده و خدمات مهاجرت

Google همچنین هوش مصنوعی Duet را به پایگاه داده و سرویس‌های مهاجرت خود اضافه می‌کند و با سرویس پایگاه داده رابطه‌ای توزیع‌شده خود Google Cloud Spanner شروع می‌کند.

با استفاده از هوش مصنوعی Duet در Cloud Spanner، می‌توانید کدهایی را برای ساختار، اصلاح یا جستجوی داده‌های خود با استفاده از زبان طبیعی ایجاد کنید، این شرکت گفت که این ویژگی‌ها به AlloyDB و Cloud SQL نیز تعمیم خواهند یافت.

علاوه بر این، Duet AI به ترتیب به سرویس مهاجرت پایگاه داده (DMS) Google اضافه می‌شود. برای خودکار کردن تبدیل کد پایگاه داده که با فناوری‌های ترجمه سنتی، مانند رویه‌های ذخیره‌شده، توابع، راه‌اندازها، بسته‌ها و کد PL یا SQL مشتری قابل تبدیل نیستند.

OpenAI DevDay: 3 ابزار جدید برای ساخت برنامه های مبتنی بر LLM

این شرکت گفت: در اواخر امسال، شرکت‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی Duet در DMS برای انتقال آخرین مایل Oracle به AlloyDB و Oracle به Cloud SQL-for-PostgreSQL استفاده کنند.

AlloyDB AI برای کمک به ساخت برنامه های هوش مصنوعی مولد با استفاده از داده ها در PostgreSQL

همچنین، گوگل گفت که مجموعه‌ای از قابلیت‌های یکپارچه به نام AlloyDB AI را به سرویس پایگاه داده AlloyDB for PostgreSQL اضافه می‌کند تا به توسعه‌دهندگان کمک کند تا برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را با استفاده از زمان واقعی بسازند. داده ها.

شرکت گفت

AlloyDB AI، که در حال حاضر در حال پیش نمایش است، بر اساس پشتیبانی برداری اولیه موجود با PostgreSQL استاندارد ساخته شده است، و افزود که می تواند یک تابع ساده PostgreSQL را برای ایجاد جاسازی روی داده ها معرفی کند.

“با یک خط SQL، می‌توانید به مدل‌های جاسازی‌های Google، از جمله هر دو مدل محلی (موجود در پیش‌نمایش فناوری در AlloyDB Omni) برای تولید جاسازی‌های با تأخیر کم و در پایگاه داده دسترسی داشته باشید. اندی گاتمنز، معاون مهندسی در پایگاه‌های داده ابری گوگل، در بیانیه‌ای گفت: مدل‌های راه دور غنی‌تر در Vertex AI.

Gutmans افزود: «این مدل‌ها را می‌توان برای ایجاد خودکار جاسازی‌ها از طریق استنتاج در ستون‌های تولید شده و ایجاد جاسازی‌ها در لحظه در پاسخ به ورودی‌های کاربر استفاده کرد».

AlloyDB AI همچنین جستجوهای پشتیبانی برداری را با استفاده ازفناوری ScaNN، و افزود که این امکان پشتیبانی از ابعاد برداری بیشتر و صرفه جویی در فضای ذخیره سازی را فراهم می کند.

مجموعه قابلیت‌های جدید همچنین شامل ادغام با LangChain و Vertex AI Extensions می‌شود.

AlloyDB AI را می توان با استفاده از AlloyDB Omni دانلود کرد، که در حال حاضر در پیش نمایش عمومی است.

در ماه جولای، Google پشتیبانی از پسوند محبوب pgvectorدر AlloyDB و Cloud SQL راه اندازی کرد تا از ساخت برنامه های هوش مصنوعی مولد پشتیبانی کند.