۳۰ آذر ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۳ دلیل که رایانش ابری باعث صرفه جویی در هزینه نمی شود

انتظار شرکت های پس انداز کجاست؟ یک برنامه finops که هزینه های ابر را نظارت می کند، مسئولیت پذیری ایجاد می کند و منابع ابری را بهینه می کند، معمولاً مشکل را حل می کند.

انتظار شرکت های پس انداز کجاست؟ یک برنامه finops که هزینه های ابر را نظارت می کند، مسئولیت پذیری ایجاد می کند و منابع ابری را بهینه می کند، معمولاً مشکل را حل می کند.

این مقاله برای من جالب بود، به خصوص این جمله، “در دهه گذشته، پذیرش ابری به یک قانون تبدیل شده است، نه استثنا. با این حال، بسیاری از شرکت‌هایی که ابر را پذیرفته‌اند، بار حاد افزایش هزینه‌ها را احساس می‌کنند. به عبارت دیگر، هزینه‌های استفاده از ابر ممکن است برای بسیاری از کسب‌وکارها بیش از صرفه‌جویی واقعی آنها هزینه داشته باشد.»

دیگر مقالات و مطالعات اخیر همین موضوع را بیان می کنند. تصور اولیه مبنی بر اینکه رایانش ابری منجر به صرفه جویی در هزینه های عملیاتی می شود، برای بسیاری از شرکت های جهانی ۲۰۰۰ محقق نشد.

این به دلیل ارائه دهنده ابر یا خود ابر نیست. شرکت‌ها اشتباهاتی مرتکب می‌شوند که در نهایت ارزش کسب‌وکاری را که باید از محاسبات ابری به دست آورند، از بین می‌برند. بیایید به سه دلیلی که اغلب با آنها برخورد می کنم و نحوه اجتناب از آنها نگاه کنیم.

اول، نظارت کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد. یک مشکل رایج این است که شرکت‌ها عملیات مدیریت هزینه‌های ابری ناکارآمد دارند یا بدون آن هستند که به عنوان ابر finops (عملیات مالی) نیز شناخته می‌شوند. Finops باید شامل سیستم‌های مشاهده‌پذیری هزینه‌های ابری باشد که گزارش می‌دهند چه چیزی در کجا، توسط چه کسی و برای چه هدفی خرج شده است و همچنین علت اصلی این هزینه‌ها.

شروع به کار با Google's Palm API

به عنوان مثال، شاید ارائه خدمات ذخیره سازی ابری راه اندازی شده باشد اما هرگز خاموش نمی شود. کاربران ابری خدمات را بدون دلیل موجه انجام می دهند. توسعه دهندگان از بودجه ابری خود بیش از حد استفاده می کنند یا بیش از حد خرج می کنند زیرا می دانند که هیچ کس واقعاً تماشا نمی کند. شبیه عملیات رایانش ابری شرکت خودتان است؟

بدون مشاهده و اطلاعات بینش هزینه‌های ابری، شما اساساً یک ماشین بدون داشبورد رانندگی می‌کنید. شما نمی دانید با چه سرعتی می روید یا زمانی که می خواهید بنزین تمام شود. زمانی که هزینه‌های ابری بسیار بالاتر از آنچه در ابتدا همه فکر می‌کردند، یک بازی حدس‌زنی به یک شگفتی بزرگ تبدیل می‌شود. این صدای مکنده ای که می شنوید ارزشی است که فکر می کردید محاسبات ابری اکنون کسب و کار را ترک می کند.

Nutanix برنامه شریک هوش مصنوعی، GPT-in-a-Box 2.0 را معرفی کرد

دوم، انضباط یا پاسخگویی وجود ندارد. فقدان نظارت بر هزینه‌های ابری به این معنی است که نمی‌توانیم ببینیم چه چیزی خرج می‌کنیم. روی دیگر این سکه عدم پاسخگویی است. حتی زمانی که یک کسب‌وکار هزینه‌های ابری را رصد می‌کند، اگر همه بدانند هیچ جریمه‌ای وجود ندارد، این داده‌ها بی‌فایده است. چرا مردم باید رفتار خود را تغییر دهند؟ آنها به انگیزه های شناخته شده برای حفظ منابع رایانش ابری و همچنین پیامدهای شناخته شده نیاز دارند.

مشکلات مسئولیت‌پذیری را معمولاً می‌توان با اتخاذ برخی تصمیمات نامطلوب توسط رهبری اصلاح کرد. به من اعتماد کنید، یا اکنون با مسئولیت پذیری سروکار خواهید داشت یا تا زمانی که رفع آن بسیار سخت تر می شود صبر کنید.

سوم، کسب‌وکار نمی‌تواند یا نخواهد منابع ابری را بهینه‌سازی کند. یکی از اهداف اصلی برنامه finops صدا، بهینه سازی هزینه های ابری است. Finops ارزش اندازه گیری شده تمام پولی که برای منابع مبتنی بر ابری که به کسب و کار برگردانده شده است را گزارش می کند. هدف کلی این است که با دلار کمتر رایانش ابری، ارزش تجاری بیشتری داشته باشیم.

غلبه بر مانع تعامل پذیری اینترنت اشیا

چرا رفع این مشکل مهم است؟ بهینه سازی مداوم هزینه های ابری سخت است. شما باید بفهمید که چه چیزی و برای چه هدفی خرج می شود. سپس سخت‌ترین بخش: باید راه‌هایی برای خرج کردن کمتر و حفظ یا افزایش ارزش کسب‌وکار بیابید.

بهینه‌سازی از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، اما بیشتر آنها برای یافتن و حل‌وفصل علل ریشه‌ای هزینه‌های غیرضروری به سیستم‌های مشاهده‌پذیری هزینه‌های ابری متکی هستند. یک سیستم مشاهده‌پذیری همچنین می‌تواند به یافتن راه‌های خلاقانه برای هزینه کمتر برای منابع مشابه کمک کند، مانند خرید ابری برای قیمت‌گذاری و شرایط بهتر یا پیش‌خرید خدمات ابری با تخفیف از طریق برنامه‌هایی مانند نمونه‌های رزرو شده. به معنای واقعی کلمه هزار رویکرد برای بهینه سازی هزینه ابر وجود دارد. این تمرکز اکثر برنامه های finops سازمانی است.

اینها سه دلیل متداول هستند که نشان می‌دهد کسب‌وکارها پول کمتری نسبت به آنچه وعده داده بودند صرفه‌جویی می‌کنند و بیش از آنچه بودجه در نظر گرفته شده برای محاسبات ابری خرج می‌کنند. استراتژی و پیاده سازی finops جامد هر سه را حل می کند.